عمان مقصدی محبوب برای همه ماجراجویان طبیعت

به گزارش بازی های اندروید، از کوه های مرتفع گرفته تا دره های عمیق، از سواحل زیبا تا دریاهای وسیع و از نخل های تنومند با خرماهای خوشمزه تا رایحه معطر کندر، هر گوشه ای از عمان عجایب و شگفتی های فراوانی را در خود جای داده است.

عمان مقصدی محبوب برای همه ماجراجویان طبیعت

با تور عمان از سفری عالی برای کسب آرامش لذت ببرید و با شهرهای زیبای صلاله و مسقط آشنا شوید.

عمان با جاذبه های دیدنی و گنجینه های پنهانی که در دل خود جای داده یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری در میان همه گردشگرانیست که در پی یک ماجراجویی و کشف جدید، جهان را زیر پا می گذارند.

کوه نوردان و صخره نوردان

عمان را می توان خانه کوهستان های زیبا و باشکوه نامید. عمانی ها جاده هایی در میان این کوهستان ها حفر نموده اند. زندگی روستاییان در بالای آن ها شکل گرفته و در بخش های حاصل خیز با کاشت مزارع و درختان، این کوهستان ها به مناطقی سرسبز تبدیل شده اند. این کوه های شگفت انگیز، وادی ها، مزارع، بیابان ها و تپه های شنی را در دل خود جای داده اند و همه این دلایل باعث می شوند تا با وجود طیف متنوعی از فعالیت ها و تفریحات، ماجراجویان از حداکثر زمان خود برای رقم زدن لحظات به یادماندنی و لذت بردن از سفر هیجان انگیزشان لذت ببرند. کوه جبل شمس (Jebel Shams) و جبل اخضر (Jebel Al Akhdar) که بخشی از رشته کوه های الحجر (Al Hajar) در شمال عمان به شمار می فرایند از معروف ترین کوه های عمان هستند.

غواصان

عمان با وجود 3156 کیلومتر خط ساحلی طولانی، از سوی شمال، شرق و جنوب توسط خلیج فارس و دریای عمان احاطه شده است. این ویژگی جغرافیایی سواحل شگفت انگیز و گنجینه های دریایی بسیاری را در اختیار کاوشگران قرار می دهد. صلاله (Salalah) در منطقه ظفار (Dhofar) در جنوب عمان و جزیره مصیره (Masirah) در شرق عمان از بهترین نقاط برای تجربه غواصی هستند.

برای دوست داران کمپینگ

پوشش 82 درصدی زمین عمان توسط بیابان ها و شن زار های طلایی مکان هایی ایده آل و فوق العاده را برای کمپ زدن در دل طبیعت فراهم نموده است. علاوه بر تپه های شنی نرم و لطیف بیابان، زندگی در میان مردم بادیه نشینی این مناطق، از جذابیت خاصی میان گردشگران برخوردار هستند. روحیه سخاوتمندی و مهمان نوازی عمانی ها را در میان مردم بادیه نشینان نیز قابل مشاهده است. بدون شک اردو زدن در یک چادر زیر پرده شب و تماشای ستاره های درخشان، لذت بردن از طعم قهوه های اصیل عمانی، چشیدن خرما های تازه و پذیرایی با بره کبابی همه از رویا های دوست داران طبیعت و ماجراجویان است.

عاشقان مسابقه

عشق به حیوانات، تجربه اتفاقاتی مهیج و آزاد کردن آدرنالین همه از دلایلیست که می تواند عمان را به مکانی جذاب برای گردشگران تبدیل کند. اسب و شتر از محبوبیت و احترام ویژه ای در خاورمیانه برخوردار هستند. این حیوانات هم چون گنجی گران بها برای صاحبان شان با ارزش هستند و غرور و صداقت اعراب را نمایان می نمایند. اعراب به این حیوانات بسیار اهمیت می دهند، آن ها را به خوبی پروش داده و بر سر مالکیت بهترین شان با هم رقابت می نمایند. عمان نیز از این قاعده مستثنی نبوده و به سبب برگزاری مسابقات برای اسب ها و شترها در میان کشورهای عرب شهرت بسیاری کسب نموده است. عمانی ها حتی با ساختن آهنگ های مخصوص و ترتیب دادن برنامه هایی ویژه بر جذابیت این مسابقات بیش تر افزوده اند.

منبع: ddsafar
انتشار: 1 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: droidgamers.ir شناسه مطلب: 346

به "عمان مقصدی محبوب برای همه ماجراجویان طبیعت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عمان مقصدی محبوب برای همه ماجراجویان طبیعت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید