عواملی که میگرن را تشدید می نمایند

به گزارش بازی های اندروید، روزنامه آرمان امروز: عادات روزانه شما می توانند در بروز علائم میگرن نقش داشته باشند.در شرایطی که بعضی محرک های شناخته شده برای میگرن وجود دارند، آگاهی از اینکه کدامیک بر شما اثرگذار هستند، اهمیت دارد زیرا محرک ها از فردی به فرد دیگر می توانند متفاوت باشند. در ادامه با بعضی عادات شایع که می توانند موجب میگرن شوند، بیشتر آشنا می شوید.

عواملی که میگرن را تشدید می نمایند

احساس استرس

استرس یک عامل کلیدی بزرگ و اغلب به عنوان محرکی شایع برای میگرن شناخته می گردد. ساعات کار طولانی یا انجام فعالیتی که موجب استرس در شما می گردد، ممکن است محرک یا تشدید نماینده یک سردرد باشند.برای بسیاری از مبتلایان به میگرن، استرس به عنوان محرک شماره یک بروز این شرایط محسوب می گردد.

داروهای ضد افسردگی و صحبت درمانی گاهی اوقات می توانند به کاهش استرس، و پیرو آن، تعداد سردردهایی که تجربه می کنید، یاری نمایند، اما فراگیری چگونگی مدیریت استرس و واکنش بدن شما به آن گزینه ای کاربردی تر نسبت به کوشش برای خلاص شدن از آن محسوب می گردد. شما می توانید فعالیت های تسکین دهنده استرس مانند مدیتیشن فکر مطلع، یوگا، تصویرسازی فکری راهنمایی شده، و تکنیک های تن آرامی را امتحان کنید.

نادیده گرفتن رژیم غذایی

بعضی مواد غذایی مانند مونوسدیم گلوتامات، طعم دهنده ای که بیشتر در سوپ ها و دیگر غذاهای پردازش شده یافت می گردد، کافئین، شکلات، سویا، پنیرهای کهنه، گوشت های پردازش شده، و شیرین نماینده های غیرمغذی مانند آسپارتام، می توانند محرک میگرن باشند.شما باید مواد غذایی محرک مشکوک را از رژیم غذایی خود کنار گذاشته و شرایط را آنالیز کنید که آیا تغییری در بروز میگرن ها حاصل می گردد یا خیر.

البته، کارشناسان نسبت به حذف بیش از حد مواد غذایی به طور همزمان هشدار داده اند. هدف شما باید شناسایی محرک های خاص باشد و به ناگاه نباید بسیاری از مواد غذایی را از رژیم غذایی خود کنار بگذارید.

عدم مصرف مایعات کافی

هیپوگلیسمی یا قند خون پایین می تواند زمانی که بسیار گرسنه هستید، اتفاق افتاده و موجب انبساط یا انقباض رگ های خونی گردد که این شرایط می تواند محرک یک میگرن باشد.افزون بر این، گرسنگی به سطح استرس بدن اضافه می نماید.کم آبی بدن نیز می تواند موجب فشار خون پایین گردد که محرکی برای میگرن است، از این رو، نوشیدن آب به اندازه کافی در طول روز اهمیت دارد. تامین آب مورد احتیاج بدن می تواند به مبارزه با خستگی نیز یاری کند که حین یا پس از یک میگرن شایع است.

حضور در محیطی با نور زیاد

افرادی که مستعد ابتلا به میگرن هستند، ممکن است حساسیت خاصی به بو، صدا، و نور از قبیل دود، روایح شیمیایی در عطرها و لوسیون ها، و سیستم روشنایی پر نور اداره خود داشته باشند.بعضی افراد پس از ورود به یک فروشگاه بزرگ و در مواجهه با نور و غرفه های عطرفروشی احتیاج به ترک محل را در خود احساس می نمایند. اگر این قبیل شرایط محرک علائم میگرن هستند، برترین گزینه پرهیز از آنها محسوب می گردد.

وقت گذرانی در برابر نمایشگرها

نوری که از نمایشگر دستگاه های الکترونیکی منتشر می گردد می تواند افراد مبتلا به میگرن را آزار دهد. برای کار با این دستگاه ها، نور نمایشگر را کاهش دهید یا از فیلترهای نور آبی بهره ببرید.اما این تنها نور نیست که مشکل آفرین محسوب می گردد. گاهی اوقات وضع اندامی نامناسب افراد هنگام استفاده از این دستگاه ها نیز می تواند به بروز مشکل منجر گردد. تا حد امکان نمایشگر را هم سطح با چشمان خود نگه داشته و از نگاه کردن به سمت پایین پرهیز کنید.گاهی اوقات مسائل گردن و شانه محرک اصلی سردرد افراد محسوب می شوند.

خواب نامنظم

خواب بیش از حد کم یا زیاد می تواند محرک میگرن باشد. افرادی که یک برنامه خواب منظم حتی در روزهای آخر هفته را دنبال می نمایند، می توانند احتمال بروز میگرن ناشی از شرایط نامناسب خواب را کاهش دهند.کیفیت خواب نیز اهمیت دارد. متاسفانه، اگر میگرن بر کیفیت خواب شما تاثیر می گذارد، این شرایط می تواند خطر میگرن های بیشتر را افزایش دهد.

پ

منبع: برترین ها
انتشار: 21 مهر 1403 بروزرسانی: 21 مهر 1403 گردآورنده: droidgamers.ir شناسه مطلب: 1853

به "عواملی که میگرن را تشدید می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عواملی که میگرن را تشدید می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید