غار کلهرود یکی از جاذبه های طبیعی استان اصفهان به شمار می رود

به گزارش بازی های اندروید، سیری در ایران/ براساس آخرین خبرهای واصله، غار کلهرود یکی از جاذبه های طبیعی استان اصفهان به شمار می رود.

غار کلهرود یکی از جاذبه های طبیعی استان اصفهان به شمار می رود

غار کلهرود (Kalahrood) در حدود 30 کیلومتری شمال مورچه خورت در جاده قدیم کاشان و در فاصله 110 کیلومتری اصفهان قرار گرفته است. این غار در میان دره کم عمق و در ارتفاع کوتاهی از سطح رودخانه و در نزدیکی روستایی با همین نام واقع شده ست. غار کلهرود یکی از غارهای غیر آهکی معروف استان اصفهان است که معروفیتش بیشتر بخاطر گلی بودن آن می باشد. این غار از تالارهای مختلف تشکیل شده که با شیبی تند و پرتگاه مانند ادامه یافته و به همین علت کم نظیر و دیدنی بحساب می آید. سقف و دیوارهای این غار پوشیده از سنگهای گل کلمی و کف آن پوشیده از چکیده های مخروطی دانه انگوری بوده که مانند چکیده های تالار غار رود افشان است.

سالها پیش 2 توریست به داخل این غار رفتند و 15 روز در داخل آن سردرگم بودند تا اینکه نوری از قسمتی از غار نظر آنها را جلب کرد و از آن طریق جهت خروج را پیدا کردند و جان خود را نجات دادند. طول غار کلهرود 1200 متر و عمق آن 50 متر است. این غار از جمله غارهای طبیعی بوده و در گذشته در یکی از تالارها آب وجود داشته و در حال حاضر خشک است. از جمله کشفیات درون غار میتوان به اشیا و ابزار تاریخی، استخوان انسان یا جانور اشاره نمود. در مرکز تالار دوم میدان کوچکی قرار گرفته است که در آن چاله ای حفر شده و احتمال می رود برای برافروختن آتش کنده شده است.

منبع: همگردی
انتشار: 16 مرداد 1401 بروزرسانی: 16 مرداد 1401 گردآورنده: droidgamers.ir شناسه مطلب: 1631

به "غار کلهرود یکی از جاذبه های طبیعی استان اصفهان به شمار می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غار کلهرود یکی از جاذبه های طبیعی استان اصفهان به شمار می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید