فرانسه: تحولات هسته ای ایران غیرقابل پیش بینی و به شدت جدی است

به گزارش بازی های اندروید، سخنگوی وزارت خارجه فرانسه در اظهاراتی مداخله جویانه تحولات در برنامه هسته ای ایران را نگران کننده بیان کرد.

فرانسه: تحولات هسته ای ایران غیرقابل پیش بینی و به شدت جدی است

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، آنه کلر لجندر، سخنگوی وزارت خارجه فرانسه روز پنج شنبه در جمع خبرنگاران مدعی شد: گزارش ها نشان می دهند مسیری که ایران در پیش گرفته، نگران کننده است. این تحولات غیرقابل پیش بینی و به شدت جدی هستند.

این اظهارات در پی این مطرح می گردد که اخیرا شبکه بلومبرگ به نقل از دو منبع دیپلماتیک ناشناس گزارش داده بود که بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی هفته گذشته وجود اورانیوم 84 درصدی غنی شده در ایران را کشف کردند که برای ساخت سلاح هسته ای کافی است.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران چندی پیش در رابطه با ادعای غنی سازی 84 درصدی اورانیوم به وسیله ایران در گفت وگو با ایسنا اعلام کرد: وجود ذرات با غنای بالا در هر یک از روندهای غنی سازی امری طبیعی است. به عنوان مثال در روند غنی سازی اورانیوم تا غنای 20 درصد اورانیوم 47 درصد هم دیده می گردد و در روند فراوری اورانیوم 60 درصد اورانیوم با غنای بالاتر هم دیده می گردد.

او با بیان اینکه این یک موضوع عادی است و ایران نیازی به پنهان کاری چنین موضوعی ندارد، گفت: حتی آژانس هم چنین موردی را گزارش ننموده است.

کمالوندی با تاکید بر این کهایران تا به امروز به غنی سازی بالای 60 درصد مبادرت ننموده است، چنین اخباری را با اهداف سیاسی و سیاه نمایی دانست و شرح داد که آنچه آژانس با ایران مطرح نموده درباره وجود ذره (particale) از اورانیوم با غنای بالای 60 درصد در محل برداشت محصول به وسیله نمونه برداری های مرسوم و عادی است.

منبع: فرارو
انتشار: 11 اسفند 1401 بروزرسانی: 11 اسفند 1401 گردآورنده: droidgamers.ir شناسه مطلب: 1734

به "فرانسه: تحولات هسته ای ایران غیرقابل پیش بینی و به شدت جدی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرانسه: تحولات هسته ای ایران غیرقابل پیش بینی و به شدت جدی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید