فشار بر اپل برای شفافیت در زمینه حفظ حقوق کارگران

به گزارش بازی های اندروید، شرکت مشاوره آی اس اس که مشورت هایی به سهام داران اپل ارائه می کند، از سرمایه گذاران آن خواسته تا با فشار بر این شرکت، آن را وادار به شفافیت بیشتر در زمینه رویه های حفاظت از کارگران کند.

فشار بر اپل برای شفافیت در زمینه حفظ حقوق کارگران

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از رویترز، اپل مدعی است اقدامات متنوعی را برای حفاظت از حقوق کارمندان و کارگران خود انجام می دهد، اما آی اس اس می گوید شفافیت اپل در این زمینه کافی نیست و این شرکت برای محافظت از کارگران زنجیره تامین محصولات خود در برابر کار اجباری باید اقدامات بیشتری انجام دهد.

اپل جلسه سالانه سهامداران خود را دو هفته دیگر در تاریخ 4 مارس برگزار خواهد کرد. اپل گزارش هایی حاوی اطلاعاتی در مورد نحوه حفاظت از کارگران زنجیره تامین خود منتشر می کند، اما بازرسان مستقل حقوق بشر گزارش داده اند که برخی از تامین کنندگان سخت افزارهای مورد نیاز اپل در چین در برنامه های کار اجباری مشارکت کرده و حقوقشان حفظ نمی شود و لذا کارآمدی سیاست ها و رویه ها اپل زیر سوال رفته است.

منتقدان اپل می گویند این شرکت باید مجموعه بسیار محکم تری از خط مشی ها و رویه ها را اعمال کند، کار اجباری را از زنجیره تامین خود حذف کند و بر اساس آیین نامه رفتاری خود عمل کند که بر اساس آن کار اجباری مجاز نیست. اپل فعلا در این زمینه اظهارنظر صریحی نداشته است.

https://www.reuters.com/technology/iss-supports-apple-shareholder-proposal-forced-labor-2022-02-18/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 18 خرداد 1401 بروزرسانی: 18 خرداد 1401 گردآورنده: droidgamers.ir شناسه مطلب: 1576

به "فشار بر اپل برای شفافیت در زمینه حفظ حقوق کارگران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فشار بر اپل برای شفافیت در زمینه حفظ حقوق کارگران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید