فیلم ، دیوید لینچ و صید ماهی بزرگ ، به درون شیرجه بزنید و ایده ها را صید کنید

به گزارش بازی های اندروید، دیوید لینچ، کارگردان امریکایی، مراقبه را یکی از مهم ترین و تاثیرگذارترین عادت های زندگیش می داند. او در کتاب صید ماهی بزرگ از مراقبه، هوشیاری و خلاقیت می گوید.

فیلم ، دیوید لینچ و صید ماهی بزرگ ، به درون شیرجه بزنید و ایده ها را صید کنید

خبرنگاران - روناک حسینی: برای صید ماهی کوچک می توانی در سطح بمانی ولی اگر می خواهی ماهی بزرگ صید کنی، باید به عمق بروی. دیوید لینچ، فیلمساز امریکایی و برنده نخل طلای کن، ایده ها را به ماهی تشبیه می کند. او در کتاب صید ماهی بزرگ که مجموعه ای از حدود 80 یادداشت کوتاه است، شرح می دهد که چطور آشناییش با مراقبه تعالی بخش، موجب شد تا راه خود را از درون خشم و افسردگی به خلاقیت باز کند. لینچ می گوید سی و چند سال است که صبح و عصر مراقبه می کند؛ در فرودگاه، موقع کار و همه جا.

او خاطره روزی را تعریف می کند که برای اولین بار مراقبه را تجربه کرد، به درون شیرجه زد و بعد از مدتی دید که چطور ترس ها، نگرانی ها، خشم و افسردگی، چیزهایی که لینچ از آن ها با عنوان لباس دلقکی پلاستیکی خفه کننده یاد می کند، کم کم محو شدند.

هر چند مراقبه نمی تواند کاری کند که هرگز خشمگین، غمگین، خسته و رنجیده نشویم، اما کمک می کند راهی به درون خود پیدا کنیم و شیوه ای مخصوص به خود برای مواجهه با زندگی کشف کنیم. شیوه لینچ، به او آموخته است که چطور ایده ها را صید کند، آن ها را مثل تکه های پازل کنار هم بچیند و اثری هنری خلق کند و باور کند شیرجه زدن به درون واقعا همه چیز را بهتر می کند.

دیوید لینچ، سه بار نامزد جایزه اسکار شد و سال گذشته جایزه اسکار افتخاری دریافت کرد. او از فیلمسازان سرآمد این عصر است و از آثار او می توان به کله پاک کن، مرد فیل نما، توئین پیکس، از ته دل وحشی، مخمل آبی و مالهالند درایو اشاره کرد. او درآمد حاصل از کتاب صید ماهی بزرگ را صرف برنامه های مراقبه تعالی بخش در مدارس می کند.

  • انتقاد دیوید لینچ از ترامپ
  • چرا دیوید لینچ مَسخ کافکا را نساخت
  • جایزه جشنواره فیلم رم برای دیوید لینچ

کتاب صید ماهی بزرگ؛ مراقبه، هشکمک و خلاقیت، با ترجمه علی ظفر قهرمانی نژاد توسط نشر بیدگل منتشر شده و به چاپ هفتم رسیده است.

در این ویدیو، دیوید لینچ از خلاقیت می گوید:

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی کند.

فایل آن را از اینجا دانلود کنید: video/mp4

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 24 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: droidgamers.ir شناسه مطلب: 229

به "فیلم ، دیوید لینچ و صید ماهی بزرگ ، به درون شیرجه بزنید و ایده ها را صید کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیلم ، دیوید لینچ و صید ماهی بزرگ ، به درون شیرجه بزنید و ایده ها را صید کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید