مراقبت از لب ها

به گزارش بازی های اندروید، لب ها از جمله اعضای بدن هستند که با تحریکات مختلفی در طول روز آزرده می شوند. بیشترین آسیبی که لب ها را درگیر می نماید، زخم ها و آسیب های فیزیکی است. گاز گرفتن لب ها و کندن پوست لب ها یک عادت است که بسیاری از افراد برای برطرف اضطراب و نگرانی خود به آن پناه می برند. گاز گرفتن مرتب لب ها می تواند به زخم های شدید و عمیق لب ها

مراقبت از لب ها

مراقبت از لب ها

لب ها از جمله اعضای بدن هستند که با تحریکات مختلفی در طول روز آزرده می شوند. بیشترین آسیبی که لب ها را درگیر می نماید، زخم ها و آسیب های فیزیکی است. گاز گرفتن لب ها و کندن پوست لب ها یک عادت است که بسیاری از افراد برای رفع اضطراب و نگرانی خود به آن پناه می برند. گاز گرفتن مرتب لب ها می تواند به زخم های شدید و عمیق لب ها منجر گردد که گاهی اوقات این زخم ها شروعی برای بروز عفونت در ناحیه لب است. در حالت های ملایم تر، گاز گرفتن لب ها به رنگ پریدگی، پوسته شدن و التهاب لب منجر می گردد. اگر کودک کم سنی در خانه دارید، باید وسایل خانه را طوری آماده کنید که تا حد امکان، وسایل نوک تیز و خطرناک از جلوی راه کودک برداشته گردد.

اگر لب به هر دلیلی دچار جراحت و یا زخم شد، ابتدا آن را به یاری آب ولرم و یک پارچه مرطوب، تمیز کنید. برای برداشتن خونابه های داخل دهان، از آب نمک بهره ببرید. برای رفع کردن خونریزی لب، یک پارچه تمیز را حداقل 5 دقیقه روی محل جراحت فشار دهید. اگر بعد از این مدت خونریزی قطع نشد برای آنالیز بیشتر زخم به پزشک مراجعه کنید. برای رفع کردن التهاب و ورم لب، می توانید از کمپرس سرد روی لب و داخل دهان بهره ببرید. اگر زخم روی لب به ناحیه پوست صورت هم کشیده شده است، زخم باید به وسیله پزشک معاینه گردد.

سرطان لب بیماری است که بیشتر در مردان بالای 45 سال دیده شده و از آنجا که به طور معمول بدون علامت یا با یک زخم کوچک شروع می گردد به طور معمول در مراحل پیشرفته و درمان ناپذیر، تشخیص داده می گردد. از جمله عوامل ایجاد سرطان لب، تابش طولانی آفتاب به آنهاست، بنابراین به کسانی که به دلیل شغلشان، مدت های طولانی در معرض آفتاب قرار می گیرند، توصیه می گردد که از کلاه های لبه دار استفاده نمایند و بعلاوه استفاده از یک ضدآفتاب با درجه 15 روی لب ها، می تواند تا حد زیادی از خطر برخورد اشعه خورشید بکاهد. استفاده از سیگار و پیپ هم خطر ابتلا به سرطان لب را افزایش می دهد.اگر لب هایتان ترک می خورد، آنها را با وازلین یا روغن ویتامین E چرب کنید. لب هایتان را با زبان ، تر نکنید، زیرا خشک شدن بزاق به جای مانده روی لب ها، باعث ترک خوردن لب ها می گردد.

میزان زیادی آب بنوشید. ترک خوردن لب های شما ممکن است به دلیل کمبود ویتامین B باشد، بنابراین از غذاهای سرشار از ویتامین B مثل غلات سبوس دار بهره ببرید. اگر گوشه های لب شما ترک می خورد، ممکن است دندان مصنوعی شما ایراد داشته باشد. در این مورد با دندانپزشک مشورت کنید.

منبع:http://salamat.com

منبع: راسخون
انتشار: 1 مهر 1400 بروزرسانی: 1 مهر 1400 گردآورنده: droidgamers.ir شناسه مطلب: 1319

به "مراقبت از لب ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مراقبت از لب ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید