مراکز پر بازدید نوروز 1401 اعلام شد

به گزارش بازی های اندروید، ایسنا/ براساس آخرین خبر و گزارش های بدست رسیده، مراکز پر بازدید نوروز 1401 اعلام شد.

مراکز پر بازدید نوروز 1401 اعلام شد

ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر اظهار داشت: تهران و فارس در صدر پربازدیدترین استانهای کشور نهاده شدند و آرامگاه حافظ رکورد بازدیدهای نوروزی را شکست.

براساس اعلام این ستاد، نزدیک به 255 هزار بازدید از آثار تاریخی و موزه های تهران در دو روز نخست سال ثبت شد که بر این اساس، تهران در رتبه نخست استانهای پربازدید در کشور ایستاد و شیراز با حدود 233 هزار بازدیدکننده در رتبه دوم استانهای پربازدید نهاده شد.

پس از تهران و فارس، استان اصفهان با ثبت بیش از 99 هزار بازدید نوروزی در جایگاه سوم قرار گرفته است. خراسان رضوی، خوزستان، کرمان، کرمانشاه، یزد، لرستان و همدان به ترتیب در رتبه های چهارم تا دهم نهاده شده اند.

مجموعه فرهنگی تاریخی حافظ پربازدیدترین مجموعه تاریخی کشور در دو روز نخست سال جاری بود و دو مقصد گردشگری دیگر استان فارس یعنی سعدیه و مجموعه تخت جمشید در جایگاه دوم و سوم قرار دارند.

باغ فین کاشان (اصفهان)، ارگ کریمخان شیراز (فارس)، عمارت عالی قاپو اصفهان، کاخ سعدآباد تهران، مجموعه پاسارگاد (فارس)، آرامگاه فردوسی در توس (خراسان رضوی) و باغ موزه چهلستون در اصفهان به ترتیب پربازدیدترین مقاصد در روزهای ابتدایی فروردین بوده اند.

بیشترین خرید بلیت آنلاین هم به ترتیب به کاخ سعدآباد، حافظیه، کاخ گلستان، تخت جمشید و مجموعه زندیه شیراز اختصاص یافت.

منبع: همگردی
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: droidgamers.ir شناسه مطلب: 1589

به "مراکز پر بازدید نوروز 1401 اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مراکز پر بازدید نوروز 1401 اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید