مشاور قالیباف: هدف سفر رییس مجلس به روسیه تجاری و مالی است

به گزارش بازی های اندروید، تهران (پانا)- مشاور و رییس حوزه ریاست مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هدف سفر رییس مجلس به روسیه افزایش تعاملات مالی و تجاری است، اضافه کرد در این سفر پیغام رهبر معظم انقلاب تقدیم همتای روسی خواهد شد.

مشاور قالیباف: هدف سفر رییس مجلس به روسیه تجاری و مالی است

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش خانه ملت بابک نگاهداری افزود: رییس مجلس شورای اسلامی در راس هیاتی بلند پایه بنا به دعوت ویچیسلاو والودین رییس دومای دولتی روسیه فردا - یکشنبه - به مسکو سفر خواهد نمود و در این سفر سه روزه علاوه بر تقدیم پیغام رهبر معظم انقلاب به دولت روسیه، ملاقاتهایی را با همتایان خود در دوما و سنا، مقامات مالی، تجاری، سیاسی و امنیتی این کشور خواهد داشت.

رییس حوزه ریاست مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که ارتقای روابط ایران و روسیه به سطح راهبردی از جمله مهم ترین اهداف این سفر است، توضیح داد: نشست های مختلف در حوزه مسائل مالی و ارتباطات تجاری بخش مهمی از برنامه های سفر رییس مجلس به روسیه است.

نگاهداری با اشاره به پایین بودن سطح مبادلات تجاری تهران و مسکو افزود: با حضور فعالان مالی ایران و روسیه رییس مجلس از نزدیک چالش ها و مسائل مبادلات تجاری دو کشور را مورد آنالیز خواهد نمود تا برای ارتقای سطح مبادلات تجاری و مالی برنامه ریزی گردد.

وی با اشاره به دیگر اهداف مالی سفر رییس مجلس به روسیه گفت: علاوه بر تقویت همکاری های مالی در قالب روابط دوجانبه، تقویت روابط تجاری در قالب اتحادیه اوراسیا که ایران عضو ناظر آن است و همچنین بحث درباره کریدور شمال و جنوب، از دیگر موضوعات مهم سفر قالیباف به روسیه خواهد بود.

مشاور رییس مجلس شورای اسلامی افزود: ملاقات با رییس مجلس دومای فدراسیون روسیه و اندیشمندان انستیتو شرق شناسی نیز از جمله برنامه های رییس مجلس در این سفر خواهد بود.

رییس حوزه ریاست مجلس توضیح داد: ملاقات و گفت وگو با رییس اتحادیه اوراسیایی، شبکه روسیه 24، لاوروف وزیر امور خارجه روسیه و پاتروشف دبیر شورای امنیت و سخنرانی در آموزشگاه دیپلماتیک در جشن پیروزی انقلاب در دستور کاری روز سه شنبه رییس مجلس است.

به گفته نگاهداری حضور و سخنرانی در جمع اندیشمندان اندیشکده های حوزه سیاست خارجی و روابط بین المللی نیز از دیگر برنامه های رییس مجلس در مسکو است.

وی با تاکید براینکه روابط ایران و روسیه در حوزه های مختلف از جمله پارلمانی در حال توسعه بوده و ملاقات رییس مجلس شورای اسلامی از مسکو به تعمیق هرچه بیشتر مناسبات دو کشور در زمینه های دیگر یاری می نماید، بیان نمود: رییس مجلس دومای فدراسیون روسیه پس از انتخاب محمد باقر قالیباف به عنوان رییس مجلس، طی پیغامی به وسیله رییس کمیته روابط خارجی دوما از وی برای سفر به این کشور و پیگیری همکاری های پارلمانی و موضوعات دوجانبه دعوت نموده بود.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 14 فروردین 1400 بروزرسانی: 14 فروردین 1400 گردآورنده: droidgamers.ir شناسه مطلب: 1050

به "مشاور قالیباف: هدف سفر رییس مجلس به روسیه تجاری و مالی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشاور قالیباف: هدف سفر رییس مجلس به روسیه تجاری و مالی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید