معاون رئیس جمهور چین: آمریکا بزرگترین چالش فراروی خود است

به گزارش بازی های اندروید، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، وانگ کیشان معاون رئیس جمهور چین می گوید که ایالات متحده در رابطه با چین باید از دور معیوب گمراهی و خطای محاسباتی پرهیز کند و تصدیق نماید که خود بزرگترین چالشی است که با آن روبرو است و نه پکن.

معاون رئیس جمهور چین: آمریکا بزرگترین چالش فراروی خود است

کیشان که در یک مراسم مجازی به مناسبت پنجاهمین سالگرد سفر محرمانه هنری کسینجر به چین در روز جمعه سخنرانی می کرد، گفت که روابط میان ایالات متحده و چین در یک مرحله بحرانی قرار گرفته است و این دو غول اقتصادی باید از طریق گفتگو و رایزنی برای رفع مسائل و همچنین توسعه منافع مشترک تلاش کنند.

وی در ادامه افزود: ما امیدواریم که ایالات متحده فهم و درک روشنی از فرایند جهانی داشته باشد و دست به انتخاب درست بزند.

اظهارنظر این مقام بلندپایه چین در حالی مطرح می شود که روابط کنونی پکن- واشنگتن در بدترین حالت خود از زمان اعتراضات سال 1989 در میدان تیان آن من چین است. در سال های گذشته، مقامات دولت پیشین و کنونی ایالات متحده چین را وارد یک جنگ تجاری و فناوری کرده و پیوسته پکن را به نقض حقوق بشر و نسل کشی در استان سین کیانگ متهم می کنند.

افزون بر این، وزارت بازرگانی ایالات متحده امروز (جمعه) ده شرکت چینی دیگر را به بهانه موضوعات حقوق بشری در سین کیانگ به فهرست سیاه اقتصادی خود افزود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 28 تیر 1400 بروزرسانی: 28 تیر 1400 گردآورنده: droidgamers.ir شناسه مطلب: 1231

به "معاون رئیس جمهور چین: آمریکا بزرگترین چالش فراروی خود است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معاون رئیس جمهور چین: آمریکا بزرگترین چالش فراروی خود است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید