مقاله: زیباترین و مرتفع ترین آبشارهای استان گیلان

به گزارش بازی های اندروید، در منطقه ماسوله چندین آبشار وجود د ارد که آبشار لار و آبشار دوقلو از جمله معروفترین آنها می باشند.

مقاله: زیباترین و مرتفع ترین آبشارهای استان گیلان

این آبشار در بخش کلیشم رودبار (نزدیک استخر طبیعی خلشکو) قرار گرفته است.

از روستاهای دهستان اشکور سفلی است. این آبشار به ارتفاع 25 متر، عرض هشت متر و مساحت 150 متر است، آب از شیب 85 درجه به پایین با فـشار سرازیر می شود. در تابستان هفت پره آبی دارد و عمق استخر آن تا70 سانتی متر متغیر است چون آب آن بصورت پلکانی سقوط می کند استخری عمیق پای آن ایجاد نشده است. درجه حرارت آب بین 15 تا 20 درجه سانتیگراد متغیر است و مساحت حوضچه آن 30 متراست، صخره سنگی ایجاد شده در محدوده آبشار 32 متر است.

آبشار زمرد حویق یکی از زیباترین پدیده های گردشگری شهرستان تالش و استان گیلان به شمار می رود که در تمام فصول سال گردشگران و کوهنوردانی از دیگر نقاط و استانهای دیگر را به خود جذب می کند. فاصله این آبشار از بازار شهر حویق 9 کیلومتر است که قسمتی از ان جاده آسفالت بوده و بقیه نیز خاکی و کوهستانی است و از طبیعت نیز برخوردار بوده و می توان برخی ییلاقات شهرحویق را مشاهده کرد. خانه های روستایی در اطراف راه با مردمی مهمان نواز نظر هر گردشگری را به خود جلب می کند و در طول راه مسجدی وجود دارد که مسافران می توانند برای عبادت، استراحت و … در آنجا توقف کنند. این آبشار در فصل بهار و تابستان از بیشترین گردشگران میزبانی می کند و طبیعت سرسبز و دلنشین این محل باعث شده تا مردم حویق نیز در روزهای تعطیل و به ویژه جمعه ها و سیزده بدر با خانواده از این مکان استفاده ببرند. آب آبشار زمرد بسیار سرد بوده و محل زیست ماهی قزل آلا است. بسیاری از گردشگران با قلاب ماهیگیری و دیگر وسایل این ماهی ها را صید کرده و در روزهای گرم تابستان در آن شنا می کنند،این آبشار از ییلاقات سرازیر می شود ، بالاتر از آبشار زمرد چند آبشار کوچکوجود دارد که از زیبایی ویژه ای برخوردار هستند.

منبع مقاله: زیباترین و مرتفع ترین آبشارهای استان گیلان

انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: droidgamers.ir شناسه مطلب: 1364

به "مقاله: زیباترین و مرتفع ترین آبشارهای استان گیلان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: زیباترین و مرتفع ترین آبشارهای استان گیلان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید