هزینه تلفن ثابت از ماه آینده گران می گردد ، جزئیات افزایش حق اشتراک

به گزارش بازی های اندروید، سخنگوی شرکت مخابرات ایران گفت: افزایش هزینه حق اشتراک خطوط تلفن ثابت از ماه آینده در قبوض صورتحساب مشترکان اعمال می گردد.

هزینه تلفن ثابت از ماه آینده گران می گردد ، جزئیات افزایش حق اشتراک

به گزارش خبرنگاران به نقل از مهر، محمدرضا بیدخام با بیان این که مجمع عادی فوق العاده صاحبان سهام شرکت مخابرات ایران شنبه 31 خردادماه با حضور حداکثر اعضا اعم از نمایندگان دولت، بورس و خصوصی سازی تشکیل جلسه داد، گفت: در این جلسه تغییرات مربوط به میزان حق اشتراک مشترکان خطوط تلفن ثابت به تصویب رسید.

وی گفت: این تغییر قیمت بر پایه ماده 4 قانون تاسیس شرکت مخابرات ایران اجرا می گردد و از ماه آینده در قبوض صورتحساب مشترکان مخابرات محاسبه خواهد شد.

به گفته بیدخام، بر اساس این ماده، تعرفه خدمات مخابراتی، سپرده، ودیعه، حق اشتراک، اضافه مکالمات و هزینه تغییر مکان وسایل مخابراتی مشترکین از طرف شرکت مخابرات، تهیه و پس از تصویب مجمع عمومی، لازم الاجراست.

سخنگوی شرکت مخابرات ایران با بیان این که هزینه حق اشتراک تلفن ثابت مربوط به هزینه ای می گردد که مخابرات به صورت ماهانه از هر خط تلفن، بابت نگهداری دریافت می نماید، ادامه داد: مبلغ حاصل، صرف توسعه شبکه مخابراتی کشور می گردد.

بیدخام اضافه نمود: مطابق با تصمیم مجمع سهامداران مخابرات ایران، از این پس مشترکان تلفن ثابت در تهران باید ماهانه مبلغ 8 هزار تومان بابت حق اشتراک خط خود پرداخت نمایند. این رقم تا پیش از این 2 هزار تومان بوده است.

وی با بیان این که در تهران حدود 7 میلیون خط تلفن ثابت وجود دارد و بیشترین تغییر اعمال شده در هزینه اشتراک نیز، مربوط به این شهر است، گفت: حق اشتراک مشترکان تلفن ثابت در روستاها تغییری نداشته و همان 100 تومان محاسبه خواهد شد. اما مشترکان شهری از این پس باید بابت حق اشتراک مبلغ 2 هزار تومان، مشترکان مراکز شهرستان ها 2500 تومان، مشترکان در مراکز استان ها 4 هزار تومان و در کلانشهرها 5 هزار تومان، پرداخت نمایند.

سخنگوی شرکت مخابرات ایران تاکید نمود: این تصمیم با حضور نماینده دولت و حضور 89 درصدی صاحبان سهام در مجمع شرکت مخابرات ایران مصوب شده و شرکت مخابرات ایران، با استناد به مصوبه رگولاتوری، این اختیار را دارد و احتیاج به تایید رگولاتوری نیست. کمااینکه با توجه به رشد تورم، این افزایش قیمت، رقم برای مشترکان بالایی محسوب نمی گردد.

به گزارش مهر، تا پیش از این مخابرات برای حق اشتراک ماهیانه بابت هر خط تلفن ثابت، از مشترکان در روستاها 100 تومان، در شهرها ماهانه 750 تومان، در شهرستان ها 1000 تومان، در مراکز استان ها غیر از کلانشهرها 1200 تومان، در کلانشهرها 1500 تومان و در تهران 2000 تومان دریافت می کرد.

پس از آن که دریافت آبونمان تلفن ثابت در سال 97 و به دستور دیوان عدالت اداری از قبوض مشترکان حذف شد، شرکت مخابرات ایران برای جبران بخشی از کاهش درآمد خود از محل آبونمان، گزینه حق اشتراک را در صورتحساب مشترکان اعمال کرد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 29 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: droidgamers.ir شناسه مطلب: 594

به "هزینه تلفن ثابت از ماه آینده گران می گردد ، جزئیات افزایش حق اشتراک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزینه تلفن ثابت از ماه آینده گران می گردد ، جزئیات افزایش حق اشتراک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید