هشدار سازمان ملل به میانمار علیه واکنش سخت به معترضان

به گزارش بازی های اندروید، فرستاده ویژه سازمان ملل نسبت به تبعات جدی هرگونه واکنش سخت نسبت به تظاهرات معترضان علیه کودتای نظامی ماه جاری به ارتش میانمار هشدار داده است.

هشدار سازمان ملل به میانمار علیه واکنش سخت به معترضان

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، سخنگوی سازمان ملل در اظهاراتی گفت: فرستاده ویژه سازمان ملل به ارتش میانمار درباره تبعات جدی هرگونه واکنش و پاسخ سخت به تظاهرات معترضان علیه کودتای نظامی اخیر این کشور هشدار داده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

بر اساس این گزارش، علی رغم استقرار سربازان و خودروهای زرهی در برخی شهرهای بزرگ و مهم میانمار، تظاهرات معترضان برای محکوم کردن کودتای نظامی اول فوریه همچنان ادامه دارد و معترضان خواستار آزادی آنگ سان سوچی رهبر بازداشتی و سایر فعالان سیاسی شده اند.

گرچه تعداد شرکت کنندگان در تظاهرات اعتراض آمیز روز دوشنبه نسبت به تظاهرات صدها هزار نفری قبلی کاهش یافته بود ولی تظاهرات اعتراض آمیز در بسیاری از نقاط این کشور برپا شده است.

ارتش میانمار برای دومین شب متوالی اینترنت را قطع کرده ولی اوایل صبح سه شنبه بار دیگر اینترنت وصل شده است.

قطع اینترنت موجب نگرانی های شدیدی در بین مخالفان کودتا شده است. مخالفان کودتا بر این باورند که قطع اینترنت می تواند نشانگر آن باشد که کودتاگران قصد اقدامات غیرقانونی از جمله بازداشت های خودسرانه را دارند.

این گزارش اضافه نمود: کریستین شرانر برگنر روز دوشنبه با معاون فرمانده ارتش میانمار صحبت کرده است.

فرهان حق سخنگوی سازمان ملل در این باره گفت: خانم شرانر برگنر بر این مساله تاکید کرده است که حق برپایی تظاهرات و تجمعات مسالمت آمیز و آرام باید محترم شمرده شود و تظاهرات کنندگان نباید با سرکوب و تهدید و خشونت روبرو شوند. او به مقام های ارتش میانمار گفته است که جهان از نزدیک نظاره گر است و هرگونه پاسخ و واکنش سخت احتمالا تبعات جدی به همراه خواهد داشت.

کودتای نظامیان میانمار از سوی کشورهای غربی محکوم شده و آمریکا تحریم هایی را علیه فرماندهان ارتش میانمار اعمال کرده است.گرچه سایر کشورها نیز تدابیر و اقداماتی را در نظر گرفته اند ولی بعید به نظر می رسد که ژاپن و سایر کشورهای آسیایی منطقه قصد قطع روابط با میانمار را داشته باشند، آن هم به دلیل اهمیت راهبردی این کشور.

وکیل آنگ سان سوچی روز دوشنبه گفت که وی قرار است طی روزهای آینده از طریق ویدئو کنفرانس به دلیل اتهاماتی که ارتش این کشور علیه وی مطرح کرده دادگاهی شود.

ارتش میانمار دولت این کشور را به تقلب گسترده در انتخابات ماه نوامبر متهم کرد و در آستانه برگزاری اولین روز کاری مجلس جدید اقدام به کودتا و بازداشت آنگ سان سوچی و رئیس جمهور این کشور کرد.

به گفته وکیل خانم سوچی هر دو نفر روزهای سه شنبه و چهارشنبه در دادگاه حاضر خواهند شد و به اتهامات پاسخ خواهند داد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 15 فروردین 1400 بروزرسانی: 15 فروردین 1400 گردآورنده: droidgamers.ir شناسه مطلب: 1053

به "هشدار سازمان ملل به میانمار علیه واکنش سخت به معترضان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار سازمان ملل به میانمار علیه واکنش سخت به معترضان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید