سقوط 30 درصدی بهای نفت در بازارهای جهانی

به گزارش بازی های اندروید، کارشناسان حتی کاهش بیشتر قیمت نفت طی هفته های آینده را نیز پیش بینی می نمایند و معتقدند با ادامه وضع فعلی ممکن است قیمت نفت در ماه آینده میلادی به زیر 20 دلار در هر بشکه برسد.

سقوط 30 درصدی بهای نفت در بازارهای جهانی

بهای نفت در بازار جهانی سقوطی بی سابقه طی 3 دهه گذشته را تجربه کرد.

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، با شروع به کار بازارهای شرق آسیا در روز دوشنبه (امروز) بهای نفت خام سقوط یک روزه بی سابقه طی 3 دهه گذشته را تجربه کرد و سبدهای مختلف نفت خام حدود 30 درصد سقوط قیمت را تجربه کردند.

نگرانی از تاثیرات سوء شیوع ویروس کرونا در اقتصاد جهانی و کاهش تقاضای نفت خام از سویی و عدم توافق روسیه و اوپک در نشست اخیر در وین از عمده ترین دلایل سقوط تاریخی قیمت نفت هستند.

قیمت نفت برنت در بازارهای شرق آسیا امروز (دوشنبه) حدود 30 درصد کاهش یافت و به 32 دلار در هر بشکه رسید. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز با 27 درصد کاهش به 30 دلار در هر بشکه رسیده است. بهای میانگین سبد نفتی اوپک هم به اندکی بیش از 45 دلار کاهش یافته است.

این عظیم ترین سقوط یک روزه قیمت نفت طی 3 دهه گذشته است، همچنین از فوریه سال 2016 بدین سو این قیمت ها پایین ترین قیمت نفت در بازارهای جهانی نفت خام است.

در نشست روز آدینه وین که وزیر نفت ایران آن را از بدترین نشست های تاریخ اوپک توصیف نموده است، اعضای عضو اوپک موافقت کردند برای مهار تاثیرات سوء ویروس کرونا بر بازار جهانی نفت،کشورهای صادرکننده عرضه 1.5 میلیون بشکه در روز کاهش دهند اما روسیه با این پیشنهاد مخالفت کرد و عربستان نیز پس از عدم توافق با روسیه خاطرنشان کرد به خریداران عمده نفت خود تخفیف می دهد.

پیش بینی می گردد کاهش شدید قیمت نفت در بازارهای جهانی که اتفاقی گذرا به نظر نمی رسد، توازن دخل و خرج اقتصاد کشورهای صادرکننده نفت را دستخوش تلاطم کند.

بعضی کارشناسان بازار نفت با نگرانی از تصمیم دولت عربستان سعودی برای وارد کردن 10 میلیون بشکه نفت به بازار جهانی از ماه میلادی آینده (آوریل) معتقدند فرایند سقوط قیمت نفت با این تصمیم دولت سعودی می تواند ادامه یابد و بهای نفت در ماه آوریل به زیر 20 دلار در هر بشکه سقوط کند.

دیروز (یکشنبه) شرکت نفت دولتی سعودی (آرامکو) خاطرنشان کرد که بهای هر بشکه نفت سبک فروش آسیا خود را برای ماه آوریل 3 دلار و 10 سنت و برای ماه مارس نیز 6 دلار در هر بشکه در مقایسه با متوسط قیمت نفت خام عمان و دبی کاهش داده است.

همچنین بر اساس اعلام آرامکو این شرکت بهای هر بشکه نفت سبک فروشی خود به قاره آمریکا را نیز برای ماه آوریل 3 دلار و 75 سنت و برای ماه مارس 7 دلار در هر بشکه در مقایسه با متوسط قیمت نفت آمریکا کاهش یافته است.

شرکت آرامکو بهای هر بشکه نفت سبک صادراتی خود به بازار شمال غرب اروپا را هم 8 دلار در هر بشکه در مقایسه با متوسط نفت برنت دریای شمال کاهش داده است.

بیشتر بخوانید:

ادامه کاهش قیمت جهانی نفت با نگرانی از شیوع ویروس کرونا

سقوط قیمت نفت به پایین ترین سطح در 4 سال گذشته

پیمان نفتی اوپک پلاس منحل شد

منبع: عصر ایران
انتشار: 7 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: droidgamers.ir شناسه مطلب: 356

به "سقوط 30 درصدی بهای نفت در بازارهای جهانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سقوط 30 درصدی بهای نفت در بازارهای جهانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید