هشدار پوتین به کمبود غذا در دنیا با ادامه تحریم های غرب

به گزارش بازی های اندروید، رئیس جمهوری روسیه در سخنانی تاکید نمود که تحریم کشورهای غربی منجر به یک بحران جهانی غذا خواهد شد.

هشدار پوتین به کمبود غذا در دنیا با ادامه تحریم های غرب

به گزارش خبرگزاری رویترز، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه سه شنبه گفت که افزایش قیمت انرژی و کمبود کود به این معناست که کشورهای غربی مجبور خواهند شد پول بیشتری برای خرید مایحتاج چاپ نمایند که این امر باعث کمبود مواد غذایی در کشورهای فقیرتر می گردد.

پوتین در نشستی درخصوص توسعه فراوری موادغذایی گفت: آنها به طور اجتناب ناپذیری کمبود مواد غذایی را در فقیرترین منطقه ها دنیا تشدید، موج های جدیدی از مهاجرت را تحریک و به طور کلی قیمت موادغذایی را حتی بیشتر می نمایند.

رئیس جمهوری روسیه بعلاوه به این نکته اشاره نمود که مسکو به کشورهای که با آن متخاصم هستند، موادغذایی صادر نخواهد کرد.

ولادیمیر پوتین گفت: ما باید مراقب عرضه موادغذایی به خارج از کشور باشیم، به ویژه نظارت دقیق بر صادرات به کشورهایی داشته باشیم که با ما دشمن هستند.

رئیس جمهوری روسیه اضافه کرد که در شرایط کنونی، کمبود کود در بازارهای دنیای غیر قابل اجتناب است. به گفته پوتین، تحریم ها لجستیک برای تامین کود از روسیه و بلاروس را مختل نموده و قیمت های بالاتر گاز طبیعی باعث گران تر شدن فراوری کود در غرب شده است.

او بعلاوه در هشداری به کشورهای اروپایی گفت، مسکو به هر نوع کوشش برای ملی سازی دارایی های روسیه واکنش خواهد داشت و چنین اقداماتی را همانند یک سلاح دولبه توصیف کرد.

صحبت های رئیس جمهوری روسیه پس از آن مطرح شد که آلمان گفت تنظیم نماینده انرژی آن کنترل گازپروم جرمانیا را بر عهده خواهد گرفت. این یک کسب و کار تجارت، نگهداری و انتقال گاز است که گازپروم روسیه آدینه گذشته خروج از آن را خاطرنشان کرد.

بعلاوه دولت انگلیس ممکن است تصمیم به ورود به این عرصه گرفته و به طور موقت بازوی خرده فروشی انگلیسی گازپروم، غول گاز روسیه را اداره کند.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 16 تیر 1401 بروزرسانی: 16 تیر 1401 گردآورنده: droidgamers.ir شناسه مطلب: 1602

به "هشدار پوتین به کمبود غذا در دنیا با ادامه تحریم های غرب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار پوتین به کمبود غذا در دنیا با ادامه تحریم های غرب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید