وزیر بهداشت: ایران یکی از محور های اصلی تولید واکسن کرونا خواهد بود خبرنگاران

به گزارش بازی های اندروید، وزیر بهداشت با بیان اینکه با استفاده از تجربه ارزشمند دفاع مقدس توانستیم کمتر از 60 روز از وارد کننده ماسک و لوازم بهداشتی مورد نیاز، نه تنها نیاز خود را تأمین بلکه به یک صادر کننده تبدیل شویم، گفت: قطعاً در آینده نزدیک با تکیه بر جوانان و دانشمندان کشور یکی از محور های اصلی تولید واکسن کرونا و صادرات آن به خارج از کشور خواهیم بود.

وزیر بهداشت: ایران یکی از محور های اصلی تولید واکسن کرونا خواهد بود خبرنگاران

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عصر امروز در مراسم جشن ملی پرچم در منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد اظهار کرد: اگر بخواهیم مقاطع مختلفی از تاریخ این سرزمین را بیان کنیم به سه مقطع قبل و بعد اسلام و پس از انقلاب اسلامی تقسیم می شود و جفا است که قبل از انقلاب را در نظر نگیریم و برای ایرانیان و جهانیان منفک از مقطع بعد از انقلاب بدانیم.

وی ضمن تشکر از برگزارکنندگان جشن ملی پرچم و گرامیداشت مدافعان سلامت، گفت: در تمدن های عظیم جهان هم چون مصر باستان، میان رودان، فنیقیه باستان و موارد دیگر کشور های گرچه عزیز، ولی کوچک بعد از تسلط اعراب بر آن ها، زبان و فرهنگ گوناگونی از قبل دارند، ولی ایران عظیم و سرافراز با تکیه بر فرهنگ ناب ایرانی هنوز زبان و نوروز باستانی خود را همانند عید فطر، قربان و غدیر حفظ کرده است.

وزیر بهداشت با گرامیداشت یاد کسانی که برای نگهداشت مرز و بوم کوشش کردند، ادامه داد: یکی از مقاطع اصلی در تاریخ این سرزمین از دوازدهم فروردین سال 58 آغاز که استقلال، آزادی و رشد روزافزون مملکت را سبب شد و خودباوری و تکیه بر خویشتن یکی از دستاورد های این دگرگونی بود.

نمکی یکی دیگر از دستاورد های عظیم این دوران افتخارآمیز را در عرصه سلامت است، گفت: قبل از انقلاب میزان مرگ و میر بچه ها و زنان به دلیل عوارض بارداری و زایمان حداقل 10 برابر بیشتر از امروز و میزان واکسیناسیون بچه ها حداکثر 20 درصد بود، ولی امروز در دور افتاده ترین نقاط کشور، خانه بهداشت، بهورز و خدمت گزاران نظام سلامت داریم.

وی یادآور شد: به فضل الهی تخت های بیمارستانی کشور در حدی است که در یورش سهمگین کرونا بیماری را خارج از بیمارستان سرگردان نداشتیم.

وزیر بهداشت گفت: ما با استفاده از تجربه ارزشمند دفاع مقدس توانستیم کمتر از 60 روز از وارد کننده ماسک و لوازم بهداشتی مورد نیاز نه تنها نیاز خود را تأمین بلکه به یک صادر کننده تبدیل شویم و قطعاً در آینده نزدیک با تکیه بر جوانان و دانشمندان کشور یکی از محور های اصلی تولید واکسن و صادرات آن به خارج از کشور خواهیم بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 28 فروردین 1400 بروزرسانی: 28 فروردین 1400 گردآورنده: droidgamers.ir شناسه مطلب: 1081

به "وزیر بهداشت: ایران یکی از محور های اصلی تولید واکسن کرونا خواهد بود خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر بهداشت: ایران یکی از محور های اصلی تولید واکسن کرونا خواهد بود خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید