شرایط سلامت بیش از 80 درصد مردم استان همدان رصد شد

به گزارش بازی های اندروید، معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای همدان از غربالگری سلامت اکثریت مردم استان در سامانه سلامت خبر داد و گفت: همکاران ما از طریق تماس با شهروندان در جای جای استان و ثبت شرایط سلامت آن ها بیش از 80 درصد مردم استان را رصد و ارزیابی کرده اند.

شرایط سلامت بیش از 80 درصد مردم استان همدان رصد شد

به گزارش خبرنگاران آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر منوچهر کرمی اظهار کرد: سه عامل مهم موجب شد آمار ابتلا و شیوع کرونا ویروس در استان همدان نسبت به سایر استان ها کاهش یابد؛ نخست آن که ما پیش بینی شیوع کرونا را از ابتدای بهمن ماه وقتی که هنوز در کشور حرفی از ابتلا به این بیماری نبود، کرده بودیم و در جلسات به پیش بینی زیرساخت های لازم پرداخته بودیم.

وی افزود: کنترل و غربالگری مبتلایان از سطح خانه های بهداشت در دورترین روستاها تا مراکز درمانی شهرها عامل دیگری بر مدیریت شیوع کرونا ویروس بود و حتی در این مقیاس می توان گفت ما از پیشرفته ترین کشورها پیش هستیم چراکه شرایط سلامت عموم مردم را در کشور غربالگری می کنیم درحالی که در کشورهای اروپایی و آمریکایی فرایند غربالگری مرگ را آغاز کرده اند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای همدان ادامه داد: ورود جهاد گونه مردم برای مقابله با شیوع این ویروس به ویژه در روز سیزده فروردین که با ماندن در خانه و عدم حضور در طبیعت و تجمعات به فرایند گسست زنجیره انتقال کمک کردند همچنین همدلی و همگرایی کادر بهداشت و درمان در مهار این بیماری و شیوع آن علت دیگری برای مدیریت شرایط بوده است.

کرمی در ادامه از غربالگری سلامت اکثریت مردم استان در سامانه سلامت خبر داد و گفت: همکاران ما از طریق تماس با شهفرایندان در جای جای استان و ثبت شرایط سلامت آن ها بیش از 80 درصد مردم استان را مورد رصد و ارزیابی قرار داده اند که البته بخش بسکمک نیز با ورود به سامانه salamat.gov.ir و یا تماس با 4030 در این غربالگری شرکت کرده اند و این غربالگری در برخی شهرستان ها مثل نهاوند، فامنین و رزن به صددرصد رسیده است.

وی گفت: 16 مرکز فعال شبانه روزی سلامت و خطوط تلفن دانشگاه که برای پاسخگویی به سوالات مردمی منظور شده است، مراجعات مردمی را به مراکز درمانی کاهش داده.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای همدان افزود: خوشبختانه مشارکت فعال مردم در ثبت نام در سامانه سلامت نیز بر این فرایند تأثیرگذار بوده و این رویکرد مثبتی خواهد بود که آثار مطلوبی بر ممانعت از فرایند شیوع کرونا ویروس دارد چراکه از حضور مردم در محیط بیمارستان و مراکز درمانی که آلودگی و احتمال ابتلا را بالاتر می برد، جلوگیری می کند.

کرمی همچنین از بهبودی و ترخیص 325 نفر از بیماران مبتلا به کرونا ویروس در سطح استان خبر داد و شرح داد: متأسفانه تا به امروز حدود 40 تن از هم استانی ها در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای همدان گفت: میزان بروز تجمعی ابتلا به کرونا ویروس در سطح کشور از بین هر 100 هزار نفر به 62 نفر رسیده است، این آمار در استان همدان 25 نفر است و این بیانگر آن است که شرایط بهتری نسبت به دیگر استان ها داریم.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 5 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: droidgamers.ir شناسه مطلب: 427

به "شرایط سلامت بیش از 80 درصد مردم استان همدان رصد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط سلامت بیش از 80 درصد مردم استان همدان رصد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید