پاراگوئه موفقترین کشور آمریکای جنوبی در مهار کرونا

به گزارش بازی های اندروید، کشور پاراگوئه در جریان بحران شیوع کروناویروس در جهان از همان اوایل ماه مارس و قبل از کشورهای همسایه خود، اقدام به اعمال تدابیر سفت و سخت قرنطینه کرد؛ نتیجه این سیاست این شده که این کشور هم اکنون کمترین میزان ابتلای به کروناویروس را در منطقه داشته است.

پاراگوئه موفقترین کشور آمریکای جنوبی در مهار کرونا

به گزارش خبرنگاران، کشور پاراگوئه که یک تولیدکننده عمده غلات در جهان بوده و جمعیتی حدود هفت میلیون نفر دارد، تا به امروز تنها 159 مورد ابتلای به کروناویروس و هفت مورد مرگ در اثر ابتلا به این بیماری را داشته است. داده های مربوط به وزارت بهداشت پاراگوئه نشان می دهند در این کشور تنها سه نفر از افراد مبتلا به کرونا در بیمارستان بستری شدند و تنها یک نفر از میان آنها به بخش مراقبت های ویژه منتقل شد.

این در حالی است که در مقام مقایسه کشور آرژانتین بالغ بر 2 هزار مورد ابتلای به کروناویروس، کشور پرو 10 هزار مورد، شیلی حدود 8 هزار مورد و برزیل نیز حدود 25 هزار مورد ابتلای به این بیماری را داشته اند. کشور اروگوئه نیز حدود 500 مورد مثبت ابتلای به کروناویروس را داشته و بولیوی نیز 354 مورد ابتلا به این بیماری را ثبت کرده است.

لوییس آلبرتو اسکوتو، نماینده سازمان جهانی بهداشت در پاراگوئه به رویترز گفت: عمده دلیل موفقیت این کشور در مهار کروناویروس به کارگیری تدابیر شدید فاصله گذاری اجتماعی بوده است. او گفت: این که آنها توانسته اند بهترین نتیجه را بگیرند دلیلش در پیش دریافت این تدابیر و همچنین رفتار مردم این کشور به رغم داشتن یک زندگی سخت و تجربه نابرابری و فقر بوده است.

دولت پاراگوئه در هفته دوم ماه مارس اقدام به تعطیل کردن مدارس و لغو رخدادهای بزرگ و مهم در واکنش به شیوع ویروس کرونای جدید کرد. این دولت همچنین کمی بعد اقدام به بستن مرزهایش و تعطیل کردن فرودگاه هایش کرده و دستور به قرنطینه سراسری مردم این کشور با یکسری موارد استثنای معدود را داد. به دنبال اجرای این تدابیر نیروهای پلیس و ارتش پاراگوئه در خیابان ها گشت زنی و به مغازه ها سرکشی کرده و بیش از 1000 نفر را به اتهام نقض محدودیت های قرنطینه مجازات کردند.

در همین حال بر طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت و سازمان بهداشت پان آمریکن، این کشور حوزه آمریکای لاتین یکی از کمترین نرخ های انجام تست های مربوط به کرونا را داشته و تنها 26.2 تست را برای هر 100 هزار تن از افراد انجام داده است. پاراگوئه درگیر کمبود تست ها و همچنین پرسنل واجد شرایط برای انجام امور پزشکی بوده است.

این کشور در عین حال در کسب دستگاه های پشتیبان تنفسی و تجهیزات محافظتی برای پرسنل پزشکی خود نیز با مشکل روبرو بوده است. این کمبودها یک دلیل اقدام اخیر ماریو عبدو، رئیس جمهور پاراگوئه در روز دوشنبه در تمدید قرنطینه در این کشور بوده است. اسکوتو گفت: هرچند که قانونگذاران پاراگوئه مدعی هستند که نظام بهداشت و درمان این کشور به رغم کمبودهای بودجه ای تحت فشار قرار نگرفته اما این شرایط وجود یک بحران را پنهان نمی کند.

اسپرانزا مارتینز، یک سناتور و وزیر بهداشت سابق پاراگوئه گفت: قطعاً موارد گزارش نشده ای نیز وجود دارند اما عدم مشاهده مرگ و میر و عدم وجود موارد جدی که نظام بهداشت و درمان ما را درگیر سازد نشان می دهد که هنوز انتقال گسترده بیماری در سطح جامعه رخ نداده است.

وی افزود: نگرانی اصلی هم اکنون این است که هنگام برداشته شدن این تدابیر آن هم بدون داشتن راهبرد اجرای تست های سریع پاراگوئه درگیر اوج ابتلای به این ویروس مشابه با اتفاقات افتاده در کشورهای دیگر شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: droidgamers.ir شناسه مطلب: 455

به "پاراگوئه موفقترین کشور آمریکای جنوبی در مهار کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاراگوئه موفقترین کشور آمریکای جنوبی در مهار کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید