پتنت فناوری شرکت مکزیکی برای متفاوت ترین استفاده از هسته آووکادو در دنیا!

به گزارش بازی های اندروید، شرکت بیوفاسه در سال 2014 به وسیله اسکات مونگویا تاسیس شد. این اقدام پس از کشف وجود زیست پلیمری در هسته آووکادو مشابه با پلیمر موجود در ذرت صورت گرفت...

پتنت فناوری شرکت مکزیکی برای متفاوت ترین استفاده از هسته آووکادو در دنیا!

خبرنگاران - شرکت مکزیکی بیوفاسه (Biofase) فرآیندی را برای فراوری لوازم آشپزخانه یک بار مصرف سازگار با محیط زیست توسعه داده است. این اقدام در راستای یاری به کاهش آلودگی پلاستیکی صورت گرفته است. بیوفاسه از هسته های پس مانده آووکادو برای فراوری چنگال، قاشق، چاقو و حتی نی هایی پایدار و ارزان استفاده می نماید.

تخمین زده می گردد که تنها در آمریکا سالانه 40 میلیارد لوازم آشپزخانه پلاستیکی استفاده شده یا دور ریخته می گردد. بیشتر تاسیسات بازیافت این محصولات را نمی پذیرند زیرا فرآیند بازیافت آنها هزینه زیادی به همراه دارد. از این رو، پلاستیک در نهایت از زمین های دفن زباله، جایی که تجزیه آن می تواند تا 1000 سال طول بکشد، یا اقیانوس ها، جایی که به مسئله ای مرگبار برای هزاران گونه جانوری و گیاهی تبدیل می گردد، سر در می آورد.

کد ویدیو

دانلود

فیلم اصلی

استفاده از هسته آووکادو برای فراوری زیستپلاستیک

شرکت بیوفاسه در سال 2014 به وسیله اسکات مونگویا تاسیس شد. این اقدام پس از کشف وجود زیست پلیمری در هسته آووکادو مشابه با پلیمر موجود در ذرت صورت گرفت. ذرت یکی از محصولات کشاورزی مورد استفاده برای فراوری زیست پلاستیک است. محصولات این شرکت حاوی 60 درصد زیست پلیمر آووکادو و 40 درصد ترکیبات آلی مصنوعی است.

شرکت بیوفاسه پتنت فناوری تبدیل هسته آووکادو به یک رزین زیست پلاستیک که توانایی تحمل گرما را دارد، ثبت نموده است. نتیجه به شکل ورقی است که امکان قالب گیری و برش داشته و فرآیند خاصی برای بازیافت آن احتیاج نیست. لوازم آشپزخانه فراوری شده به وسیله بیوفاسه به طور طبیعی و طی تنها 240 روز تجزیه می شوند. امکان تبدیل آنها به کود در خانه نیز وجود دارد.

بعضی از زیست پلاستیک ها همچنان حاوی سطوح بالایی از پلاستیک سنتی هستند. بعلاوه، فراوری بعضی دیگر احتیاج به استفاده گسترده از زمین های کشاورزی دارد و حتی بیشتر از خود پلاستیک می توانند در تخریب لایه ازن سهم داشته باشند.

فراوری زیست پلاستیک ها به علت کودهای مورد استفاده برای رشد محصولات کشاورزی و فرایندهای شیمیایی مورد احتیاج برای تبدیل آنها به شکلی قابل استفاده می تواند به فراوری مقادیر بیشتری از آلاینده ها منجر گردد.

بیش از 80 درصد زیست پلاستیک ها در سراسر دنیا از منابع غذایی مانند ذرت یا سیب زمینی فراوری می شوند. حال این پرسش مطرح می گردد که با وجود تعداد بسیار زیاد افراد گرسنه در دنیا، آیا باید از محصولات کشاورزی برای فراوری زیست پلاستیک استفاده کنیم؟

شرکت های بزرگ از این مساله مطلع هستند و طی چند سال اخیر سرمایه گذاری های میلیون دلاری برای ایجاد فناوری هایی مانند آنچه شرکت بیوفاسه به ثبت رسانده است، انجام داده اند.

از آنجایی که در مکزیک آووکادو به اندازه زیاد برای مصرف خوراکی پرورش داده می گردد، هسته این میوه به راحتی در دسترس شرکت بیوفاسه قرار گرفته است و بر همین اساس ردپای کربن برای تامین این ماده کاهش می یابد.

شرکت بیوفاسه ماهانه 130 تن هسته آووکادو را به چنگال، چاقو، قاشق و نی تبدیل می نماید. محصولات این شرکت در حال حاضر در خود مکزیک، اروپا و استرالیا عرضه می شوند و رستوران ها مشتری اصلی آنها محسوب می شوند.

منبع: عصر ایران
انتشار: 3 خرداد 1402 بروزرسانی: 3 خرداد 1402 گردآورنده: droidgamers.ir شناسه مطلب: 1766

به "پتنت فناوری شرکت مکزیکی برای متفاوت ترین استفاده از هسته آووکادو در دنیا!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پتنت فناوری شرکت مکزیکی برای متفاوت ترین استفاده از هسته آووکادو در دنیا!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید