پلیس اجازه استفاده از فناوری چهره آمازون را ندارد

به گزارش بازی های اندروید، به گزارش خبرنگاران به نقل از انگجت، پاییز سال گذشته گزارشی نشان داد نیروی پلیس واشنگتن از یک سیستم شناسایی چهره که قبلاً فاش نشده بود، برای شناسایی معترضی استفاده کرد که طی جریان شورش های میدان لافایت (در 2020 میلادی) به افسر پلیس حمله نموده بود.

پلیس اجازه استفاده از فناوری چهره آمازون را ندارد

اکنون قرار است این سیستم به زودی تعطیل گردد. این در حالی است که 14 سازمان فدرال و محلی در آمریکا از سیستم شناسایی چهره مذکور استفاده می کردند.

طبق گزارش واشنگتن پست، از آنجا که قانون ایالت ویرجینیا درباره ممنوعیت استفاده از این فناوری از یکم جولای 2021 اجرایی می گردد، سیستمNCRFRILS نیز قابل استفاده نخواهد بود. قانون تصویب شده در این ایالت محدودیت های سختگیرانه تری درباره شیوه استفاده از فناوری شناسایی چهره از سوی سازمان های مجری قانون اعمال می نماید. بر اساس آن سازمان های دولتی قبل از استفاده از سیستم شناسایی چهره باید از قانونگذار ایالتی مجوز دریافت نمایند.

پس از آنکه گزارش نشریه واشنگتن پست استفاده ازNCRFRILS در شناسایی معترضان را فاش کرد، اعتراضات زیادی درباره این سیستم شکل گرفت زیرا سازمان های مختلف سال ها مخفیانه از آن استفاده می کردند و از سوی دیگر تبعیض ها و اشکالات فناوری شناسایی چهره نیز گسترده است.

این فناوری به دستگیری اشتباه چند فرد منجر شده و تا به امروز در شهرهای پورتلند، بوستون و سانفرانسیسکو ممنوع شده است.

از سوی دیگر آمازون نیز اظهار داشت ممنوعیت استفاده نیروهای پلیس از فناوری شناسایی چهره خود را تمدید می نماید.

سال گذشته پس از اعتراضات گسترده درباره خشونت پلیس با رنگین پوستان، این شرکت در ژوئن 2020 میلادی استفاده نیروهای پلیس از فناوری شناسایی چهره خود را به مدت یک سال متوقف کرد. آمازون امیدوار بود این بازه زمانی برای کنگره فرصتی فراهم کندتا اقداماتی در مورد استفاده از این فناوری انجام دهد.

روزگذشته این شرکت فناوری اظهار داشت ممنوعیت اعمال شده تا اطلاع ثانوی ادامه می یابد و دراین باره توضیحات بیشتری نداد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 25 خرداد 1400 بروزرسانی: 25 خرداد 1400 گردآورنده: droidgamers.ir شناسه مطلب: 1171

به "پلیس اجازه استفاده از فناوری چهره آمازون را ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پلیس اجازه استفاده از فناوری چهره آمازون را ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید