چطور از اثرات مالی کرونا جان سالم به در ببریم؟

به گزارش بازی های اندروید، بیش از 15 ماه است که مهمانی ناخوانده و نفرت انگیز وارد زندگی ما شده است!

چطور از اثرات مالی کرونا جان سالم به در ببریم؟

گسترش کرونا موجب تغییرات عظیمی در سبک زندگی و مهم تر از آن مدیریت کسب وکارها شد. هرچند می توان گفت تمام کسب وکارها در سراسر جهان تحت تأثیر این مسأله قرار گرفته اند، در کشور ما با توجه به بحران اقتصادی که از قبل با آن درگیر بودیم، این موضوع اهمیت بیشتری نیز یافت؛ به خصوص کسب وکارهای کوچک که به اندازهٔ رقبای عظیم ترشان به منابع اقتصادی و انسانی دسترسی نداشته اند، آسیب جدی تری دیدند و متأسفانه شاهد بودیم که کار بسیاری از آن ها به تعطیلی کشید. اگر شما صاحب یک کسب وکار کوچک یا متوسط هستید، حتما ادامه متن را بخوانید تا با برخی نکات کلیدی برای سپری کردن این شرایط سخت آشنا شوید.

گفتنی است نکاتی که در ادامه مطرح می گردد، عمدتا برای کسب وکارهایی مفید است که امکان ارائهٔ خدمات از راه دور به مشتریان خود را داشته باشند.

مجهز باشید!

اگر تا به امروز به چنین شرایطی عادت نداشته اید (حدس می زنیم هیچ کس نداشته است!)، سعی کنید خودتان را با تحولات پیش آمده وفق دهید. اساسی ترین احتیاج شما برای پیروزیت در چنین شرایطی، فراهم بودن تجهیزات الکترونیک (کامپیوتر و گوشی هوشمند) و دسترسی دائم به اینترنت است. البته نه فقط خودتان؛ کارکنان شما هم ممکن است به هر دلیلی مجبور باشند برخی روزها کارهایشان را از خانه انجام دهند و حتما باید در منزل به امکانات فوق دسترسی کامل داشته و از مهارت لازم در به کارگیری ابزارهای روز تکنولوژی برخوردار باشند. بنابراین اگر به فکر استخدام فرد جدیدی هستید، حتما این موضوع را در نظر داشته باشید.

چابک و آمادهٔ تغییر باشید

در این اوضاع ناپایدار که هر لحظه ممکن است تغییر جدیدی رخ دهد، مهم است که تا حد ممکن پیش بینی تغییرات را بکنید و برای مقابله با آن ها برنامه داشته باشید. مثلا آیا اگر خودتان یا اعضای خانواده تان دچار این بیماری شدید، قرار است کسب وکارتان را تعطیل کنید؟ قطعا خیر. اصطلاحاً برای چنین شرایطی باید پلن B داشته باشید تا از قافله عقب نمانید. یا فرض کنید شبکهٔ اینترنت Wi-Fi در رستوران، شرکت یا فروشگاه شما ناگهان دچار اختلال گردد؛ آیا برای چنین اتفاقی آماده هستید؟ در چنین مواقعی، آیا بهتر نیست حداقل یک منبع جایگزین برای دسترسی به اینترنت داشته باشید؟

از شبکه های اجتماعی جا نمانید!

شبکه های اجتماعی ابزار مهمی برای برقراری ارتباط با مشتریان و مطلع ساختن آن ها از اتفاقات مهم مرتبط با کسب وکار شماست. یکی از عظیمترین اشتباهاتی که می توانید در این شرایط مرتکب شوید این است که اجازه دهید ارتباط مشتریان با شما قطع گردد. امروزه بیشتر مردم در سنین مختلف حداقل در یکی از شبکه های اجتماعی فعال هستند و حالا که کرونا موجب افزایش فعالیت مردم در این شبکه ها شده، بهترین فرصت کسب وکارها برای حضور پررنگ در فضای مجازی است. عدو گردد سبب خیر اگر خدا خواهد!

شاید اگر تا به امروز از شبکه های اجتماعی برای معرفی کسب وکار خود استفاده ننموده اید، باورش برایتان سخت باشد که چه امکانات فوق العاده ای برای شما در این فضا فراهم است! مثلا اگر صاحب یک لباس فروشی کوچک هستید می توانید از اینستاگرام برای نمایش محصولات خود بهره ببرید.

با این کار حداقل افرادی با نام کسب وکار شما آشنا خواهند شد که حتی شاید یک بار هم از جلوی فروشگاه شما عبور ننموده باشند. با به کارگیری کمی خلاقیت می توانید توجه آن ها را جلب کنید. مثلا علاوه بر محصولات همیشگی خود، ماسک های متناسب با سلیقهٔ مشتریان نیز به صورت آنلاین بفروشید تا نشان دهید به فکر سلامتی آن ها نیز هستید.

در شرایط کرونا که مردم ترجیح می دهند خریدهای خود را به صورت غیر حضوری انجام دهند، داشتن امکان پرداخت اینترنتی و ارسال محصولات به آدرس مشتریان می تواند برگ برندهٔ شما باشد. از آن جا که شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام فعلا امکان اتصال مستقیم به درگاه های پرداخت اینترنتی ایرانی را ندارند، فروش از این طریق با سختی هایی همراه است.

ضمن اینکه توصیه می کنیم حضور فعال خود را در این شبکه ها حفظ کنید، احتمالا بهتر است در جست وجوی راه بهتری برای فروش آنلاین محصولات خود باشید. طراحی سایت فروشگاهی با ویترین این امکان را برای شما فراهم می نماید تا بتوانید این شرایط سخت را با سختی کمتر پشت سر بگذارید.

سایت فروشگاهی خودتان را بسازید!

هرچند می توان گفت فعالیت در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام برای هر کسب وکاری از نان شب هم واجب تر است، اما بی گمان کافی نیست. بسیاری از مشتریان بالقوهٔ شما در اینترنت به دنبال محصولات شما هستند و در صورتی که وب سایت مستقل خود را نداشته باشید، به سختی می توانند شما را پیدا نمایند. (مگر اینکه صفحهٔ اینستاگرام شما در نتایج جست وجوی گوگل دیده گردد که احتمال آن زیاد نیست.)

طراحی سایت فروشگاهی با ویترین مانند یک تور ماهیگیری به شما یاری می نماید تعداد زیادی مشتری بالقوه را کشف و از آنِ خود کنید! اگر حضور در شبکه های اجتماعی مانند نان شب است، می توان گفت دیده شدن در نتایج جست وجوی گوگل، یک منبع درآمد دائمی برای شما ایجاد می نماید که نه تنها نگران نان شب خود نباشید بلکه پیوسته مشتریان جدیدی نیز پیدا کنید.

البته مزایای سایت فروشگاهی اختصاصی به همین مورد ختم نمی گردد. حتما اگر تجربهٔ فروش محصولات به وسیله اینستاگرام را داشته اید با سختی های مدیریت یک پیج فروشگاهی آشنا هستید: چک کردن پیغام های دایرکت و ارسال شمارهٔ کارت به صورت جداگانه برای هر مشتری، پیدا کردن هر مشتری از لابلای لیست پیغام ها و پیگیری پرداخت، خطای انسانی در وارد کردن اطلاعات مشتریان و موارد مشابهی که مدیریت یک فروشگاه اینستاگرامی را طاقت فرسا می نماید.

یک سایت فروشگاهی با سامانهٔ سفارش گیری مدرن آنلاین، در واقع می تواند به جای ادمین صفحهٔ اینستاگرام شما عمل کند (با این تفاوت که خبری از نق زدن، اشتباه کردن، خواب ماندن، مهمان داشتن، سرماخوردگی، شکستگی پا و شمال رفتن نیست!) و علاوه بر آن، به حرفه ای تر دیده شدن شما در فضای آنلاین یاری خواهد نمود. کدام برند پیروز و سرشناس را سراغ دارید که وب سایت اختصاصی خودش را نداشته باشد؟

شاید مهم تر از همهٔ این مسائل این است که فروش محصولات و خدمات شما روی سایت، به صورت مستقل صورت می گیرد؛ یعنی مشتریان هنگام خرید مطلع هستند که از برند شما خرید می نمایند و واسطه ای وجود ندارد. (طبیعتاً درصدی به عنوان کمیسیون هم برای فروش در کار نخواهد بود.) ویترین به خوبی این موضوع را درک نموده است که مستقل بودن نام برند، یکی از کلیدی ترین مسائل در ذهن صاحب هر کسب وکار است و طراحی سایت فروشگاهی اختصاصی دقیقا به همین دلیل می تواند به پیروزیت بلندمدت کسب وکارها یاری کند در عین حال که استقلال آن ها را نیز حفظ می نماید.

ویترین در کنار شماست

دوران کرونا با همهٔ سختی هایش درس های زیادی برای همهٔ ما داشته است. یکی از مهم ترین این درس ها این بوده که نمی توانیم دست روی دست بگذاریم و منتظر شویم شرایط به حالت عادی بازگردد. گذر از این بحران احتیاجمند راهکار های خلاقانه و نوین است که بتواند کسب وکار شما را نه تنها زنده نگه دارد بلکه آن را به رشد و شکوفایی نیز برساند.

افتخار ما در https://vitrin.site/ طراحی راهکارهای خلاقانه برای یاری به همین رشد و شکوفایی است که البته بدون کوشش و پشتکار خود صاحب کسب وکار دست یافتنی نخواهد بود. پیشنهاد می کنیم از ارتباط با مشتریان خود هرگز غافل نشوید و با بهره گیری صحیح از امکانات موجود، تهدیدها را به فرصت تبدیل کنید. به قول معروف: نابرده رنج، گنج میسر نمی گردد!

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 11 تیر 1400 بروزرسانی: 11 تیر 1400 گردآورنده: droidgamers.ir شناسه مطلب: 1200

به "چطور از اثرات مالی کرونا جان سالم به در ببریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور از اثرات مالی کرونا جان سالم به در ببریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید