چطور دمای کیسه خواب را تنظیم کنیم؟

به گزارش بازی های اندروید، یکی از تجهیزات ضروری سفرهای طبیعتگردی داشتن یک کیسه خواب مناسب است. خواب راحت در شب باعث می گردد که فردای آن شب انرژی لازم برای فعالیت های طبیعتگردی یا کوهپیمایی را داشته باشید. روی همه کیسه خوابها، اعدادی درج شده که هر کدام مفهوم خاصی دارند. بخشی از این اعداد بر حسب سانتیگراد درج شده که در ادامه مطلب مفهوم آنها را شرح خواهیم داد. اگر قصد خرید کیسه خواب دارید مطلب کیسه خواب پر یا کیسه خواب الیاف؟ و این مطلب راهنمای شما خواهند بود.

چطور دمای کیسه خواب را تنظیم کنیم؟

برای یکسان سازی اعداد اعلام شده برای کیسه خوابها به وسیله کمپانی ها در سال 2004 استاندار اروپایی آزمایش توان گرمایی کیسه خوابها ایجاد شد، استاندارد اروپایی En13537.

اگرچه شرایط آزمایشگاهی این آزمون نمی تواند عین شرایط واقعی را ایجاد کند اما این استاندار شرایط یکسانی را برای همه آزمایشگاه ها مشخص کرد و روش های مختلف آزمایشگاه ها را به شکلی واحد در آورد. البته راحتی کیسه خواب علاوه بر آن چیزی که برای کیسه خواب اعلام می گردد به بسیاری از عوامل دیگر در زمان استفاده نیز مربوط می گردد.

مفهوم اعداد مختلف اعلام شده برای یک کیسه خواب:

Maximum Comfort temperature: حداکثر دمایی که یک مرد عادی بدون اینکه به شدت عرق کند در کیسه خواب می تواند بخوابد و در این حالت باید زیپ کیسه خواب کاملا باز باشد، دست ها بیرون کیسه خواب باشد و کلاه کیسه خواب نیز باز باشد.

Comfort temperature: دمایی که در آن یک زن عادی درون کیسه خواب تمامی شب را با آرامش بخوابد.

Lowest Comfort temperature: کمترین دمایی که یک مرد عادی در شب به مدت هشت ساعت درون کیسه خواب بخوابد بدون اینکه از خواب بیدار گردد.

Extreme temperature: کمترین دمایی که کیسه خواب می تواند از یک زن عادی در مقابل از دست دادن دمای عمومی بدن محافظت کند. این حالت اجازه شش ساعت خواب غیر راحت را بدون اینکه دمای داخلی بدن تا مرحله خطرناک پایین بیاید به فرد می دهد.

نکات انتخاب کیسه خواب مناسب:

  • زمانی که می خواهید کیسه خواب انتخاب کنید با توجه به شرایط و نوع فعالیتی که در نظر دارید انجام دهید به دمای راحت comfort توجه کنید. به هر حال احساس سرما و یا گرما برای بدن ما مطلوب نیست و توان جسمی ما را کاهش می دهد.
  • به طور معمول هرچه دمای Comfort کیسه خواب پایین تر و در دمای سردتر مقاوم تر باشد قیمت آن گرون است. پیش از خرید کیسه خوابی با این مشخصه به این فکر کنید که تعداد سفرهایی که در این دما خواهید بود چقدر است و آیا خرید آن منطقی است؟
  • اعداد درج شده روی کیسه خواب به طور حدودی برای افراد معمولی نوشته شده؛ ممکن است بدن شما در مقابل سرما و گرما مقاوت متفاوتی باشد. به طور مثال ممکن است در دمای 5 درجه کسی در کیسه خوابی با دمای Comfort 5 درجه احساس سرما کند اما شما در آن احساس گرما کنید. هنگام خرید کیسه خواب به اندازه مقاوت تان در مقابله سرما توجه کنید.
  • برای استفاده از کیسه خواب نکاتی وجود دارد که اگر آن ها را رعایت کنید اثر گرم نگه داشتن کیسه خواب تان بیشتر خواهد بود. مطلب گرم کردن چادر و کیسه خواب و چطور از کیسه خواب به درستی استفاده کنیم؟ را مطالعه کنید.

گردآوری و تنظیم: تحریریه خبرنگاران

لطفا در نشر دانسته های خود کوشا باشید.

برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.

منبع: دالاهو
انتشار: 31 شهریور 1401 بروزرسانی: 31 شهریور 1401 گردآورنده: droidgamers.ir شناسه مطلب: 1660

به "چطور دمای کیسه خواب را تنظیم کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور دمای کیسه خواب را تنظیم کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید