چگونه می توان روغن زیتون با کیفیت را تشخیص داد؟

به گزارش بازی های اندروید، مجری طرح زیتون وزارت جهاد کشاورزی گفت: روغن زیتون خوب باید بوی چمن تازه زده شده و یا بوی میوه بدهد. همچنین بایستی هنگام چشیدن آن در انتهای زبان احساس تلخی و تندی داشته باشید.

چگونه می توان روغن زیتون با کیفیت را تشخیص داد؟

رحمت الله پریچهر در گفت وگو با خبرنگاران، با بیان اینکه برداشت زیتون از شهریور ماه شروع می گردد و بسته به اینکه زیتون زودرس، میان رس و دیر رس باشد این برداشت تا دی ماه ادامه می یابد، گفت: درحال حاضر زیتون در 26 استان کشور کشت می گردد اما استان های پیشرو در کشت زیتون زنجان، گلستان، گیلان، قزوین، فارس و سمنان هستند.

وی ادامه داد: زیتون به دلیل ماده تلخی که دارد به طور مستقیم مانند میوه های دیگر قابل مصرف نیست و بایستی تلخ زدایی گردد و سپس بر روی آن فرآوری صورت بگیرد و تبدیل به کنسرو یا روغن زیتون گردد.

مجری طرح زیتون وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه سال 98، 150هزارتن محصول برداشت وحدود 11 هزار و 500تن روغن از آن فراوری و مابقی به کنسرو تبدیل شده است، گفت: پیش بینی می گردد سال جاری حدود 160 هزارتن زیتون فراوری گردد و در کوشش هستیم که حدود 13هزارتن روغن زیتون نیز فراوری گردد.

پریچهر با اشاره به اینکه زیتون به آب وهوای نیمه گرمسیری و مدیترانه ای احتیاج دارد، گفت: بارش برف سال جاری محصولات زیتون را دچار سرمازدگی نکرد. البته مقداری از محصولات در زنجان دچار سرمازدگی شد ولی به حدی نیست که فراوریات زیتون سال 99 را دچار مشکل کند.

این مقام مسئول در وزارت جهاد کشاورزی در ادامه صحبت هایش گفت: میانگین سرانه مصرف روغن زیتون در جهان 500 گرم است که در ایران به حدود 200 گرم رسیده است. در بخش روغن زیتون صادراتی صورت نمی گیرد، زیرا مقدار فراوری شده احتیاج کشور است. اما کنسرو زیتون چون بیش از احتیاج کشور فراوری می گردد، قابلیت صادرات دارد.

به گفته وی قیمت زیتون براساس عرضه و تقاضا و به صورت توافقی بسته به کیفیت آن خرید و فروش می گردد و سال گذشته قیمت این محصول هرکیلو بین 6 تا 9هزارتومان بود.

وی در پاسخ به این سوال که چگونه می توان روغن زیتون با کیفیت را تشخیص داد، گفت: روغن زیتون خوب باید بوی چمن تازه زده شده و یا بوی میوه بدهد. همچنین بایستی هنگام چشیدن آن درانتهای زبان احساس تلخی و تندی داشته باشید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: droidgamers.ir شناسه مطلب: 561

به "چگونه می توان روغن زیتون با کیفیت را تشخیص داد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه می توان روغن زیتون با کیفیت را تشخیص داد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید