کاخ سفید: دنبال رویکرد عملی و سنجیده ای در قبال کره شمالی هستیم

به گزارش بازی های اندروید، سخنگوی کاخ سفید گفت که دولت این کشور به دنبال رویکرد عملی و سنجیده ای در قبال کره شمالی است.

کاخ سفید: دنبال رویکرد عملی و سنجیده ای در قبال کره شمالی هستیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، جن ساکی سخنگوی کاخ سفید روز آدینه گفت که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به دنبال رویکرد عملی و سنجیده ای است که باز بوده و درباره خلع سلاح هسته ای کره شمالی به دنبال دیپلماسی است.

این اظهارات پس از آن مطرح می گردد که کاخ سفید بازبینی سیاست آمریکا در قبال کره شمالی را تکمیل نموده است. بایدن در دوران رقابت های انتخاباتی خود قول داده بود از سیاست های رئیس جمهور سابق آمریکا در قبال کره شمالی برگردد.

سخنگوی کاخ سفید اضافه نمود: هدف ما همچنان تکمیل خلع سلاح هسته ای شبه جزیره کره باقی مانده است.

هنوز معین نیست دولت آمریکا چه سیاستی را در قبال کره شمالی اتخاذ خواهد نمود اما ساکی اضافه نمود که بایدن از دولت های قبلی چیزهایی را فراگرفته است.

ساکی اضافه نمود: واشنگتن بر روی توافق عظیم با کره شمالی تمرکز نخواهد نمود و رویکرد صبر راهبردی که در دوران باراک اوباما در پیش گرفته شده بود را نیز در دستور کار ندارد.

دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا پس از ملاقات با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی گفته بود که به دنبال دستیابی به توافق عظیم با کره شمالی است.

کیم و ترامپ دو بار با یکدیگر ملاقات داشتند اما نتوانستند به توافقی دست پیدا نمایند این در حالی است که ترامپ کوشش داشت تا به رسیدن به توافقی با کره شمالی، دستاوردی در عرصه سیاست خارجی بدست بیاورد.

آخرین ملاقات چهره به چهره مقامات ارشد دو کشور در اکتبر 2019 در سوئد برگزار گردید، جایی که نمایندگان کره شمالی مذاکرات را ترک نموده و ناامیدی خود را از آمریکا ابراز داشتند.

از سوی دیگر، دولت اوباما رویکرد دوجانبه ای را با کره شمالی پیگیری می کرد، و از یک سو در حالی که دنبال مذاکره با پیونگ یانگ بود، تحریم هایی را نیز علیه این کشور اعمال می کرد.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 1 خرداد 1400 بروزرسانی: 1 خرداد 1400 گردآورنده: droidgamers.ir شناسه مطلب: 1138

به "کاخ سفید: دنبال رویکرد عملی و سنجیده ای در قبال کره شمالی هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاخ سفید: دنبال رویکرد عملی و سنجیده ای در قبال کره شمالی هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید