تور اروپا: کارخانه ورشکسته بازیکن سازی لیگ ایران، تخت گاز اروپایی ها
به گزارش بازی های اندروید، بازیکن سازی و درآمدزایی حرفه ای از آن در لیگ ایران دیده نمی گردد و از این سرمایه به ندرت در فوتبال ایران استفاده می گردد.
با ما سفر کنید و با تور اروپا از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.
به گزارش خبرنگاران، مدیران باشگاه های فوتبال در سراسر جهان در راستا پیشرفت شان برای درآمدزایی مسائل مختلفی از جمله حق پخش تلویزیونی، اسپانسر، بلیت فروشی، فروش لباس، بازیکن سازی و فروش بازیکن و ... را همیشه جزو برنامه های اصلی خود قرار می دهند. باشگاه های اروپایی و لیگ های مختلف این قاره این کار را به خوبی انجام می دهند و از این اصول حرفه ای به خوبی بهره می برند.
یکی از مسائلی که برای یک باشگاه می تواند به درآمدهای هنگفت و پر سود ختم گردد، آموزشگاه های فوتبال، خرید بازیکنان آینده دار و بازیکن سازی است. بازیکن سازی می تواند در راه کسب موفقیت های مختلف به یک باشگاه یاری کند. کاری که همیشه در لیگ های مختلف جهان انجام می گردد.
برزیل از کشورهایی است که سال ها درآمدهای زیادی از پرروش بازیکن و فروش بازیکن به لیگ های مختلف جهان به دست آورده است. مساله ای که حتی به اقتصاد این کشور هم یاری می نماید و فراتر از فوتبال به این مساله رسیدگی می گردد. کشورهایی که از چنین استعدادهایی برخوردار هستند همیشه از آن استفاده می نمایند تا پلی برای پیشرفت شان باشد.
ایران هم یکی از کشورهایی است که در فوتبال استعدادهای فراوانی را به خود دیده است و همیشه در آسیا خوش نام بوده و درخشش فوتبالیست هایش تحسین همگان را در پی داشته است. با این وجود معدود باشگاه هایی هستند که در ایران از این پتانسیل استفاده می نمایند اما همین تعداد تیم توانسته اند به خوبی به تیم ملی ایران و باشگاه های شان یاری نمایند تا درآمدزایی داشته باشند و فوتبالیست های مطرحی را معرفی نمایند.
در مواردی این بازیکن سازی در باشگاه هایی از جمله فولاد، شاهین، نساجی، فجر، سایپا، ملوان و... اتفاق می افتد و تصور کنید اگر در همه تیم های ایران نگاه متفاوت تری نسبت به گذشته وجود داشته باشد و مدیران باشگاه ها از پتانسیل های موجود استفاده نمایند، چقدر می توان شاهد معرفی بازیکنان با استعداد به فوتبال ایران و آسیا بود. کاری که در این سال ها در ژاپن و کره جنوبی صورت گرفته و نتیجه بخش بوده است.
در سال های اخیر در قطر کوشش مسوولان کشوری و مدیران فوتبالی آن ها باعث شده است فوتبال این کشور پیشرفت فراوانی داشته باشد. تاسیس آموزشگاه اسپایر و بازیکن سازی آن ها منجر به کشف استعدادهای زیادی شده و ایجاد یک شرایط ایده آل باعث شده بازیکنان و مربیان بزرگی به این کشور بیاید. برگزاری جام جهانی در قطر مهم ترین اتفاق فوتبال این کشور است که تاثیرات مثبت آن را در سال های آینده در این کشور می بینیم.
باشگاه های حرفه ای اروپایی با خرید بازیکنان آینده دار و استفاده از بازیکنان پایه خود میانگین سنی تیم های شان را پایین آورده اند و همین موضوع در آینده در درآمدزایی و پیشرفت فوتبال در این باشگاه ها یاری خواهد نمود. به طور مثال در این فصل از رقابت های لیگ های معتبر اروپایی باشگاه های لیگ فرانسه به این مساله توجه زیادی داشتند و همانطور که در سال های گذشته بازیکنان زیادی از دل این تیم ها معرفی می شد، باز هم شاهد موفقیت این باشگاه ها در این کار خواهیم بود.
اما اگر بخواهیم این لیست را با باشگاه های ایرانی مقایسه کنیم، حتی میانگین سنی جوان ترین تیم لیگ ایران هم نمی تواند در مقایسه با این لیست جایی برای خود دست و پا کند. نفت مسجدسلیمان با میانگین سنی 24.7 جوان ترین و آلومینیوم اراک با میانگین سنی 28.8 پیرترین تیم لیگ بیستم نامیده شدند. هر چند میانگین سنی لیگ ایران نسبت به سال های گذشته کم تر شده است اما در مقایسه با لیگ های مختلف اروپایی اختلاف فاحشی وجود دارد. در ادامه میانگین سنی باشگاه های ایران را در لیگ بیستم می خوانید:
1. نفت مسجدسلیمان، 24.7
2. سایپا، 25.8
3. پیکان، 25.8
4. استقلال، 26.1
5. ماشین سازی، 26.4
6. شهر خودرو، 26.4
7. نفت آبادان، 26.6
8. فولاد خوزستان، 26.7
9. نساجی، 26.7
10. تراکتور، 26.8
11. پرسپولیس، 26.9
12. ذوب آهن، 27
13. گل گهر، 27.1
14. سپاهان، 27.8
15. مس رفسنجان، 28.5
16. آلومینیوم اراک، 28.8
اغلب باشگاه های ایرانی برخلاف باشگاه های اروپایی بدون برنامه ریزی در پی خرید بازیکن هستند و تنها هدفی کوتاه مدت را در سر دارند که این موضوع یکی از مهم ترین مسائل فوتبال ایران است. رسیدگی به چنین موضوعی می تواند فوتبال ایران را در راستای درست قرار دهد و شاهد درآمدزایی و شرایط فوتبالی بهتر در ایران باشیم.
منبع: خبرگزاری ایسنا