یاری 150 میلیون دلاری خیریه بیل گیتس به سازمان بهداشت جهانی در واکنش به رفتار ترامپ

به گزارش بازی های اندروید، در پی تصمیم رئیس جمهوری آمریکا برای قطع یاری اقتصادی به سازمان جهانی بهداشت، بنیاد خیریه بیل گیتس بنیانگذار مایکروسافت بیان کرد، 150 میلیون بودجه بیشتر به سازمان جهانی بهداشت برای کوشش های مقابله با کرونا اختصاص می دهد.

یاری 150 میلیون دلاری خیریه بیل گیتس به سازمان بهداشت جهانی در واکنش به رفتار ترامپ

به گزارش بیزنس اینسایدر ، این یاری جدید بنیاد (خیریه) گیتس یک روز پس از آن اعلام می گردد که بیل گیتس از تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا برای قطع یاری به سازمان دنیای بهداشت به شدت انتقاد کرد.

بنیاد گیتس در بیانیه ای بیان کرد، یاری اقتصادی جدید برای یاری به آزمایش، درمان و فراوری واکسن برای کووید-19 و همچنین تقویت نظام بهداشت و درمان در کشورهای آفریقا و جنوب آسیا هزینه خواهد شد.

دونالد ترامپ روز سه شنبه با بیان اینکه سازمان دنیای بهداشت نتوانسته به وظیفه اصلی خود در جلوگیری از شیوع بیماری عمل کند، بیان کرد که یاری 400 تا 500 میلیون دلاری به این سازمان را تا زمان به نتیجه رسیدن تحقیقات درباره آنچه او یاری این سازمان به چین در پنهان کاری در زمینه بیماری کرونا می داند، متوقف می نماید.

مدیرکل سازمان دنیای بهداشت دیروز (چهارشنبه) با ابراز تاسف از این تصمیم ترامپ گفت: این سازمان در حال ارزیابی تاثیرات این اقدام است و کوشش خواهد نمود با سایر شریکان هرگونه شکاف (کمبود بودجه) را پر کند.

بیل گیتس سرمایه گذار میلیاردر آمریکایی و از بنیانگذاران شرکت مایکروسافت در پیامی توئیتری از این تصمیم ترامپ انتقاد و آن را اقدامی خطرناک قلمداد و تاکید نمود که شکست دادن شیوع کرونا نیازمند سطح بی سابقه ای از همکاری و اعتبارات بین المللی است.

به گزارش رسانه های آمریکا، ملیندا همسر بیل گیتس و از بنیاگذاران بنیاد گیتس نیز چهارشنبه شب به وقت محلی با بیان اینکه سازمان دنیای بهداشت نهادی است که می تواند با شیوع کرونا مقابله کند بیان کرد که 150 میلیون دلار یاری بیشتر از سوی بنیاد گیتس با هدف یاری به تسریع یافتن درمان و فراوری واکسن برای بیماری کرونا و تقویت تدابیر بهداشتی پرداخت خواهد شد.

ملیندا گیتس که همراه با بیل گیتس ریاست بنیاد گیتس را برعهده دارد، قطع یاری های اقتصادی به سازمان دنیای بهداشت را اقدامی خطرناک و غیرمنطقی بیان کرد و گفت: قطع اعتبارات این سازمان در اوج شیوع دنیای یک بیماری، با هیچ منطقی سازگار نیست؛ ما نیازمند یک پاسخ هماهنگ دنیای هستیم.

بنیاد گیتس پس دولت از آمریکا دومین یاری کننده عظیم به سازمان دنیای بهداشت است و با مبلغ اهدایی جدید، مجموع یاری اقتصادی این بنیاد به سازمان دنیای بهداشت به 250 میلیون دلار می رسد.

ملیندا گیتس گفت که بنیاد تحت ریاست او و بیل گیتس از هشت پروژه کوشش برای فراوری واکسن کرونا حمایت می نماید.،ایرنا

اخبار مربوط به ویروس کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 21 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: droidgamers.ir شناسه مطلب: 459

به "یاری 150 میلیون دلاری خیریه بیل گیتس به سازمان بهداشت جهانی در واکنش به رفتار ترامپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یاری 150 میلیون دلاری خیریه بیل گیتس به سازمان بهداشت جهانی در واکنش به رفتار ترامپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید