80 ایرانی قرنطینه را از ووهان بر می گردانیم

به گزارش بازی های اندروید، سفیر ایران در چین گفت: 80 ایرانی در شهر ووهان قرنطینه هستند و در تلاشیم آن ها را از این شهر خارج کنیم.

80 ایرانی قرنطینه را از ووهان بر می گردانیم

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین تابستان 99 از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، محمد کشاورززاده در گفتگویی درباره اقدامات کنترلی ویروس کرونا در چین، گفت: بیماری کرونا در یکی از استان های مرکزی چین در شهر ووهان حدود 10 روز است که شیوع پیدا نموده و بلافاصله دولت چین اقداماتی برای جلوگیری از شیووع این بیماری انجام داده است.

وی اضافه نمود: مهمترین اقدام دولت چین، قرنطینه شهر ووهان است و به نظر می رسد بیشتر مبتلایان در این شهر باشند؛ در استان های دیگر چین هم این بیماری شیوع پیدا نموده است که زیاد نیست، در شهر بزرگ پکن برای مثال تا به امروز 120 مبتلا شده اند.

سفیر ایران در چین تاکید نمود: در تمام شهر های چین اقدامات پیشگیرانه اجرا شده است و افراد را در فرودگاه ها و مراکز جمعی کنترل می نمایند؛ اگر کسی بیماری داشته باشد، او را به بیمارستان راهنمایی می نمایند.

کشاورززاده درباره حضور ایرانی ها در چین گفت: تعدادی از هموطنان ما در شهر های مختلف چین به عنوان دانشجو یا تاجر زندگی می نمایند؛ خوشبختانه به مناسبت سال نو چینی بسیاری از هموطنان ما به کشور خودمان یا کشور های خارجی سفر کردند؛ طبق آمار در شهر ووهان به عنوان مرکز این ویروس، 200 تا 250 ایرانی زندگی می کردند که بیشتر آن ها دانشجو بودند.

وی گفت: تعدادی از آن ها به ایران مسافرت کردند و بعد از اینکه شهر قرنطینه شد، ما ارتباط مستقیم را با هموطنان برقرار کردیم و طبق آمار حدود 80 هموطن ایرانی در شهر ووهان هستند که در قرنطینه به سر می برند.

سفیر ایران در چین درباره ابتلای ایرانی ها به ویروس تاکید نمود: خوشبختانه طبق گزارش ها تا به امروز هیچ موردی از ابتلای هموطنان ما به این بیماری دریافت نشده است، ما با هموطنان در شهر ووهان ارتباط مستمر داریم و خوشبختانه هیچکدام تا به حال به این بیماری مبتلا نشده اند.

کشاورززاده در پاسخ به اینکه آیا سفارت ایران، تدابیری اندیشیده است که دانشجویان را موقتاً به ایران برگرداند؟ گفت: شهر ووهان در فاصله 1200 کیلومتری شهر پکن است که در آنجا مستقر هستیم به دلیل اینکه ووهان قرنطینه است و کسی را راه نمی دهند، تعدادی از دانشجویان ما در آنجا فعال شده اند، ارتباط مستقیم با هموطنان داریم؛ سعی کردیم احتیاج های آن ها را به گونه ای رفع کنیم، نه در بحث اقتصادی، بلکه تردد آن ها هم ممکن است باعث ابتلا به بیماری گردد.

وی گفت: ارزاقی را با یاری دانشجویان بین آن ها پخش کردیم تا احتیاجی به تردد عمومی نداشته باشند.

سفیر ایران در چین ادامه داد: یکی از اقداماتی که از روز اول صورت دادیم، زمینه های متعدد مقابله با بیماری بود، یکی از آن ها خروج هموطنان از این شهر بود که اقدامات لازم را انجام دادیم و ان شاء الله به زودی صورت می گیرد.

کشاورززاده گفت: هموطنان در شهر های دیگر به جز ووهان، مسئله ای برای بازگشت به ایران ندارند، پرواز های چین به ایران همه با حضور اتباع ایرانی هستند که به کشورمان سفر می نمایند؛ شهر ووهان، چون قرنطینه است، باید به وسیله چارتر، هموطنان را خارج کنیم.

وی درباره شرایط هموطنان در چین و دانشجویان عزیز که در شهر ووهان هستند، گفت: متاسفانه در فضای مجازی می بینیم دوستان بعضی اخبار و مطالبی را می گویند که ممکن است باعث نگرانی گردد، الان همه نگران هستند و انتشار مطالبی که نگرانی را بیشتر کند، در این فضا یاریی به ما نمی نماید.

سفیر ایران در چین توضیح داد: آرامش از هر چیز مهم تر است. وزارت بهداشت ما خوب عمل می نماید و همه اقدامات لازم را برای پیشگیری انجام داده است و ما نیز همه کوشش خود را می کنیم که از این بحران به خوبی عبور کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 12 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: droidgamers.ir شناسه مطلب: 198

به "80 ایرانی قرنطینه را از ووهان بر می گردانیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "80 ایرانی قرنطینه را از ووهان بر می گردانیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید