WHO در حال آنالیز ارتباط مرگ صد ها کودک با شربت سرفه

به گزارش بازی های اندروید، سازمان جهانی بهداشت در حال آنالیز سموم غیرقابل قبول در محصولات دارویی است که به وسیله شش فراوری کننده دارو در هند و اندونزی فراوری شده اند و گفته می گردد مرگ بیش از 300 کودک ناشی از مصرف این دارو ها بوده است.

WHO در حال آنالیز ارتباط مرگ صد ها کودک با شربت سرفه

مرگ بچه ها ناشی از آسیب حاد کلیه در ژوئیه سال گذشته میلادی (2022) در گامبیا شروع شد و پس از آن مواردی در اندونزی و ازبکستان نیز مشاهده شد. سازمان جهانی بهداشت گفته است که این مرگ و میر ها به شربت های سرفه غیرنسخه ای مربوط می گردد که بچه ها برای بیماری های معمول مصرف می کردند و حاوی یک سم شناخته شده موسوم به دی اتیلن گلیکول یا اتیلن گلیکول بودند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، تا به امروز سازمان جهانی بهداشت شش شرکت دارویی را در هند و اندونزی که این شربت ها را فراوری می کردند، شناسایی نموده است. این شرکت ها یا از اظهارنظر در خصوص تحقیقات خودداری و یا استفاده از مواد آلوده را که منجر به مرگ و میر شده، رد نموده اند.

شرکت های داروسازی که در هند این شربت های سرفه را فراوری نموده اند، ماریون بیوتک و مایدن بوده اند که پس از گزارش مرگ و میر بچه ها مرتبط با محصولات آن ها، فعالیتشان تعلیق شده است.

منبع: فرارو
انتشار: 8 بهمن 1401 بروزرسانی: 8 بهمن 1401 گردآورنده: droidgamers.ir شناسه مطلب: 1719

به "WHO در حال آنالیز ارتباط مرگ صد ها کودک با شربت سرفه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "WHO در حال آنالیز ارتباط مرگ صد ها کودک با شربت سرفه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید