آخرین ماهواره بیدو بالاخره پرتاب شد

به گزارش بازی های اندروید، چین امروز آخرین ماهواره سیستم ماهواره ای ناوبری بیدو را از مرکز پرتاب ماهواره Xichang در استان سیچوان راه اندازی کرد.

آخرین ماهواره بیدو بالاخره پرتاب شد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از سی جی تی ان، چین امروز آخرین ماهواره سیستم ماهواره ای ناوبری بیدو را از مرکز پرتاب ماهواره Xichang در استان سیچوان در جنوب غربی چین راه اندازی کرد.

سامانه ناوبری بیدو پروژه ای بوسیله چین برای توسعه سامانه ناوبری ماهواره ای مستقل است، این سامانه در چین در دسامبر 2011 با 10 ماهواره آغاز به کار کرد.

این ماهواره که توسط موشک حامل Long March-3B حمل شده است، سی امین ماهواره BDS-3 و 55 ام از خانواده ماهواره ای BeiDou است.

این پرتاب نشانگر اتمام صورت فلکی BeiDou در داخل کشور است که یکی از چهار شبکه جهانی ناوبری در کنار GPS ایالات متحده، GLONASS روسیه و گالیله اتحادیه اروپا است.

ران چنگچی مدیر دفتر ناوبری ماهواره ای چین گفت: این سیستم پس از اتمام کامل، خدمات خود را از جمله موقعیت یابی دقیق ارائه می دهد که نکات برجسته جدیدی را به سیستم های ماهواره ای جهانی راهنمایی می نماید.

لیو تیانکسیونگ، مدیر طراحی ماهواره BeiDou 3 در آموزشگاه فناوری فضایی چین گفت: ماهواره نهایی BDS با وزن بیش از 10،000 پوند، بزرگترین نوع در خانواده و پر از پروانه برای مانور در مدار است.

وی اضافه کرد: دلیل راه اندازی این مورد در مرحله نهایی، دور زدن شبکه ناوبری است. آخرین ماهواره پس از پیوستن به خانواده BDS-3 با استفاده از پیمایش رادیویی، معین رادیو و عملکردهای هماهنگ سازی زمان پیشرفته، به این صورت فلکی امکان ارائه خدمات ناوبری مقرون به صرفه تر را می دهد.

یانگ چانگ فنگ، طراح اصلی سیستم بیدو گفت: پس از اتمام سیستم جهانی، BDS می تواند خدمات قابل قبولی را به هر گوشه جهان ارائه دهد.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 2 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: droidgamers.ir شناسه مطلب: 602

به "آخرین ماهواره بیدو بالاخره پرتاب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین ماهواره بیدو بالاخره پرتاب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید