ارتش لیبی فرودگاه بین المللی طرابلس را آزاد کرد

به گزارش بازی های اندروید، دولت وفاق لیبی فرودگاه اصلی طرابلس، پایتخت را به کنترل خود درآورد و نیروهای ارتش خلیفه حفتر را از پایتخت خارج کرد، این رویداد قبل از شروع کوشش ها در جهت انجام مذاکرات برای دستیابی به آتش بس است.

ارتش لیبی فرودگاه بین المللی طرابلس را آزاد کرد

به نقل از خبرگزاری آناتولی، سرهنگ محمد قنونو، سخنگوی ارتش لیبی طی بیانیه ای اظهار داشت: فرودگاه بین المللی طرابلس از اشغال شبه نظامیان وابسته به خلیفه حفتر آزاد شده است.

وی با اشاره به اینکه یگان های نظامی ارتش لیبی کنترل کامل فرودگاه بین المللی طرابلس را به دست گرفته اند، گفت: شبه نظامیان وابسته به خلیفه حفتر که به سمت منطقه قصر بن غشیر فرار نموده اند را تعقیب می کنیم.

بعضی تصاویر منتشر شده در اینترنت نشان می دهند، نیروهای دولت وفاق روی کامیون های کوچک در میان هواپیماهای نابود شده در نتیجه حملات سوارند و در کنار ساختمان های مرتبط با فرودگاه در حال دریافت سلفی از خودشان هستند.

ارتش لیبی صبح چهارشنبه از شروع عملیات آزادسازی فرودگاه بین المللی طرابلس از اشغال شبه نظامیان حفتر اطلاع داد و اظهار داشت که نیروهای ارتش از جبهه جنوبی پایتخت به سمت فرودگاه طرابلس که محلی برای اختفای شبه نظامیان حفتر تبدیل شده، در حال پیشروی هستند.

دولت لیبی 18 مه جاری نیز از آزادسازی کامل پایگاه الوطیه مرکز شبه نظامیان حفتر در جنوب غرب طرابلس اطلاع داد. نیروهای ارتش لیبی طی عملیات طوفان صلح که در 25 ماه مارس شروع شد، کنترل پایگاه الوطیه را نیز به دست دریافتد.

هیئت سازمان ملل در ساعات پایانی دوشنبه اظهار داشت، دو طرف درگیر در این کشور با شروع مذاکرات آتش بس در پی درگیری های خونین چندین هفته ای موافقت نموده اند.

هیئت سازمان ملل در لیبی در بیانیه ای اظهار داشت، از طرح از سرگیری مذاکرات با استناد به نشست های 5+5 استقبال کرد.

از روز گذشته نیز مقامات لیبی از هر دو طرف سفرهایی را به ترکیه، روسیه و مصر شروع نموده اند تا برای بحران این کشور به توافقی برسند.

شبه نظامیان حفتر که توسط امارات متحده عربی، عربستان سعودی، روسیه، مصر و اردن حمایت می شوند، از چهار آوریل 2019 حملات خود به طرابلس را شروع و از 12 دسامبر همان سال به منظور تصرف این شهر حملات خود را تشدید کردند.

نیروهای ارتش دولت قانونی لیبی که توسط سازمان ملل به رسمیت شناخته می گردد در واکنش به تحرکات نظامی حفتر در طرابلس عملیات برکان الغضب (آتشفشان خشم) را شروع نموده اند.

به تازگی کمیته تحریم لیبی شورای امنیت سازمان ملل متحد طی گزارشی، اظهار داشت که دو شرکت اماراتی ده ها مزدور نظامی غربی را به منظور یاری به نیروهای تحت فرمان ژنرال خلیفه حفتر به لیبی اعزام نموده اند.

این مزدوران نظامی غربی در ماه ژوئن 2019 به لیبی اعزام شده اند. این دو شرکت همچنین متهم به تامین هلی کوپتر، پهپاد و پشتیبانی اینترنتی از خلیفه حفتر هستند.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 14 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: droidgamers.ir شناسه مطلب: 562

به "ارتش لیبی فرودگاه بین المللی طرابلس را آزاد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارتش لیبی فرودگاه بین المللی طرابلس را آزاد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید