انتقاد عضو کمیسیون برنامه از عدم نظارت دولت روحانی بر ارز 4200 تومانی

به گزارش بازی های اندروید، رحیم زارع با تاکید بر اینکه نباید بار حذف ارز 4200 تمانی بر دوش مردم بیفتد گفت: برای افزایش تاثیر حذف ارز 4200 تومانی باید تعداد تولیدکنندگان و واردکنندگان کالاهای اساسی را افزایش داده و نظارت و شفافیت را ارتقا دهیم.

انتقاد عضو کمیسیون برنامه از عدم نظارت دولت روحانی بر ارز 4200 تومانی

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، رحیم زارع عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی درباره حذف ارز 4200 تومانی گفت:، چون نظارت در دولت های مختلف در موضوع یارانه ها ضعیف بوده است من مخالف حذف ارز 4200 تومانی هستم، زیرا باعث گرانی اقلام، کالا های اساسی و مایحتاج مردم خواهد شد.

وی اضافه کرد:، چون سیستم نظارتی قوی و شفاف در بخش های مختلف کشور نداریم احتمالا حذف ارز 4200 تومانی تبعاتی برای اقتصاد خانوار ها داشته باشد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شرح داد: در تولید کالا های اساسی و در سال های اخیر فرایند کاهشی داشته ایم و قیمت جهانی همین قلم کالا ها هم افزایشی بوده است و عملا شاهد گرانتر شدن مایحتاج های سفره مردم هستیم این در حالی است که در طول سال های اخیر با خشکسالی و عدم توجه بخش های مختلف وزارت جهاد کشاورزی روبرو بوده ایم که همین امر منجر به افزایش تورم در اقتصاد خانوار ها شده است.

زارع شرح داد: من در مجموع موافق حذف ارز 4200 تومانی هستم، ولی در شرایط فعلی اگر این کار عملیاتی شود، بار آن بر دوش مردم می افتد پس به صلاح نیست که اجرایی شود.

وی گفت: برای آنکه تخصیص ارز 4200 تومانی و حمایت از مردم در این زمینه مؤثر باشد باید تعداد تولیدکنندگان و واردکنندگان کالا های اساسی را افزایش دهیم و برای این کار باید فراخوان داد، این در حالی است که سرمایه گذاران زیادی هستند که می توانند نهاده های کشاورزی را در حد استان و شهرستان خود وارد کنند و به دست جامعه هدف برسانند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: در شرایط حاضر هیچ دلیلی برای حذف ارز 4200 تومانی نیست ضمن اینکه امکان حذف یارانه دارو که با ارز 4200 تومانی وارد می شود را هم نداریم، زیرا در شرایط کرونایی هستیم.

زارع اضافه کرد: تولید گندم در کشور پایین است و نیاز کشور به دانه های روغنی هم باعث شده تا به سمت واردات برویم.

وی در پایان اضافه کرد: حذف ارز 4200 تومانی باعث شوک قیمتی به جامعه خواهد شد و عدم نظارت بر قیمت کالا ها و خشکسالی های اخیر و کاهش تولید مایحتاج مصرفی مردم و همچنین افزایش قیمت جهانی کالا های اساسی منجر به مسائل متعددی برای خانواده های ایرانی شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 2 دی 1400 بروزرسانی: 2 دی 1400 گردآورنده: droidgamers.ir شناسه مطلب: 1420

به "انتقاد عضو کمیسیون برنامه از عدم نظارت دولت روحانی بر ارز 4200 تومانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد عضو کمیسیون برنامه از عدم نظارت دولت روحانی بر ارز 4200 تومانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید