بارگذاری محتوای آموزشی در پایگاه جامع تحت وب آموزش

به گزارش بازی های اندروید، تهران (پانا) - با حضور ویدئوکنفرانسی معاون برنامه ریزی آموزشی و توان بخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی اختتامیه کارگاه های آموزشی سفیران بهسازی آموزش استان خراسان رضوی برگزار گشت.

بارگذاری محتوای آموزشی در پایگاه جامع تحت وب آموزش

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی، مجید هداوند در این نشست با بیان اینکه طرح سفیران بهسازی آموزش از ابتکارات استان خراسان رضوی می باشد اظهار کرد: آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی همیشه در ارائه آموزش ها و طرح های خلاقانه در حوزه آموزش و پرورش استثنایی فعال و پیشرو است و یکی از ابتکارات دیگر این استان اجرای طرح همیار آموزش در سال گذشته است.

وی شناسایی و ارجاع به موقع دانش آموزان و غنی کردن روش های تدریس را از اهداف طرح سفیران بهسازی آموزش بیان کرد و افزود: اجرای طرح سفیران بهسازی آموزش علاوه بر ارائه مطالب تخصصی به مدارس عادی، موجب تربیت افراد متخصص به عنوان رابط در مدارس عادی به منظور انتقال مطالب تخصصی به سایر همکاران می شود.

هداوند با بیان اینکه آموزش و پرورش استثنایی در برگزاری کارگاه های آموزشی در زیست بوم کرونا پیشتاز بوده است، افزود: سال گذشته 26 دوره تخصصی ضمن خدمت کشوری ویژه کارکنان آموزش و پرورش استثنایی شامل مدیران مدارس، معلمان و کارشناسان ادارات برگزار گشت و اهداف پیش بینی شده برای دوره های ضمن خدمت در سال گذشته 151 درصد تحقق یافت.

وی گفت: با توجه به راه اندازی پایگاه جامع تحت وب آموزش، در حال بارگذاری محتواهای آموزشی در این پایگاه هستیم و تا به امروز چندین فیلم در حوزه مسائل ویژه یادگیری در این پایگاه بارگذاری شده است.

هداوند در ادامه با اشاره به 4 محور همکاری مشترک سازمان آموزش و پرورش استثنایی با معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، اظهار داشت: اولین محور همکاری، برنامه سنجش آمادگی تحصیلی و آمادگی جسمانی نوآموزان بدو ورود به دبستان است، محور دوم، آموزش و پرورش دانش آموزان دیرآموز است که در سنجش بدو ورود به دبستان شناسایی می شوند ولی اقدامی روی آن ها صورت نمی گیرد.

وی گفت: محور سوم همکاری های مشترک، آموزش و پرورش تلفیقی فراگیر است و محور چهارم توسعه کمی و کیفی مراکز مسائل ویژه یادگیری به ویژه بحث کلاس مرجع و معلم مرجع است. هم چنین نوآموزان دارای نشانگان مسائل ویژه یادگیری در طرح سنجش امسال شناسایی می شوند تا از طریق مداخلات به هنگام از افت تحصیلی آنان جلوگیری شود.

هداوند توسعه کمی و کیفی مراکز مسائل ویژه یادگیری با رویکرد مداخله بهنگام، غربالگری و شناخت نوآموزان دارای مسائل ویژه یادگیری را از دیگر فعالیت های سال 1400 بیان کرد و اظهار کرد: استانداردسازی مراکز مسائل ویژه یادگیری و تشکیل کارگروه همکاری مشترک با معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در خصوص مراکز مسائل ویژه یادگیری از دیگر اقدامات در حوزه مراکز مسائل ویژه یادگیری است.

هداوند افزود: در مناطقی که امکان تأسیس مراکز مسائل ویژه یادگیری به جهت فضا و تجهیزات وجود ندارد کلاس های مرجع راه اندازی خواهد شد تا با این اقدام، شناسایی هر چه سریع تر نشانگان اختلالات یادگیری اتفاق بیفتد و از افت تحصیلی این دانش آموزان پیشگیری شود. توانمندسازی معلمان آموزش و پرورش عادی برای ارائه خدمات به دانش آموزان دیرآموز از دیگر اقدامات است.

هداوند تشکیل کلاس و آموزش های جبرانی و ارائه خدمات تخصصی به دیرآموزان به خصوص در پایه های اول و دوم را از دیگر اقدامات بیان کرد و افزود: بر اساس آمار اعلام شده بیش از 50 درصد از دانش آموزان به نوعی با مسائل ویژه یادگیری روبرو هستند و با آموزش های تخصصی لازم به معلمین آموزش و پرورش عادی در جهت توانمندسازی این گروه از دانش آموزان اقدام خواهد شد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 31 خرداد 1400 بروزرسانی: 31 خرداد 1400 گردآورنده: droidgamers.ir شناسه مطلب: 1181

به "بارگذاری محتوای آموزشی در پایگاه جامع تحت وب آموزش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بارگذاری محتوای آموزشی در پایگاه جامع تحت وب آموزش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید