بازار زعفران در رکود کامل به سر می برد؛ حداکثر قیمت هر کیلو طلای سرخ 8 میلیون و 500 هزار تومان

به گزارش بازی های اندروید، میری گفت: با توجه به گسترش ویروس کرونا و بسته شدن مرز های صادراتی، بازار زعفران تعریفی ندارد.

بازار زعفران در رکود کامل به سر می برد؛ حداکثر قیمت هر کیلو طلای سرخ 8 میلیون و 500 هزار تومان

غلامرضا میری نایب رئیس شورای ملی زعفران در گفت وگو با خبرنگار ، با اشاره به اینکه بازار زعفران در رکود به سر می برد، اظهار کرد: با توجه به آنکه بازار خارجی کشور های واردنماینده زعفران به حالت عادی بازنگشته است، از این رو تقاضا برای صادرات به حداقل خود رسیده است.

او اضافه کرد: همه ساله 25 میلیون زائر وارد مشهد می گردد که سال جاری به سبب شیوع ویروس کرونا، توریستی وارد مشهد نشده است.

میری با اشاره به اینکه بازار زعفران در رکود کامل به سر می برد، بیان نمود: با توجه به کاهش مصرف عادی زعفران ناشی از مسائل مالی، فرایند قیمت طی یک ماه اخیر در بازار کاهشی بوده است.

این مقام مسئول حداقل قیمت هر کیلو زعفران 6 میلیون و 300 هزار تومان و حداکثر 8 میلیون و 500 هزار تومان گفت.

او درباره آینده بازار زعفران گفت: اگر کشور های واردنماینده زعفران همچون اروپا، آسیا، خاورمیانه و حوزه خلیج فارس به حالت عادی بازگردند، بازار از شرایط فعلی خارج می گردد و همیشه شاهد رونق بازار صادرات خواهیم بود، اما با استمرار فرایند فعلی پیش بینی خاصی راجع به شرایط بازار نخواهیم داشت.

نایب رئیس شورای ملی زعفران در خاتمه قیمت هر مثقال زعفران را 50 هزار تا 55 هزار تومان گفت و گفت: زعفران های فاقد مجوز قانونی و استاندارد با نرخ های کمتر در بازار عرضه می گردد و بعضی مغازه داران در سایه ضعف نظارت ها با نرخ های بالاتری زعفران را در بازار عرضه می نمایند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 5 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: droidgamers.ir شناسه مطلب: 550

به "بازار زعفران در رکود کامل به سر می برد؛ حداکثر قیمت هر کیلو طلای سرخ 8 میلیون و 500 هزار تومان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازار زعفران در رکود کامل به سر می برد؛ حداکثر قیمت هر کیلو طلای سرخ 8 میلیون و 500 هزار تومان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید