تولید غشاء نانوساختار تبادل کاتیون، چالشی نوآورانه برای رفع نیازهای صنعت پتروشیمی در داخل کشور

به گزارش بازی های اندروید، غشای تبادل یونی یکی از مهم ترین بخش های سامانه های سوختی است که با ورود فناوری نانو کارایی بهتری خواهد داشت.

تولید غشاء نانوساختار تبادل کاتیون، چالشی نوآورانه برای رفع نیازهای صنعت پتروشیمی در داخل کشور

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، این قطعه به عنوان یکی از بخش های مهم در پیل های سوختی شناخته می شود. امروزه رایج ترین استفاده صنعتی این نوع غشا در پیل های الکترولیز آب نمک برای تولید گاز کلر است.

در حال حاضر با وجود مصرف بالای این غشا در صنعت پتروشیمی و واحد کلر آلکالی، تامین آن از طریق واردات انجام می شود. بر همین اساس، تولید این محصول در داخل کشور برای جلوگیری از خروج ارز و بی نیازی کشور از واردات، نقشی مهم در توانمندی صنایع ایفا می کند.

بر همین اساس، چالشی نوآورانه با موضوع تولید غشای نانوساختار تبادل کاتیون، با حمایت ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در راستای ورود فعالان فناور به راستا تامین این نیاز فناورانه برگزار می شود.

این چالش با هدف شناسایی و ارزیابی طرح های نوآورانه و همچنین ساخت نمونه محصول غشای تبادل یون های مثبت بر اساس استانداردهای فنی و الزامات تولید اقتصادی برای تولید این غشای پلیمری در داخل کشور برگزار می شود.

تمامی علاقمندان از جمله شرکت های فناور، دانشجویان، پژوهشگران و ایده پردازان می توانند برای حل این مساله در چالش شرکت کنند.

تیم های برگزیده در مرحله اول نخست از حمایت 5 میلیون تومان گرنت نقدی تولید محصول همچنین 5 میلیون تومان گرنت آزمایشگاهی برخوردار خواهند شد.

در مرحله دوم نیز برای برگزیده اول جایزه نقدی 13 میلیون تومانی و برای برگزیده دوم جایزه نقدی 10 میلیون تومانی در نظر گرفته شده است و تیم ها نیز می توانند در خاتمه از حمایت های شبکه تبادل فناوری برای تجاری سازی طرح بهره مند شوند.

این چالش با حمایت شبکه تبادل فناوری برگزار خواهد شد و علاقمندان تا 21 خرداد ماه فرصت دارند تا طرح مفهومی خود را در چارچوبی که در سایت اینوتن درج شده است به ثبت برسانند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 15 تیر 1400 بروزرسانی: 15 تیر 1400 گردآورنده: droidgamers.ir شناسه مطلب: 1207

به "تولید غشاء نانوساختار تبادل کاتیون، چالشی نوآورانه برای رفع نیازهای صنعت پتروشیمی در داخل کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تولید غشاء نانوساختار تبادل کاتیون، چالشی نوآورانه برای رفع نیازهای صنعت پتروشیمی در داخل کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید