خبرنگاران ترس و بی اعتمادی به طرح بازگشایی مدارس در انگلیس

به گزارش بازی های اندروید، لندن - خبرنگاران - مدارس انگلیس در حالی از ابتدای هفته آینده به دستور دولت بازگشایی خواهند شد که بی اعتمادی و ترس ناشی از ابتلا به کرونا به رغم اصرار دولت برای پیشبرد برنامه خروج از قرنطینه بر اجرای این طرح سایه افکنده است.

خبرنگاران ترس و بی اعتمادی به طرح بازگشایی مدارس در انگلیس

پاول وایتمن دبیر کل انجمن ملی مدیران مدارس انگلیس می گوید که خانواده ها نسبت به بازگشت فرزندانشان به مدرسه واهمه داشته به شدت بی اعتماد هستند. او می گوید که آنها نباید به دلیل ممانعت از مشارکت در این طرح جریمه شوند.

بر اساس برنامه اعلام شده، دولت میخواهد تا از دوشنبه آینده (12 خرداد) دانش اموزان مقاطع ابتدایی و از دو هفته بعد مقاطع متوسطه را راهی مدرسه کند.

وزارت آموزش انگلیس هفته گذشته از انجمن ملی مدیران مدارس خواست تا میزان مشارکت والدین در این طرح را اندازه گیری کند. یافته های این نظرسنجی علاوه بر بی اعتمادی خانواده ها نشان می دهد که آنها نسبت به جریمه مخالفت با این طرح نگران هستند.

بر اساس رویه قانونی، دانش آموزان تنها در صورت ابتلا به بیماری و یا کسب اجازه قبلی از مدیر مدرسه امکان غیبت دارند. در غیر این صورت خانواده ها 60 پوند جریمه و در صورت عدم پرداخت این رقم بیشتر می گردد. اگر جریمه تا 28 روز پرداخت نگردد، پرونده ممکن است به مراجع قضایی ارجاع تا درباره آن تصمیم گیری گردد.

قانون ویژه کرونا که دو ماه پیش به تصویب رسید، به مدارس اختیار داده است تا از غیبت دانش اموزان در بحران چشم پوشی نمایند. با این حال این تبصره دو روز دیگر به سرانجام رسیده و محدودیت های گذشته برقرار می گردد.

وایتمن می گوید که مدارس نباید مانند سابق خانواده ها را تحت فشار قرار داده و جریمه نمایند. وی گفت: آنها می خواهند اطمینان حاصل نمایند که بازگشت فرزندانشان به مدرسه ایمن است. بنابراین تا روشن شدن این مساله ترجیح می دهند که برخلاف دستورالعمل دولت فرزندانشان را در خانه نگه دارند.

نتیجه تحقیقات و پژوهش های اجرا شده در انگلیس نشان می دهد که شیوه آموزش از راه دور و همکاری دانش اموزان و آموزگاران در ایام تابستان یکی از ایمن و مقرون به صرفه ترین گزینه ها در شرایط موجود است. همچنین افزودن کلاس های فوق العاده می تواند پس از بازگشایی مدارس مورد آنالیز قرار گیرد.

بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس ناگزیر از خسارت های اقتصادی ناشی از بحران کرونا، محدودیت های قرنطینه را با هدف چرخش اقتصاد کشور از هفته پیش آسان نموده است.

وی ابتدا محدودیت های ورزش در فضای باز و تردد به محل کار را کاهش داد و از هفته آینده قرار است ضمن آسان کردن محدودیت ها برای گردهمایی افراد تا حداکثر 6 نفر در بیرون از خانه، بازار روز و نمایشگاه های خودرو بازگشایی شوند. سایر محدودیت های نیز به تدریج در هفته های آینده کاهش خواهد یافت.

نخست وزیر انگلیس همچنین طرحی را برای عبور از محدودیت ها به اجرا گذاشته که به گفته او قرنطینه ملی را به قرنطینه فردی تبدیل خواهد نمود.

بر اساس طرح موسوم به تست و ردیابی کرونا، شهروندانی که از خود علائم بیماری بروز می دهند، بلافاصله از سوی مسؤولان وزارت بهداشت، آزمایش و اگر نتیجه مثبت شد تمام مرتبطان بیمار ردیابی و مکلف به 14 روز قرنطینه می شوند.

این طرح در مقطع کنونی اختیاری، ولی دولت نسبت به اجباری شدن و صدور جریمه برای افراد متخلف هشدار داده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 12 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: droidgamers.ir شناسه مطلب: 560

به "خبرنگاران ترس و بی اعتمادی به طرح بازگشایی مدارس در انگلیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ترس و بی اعتمادی به طرح بازگشایی مدارس در انگلیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید