خبرنگاران طراحی نانو واکسن جدید کرونا که ایمنی قوی ایجاد می کند

به گزارش بازی های اندروید، تهران- خبرنگاران- محققان لهستان نانو واکسن جدید کرونا طراحی کردند که در آن از نانوذرات اکسیدآهن استفاده شده است، نتایج آزمایشگاهی نشان می دهد که این واکسن پاسخ ایمنی قوی ایجاد می کند.

خبرنگاران طراحی نانو واکسن جدید کرونا که ایمنی قوی ایجاد می کند

دانشمندان دانشگاه صنعتی ورشو در حال کار روی یک نانوواکسن مبتنی بر پروتئین های نوترکیب ویروس SARS-CoV-2 هستند که به نانوذرات اکسید آهن زیست تخریب پذیر (IONPs) متصل می شوند.

به گزارش روز یکشنبه ستاد توسعه فناوری نانو، محققان دانشکده مهندسی شیمی و فرآیند و مرکز مواد و فناوری های پیشرفته به همراه تیمی از ایمونولوژیست ها در تلاش اند واکسنی تولید کنند که ساخت آن ساده و ارزان باشد،

آنها همچنین قصد دارند روشی برای تولید سریع واکسن علیه اشکال جهش یافته ویروس یا ویروس ها و باکتری های جدیدی که ممکن است در آینده شناسایی شوند، ارایه دهند.

این پروژه به سرپرستی پروفسور توماسز سیاچ و در قالب برنامه ای به نام پیشگامی Excellence Initiative (مسابقه IDUB علیه COVID-19) اجرا شده است.

دانشمندان توانستند سه نوع پروتئین نوترکیب SARS-CoV-2 (یعنی اپی توپ) تولید کنند که ایمنی زایی بالایی را نشان می دهد، آنها همچنین پیروز به ترکیب نانوذرات زیست سازگار و زیست تخریب پذیر با اپی توپ های نوترکیب تولیدشده ویروس شدند، این پروتئین های نوترکیب جداسازی شده، خالص شده و به صورت کووالانسی به نانوذرات اکسید آهن قابل زیست تخریب پذیر متصل شده اند، خود نانوذره و همچنین کپسید آن به عنوان عامل کمکی عمل کرده و پاسخ ایمنی بدن را افزایش می دهد.

واکسن های مبتنی بر نانوذرات به دلیل عدم سمیت، سازگاری زیستی بالا و پایداری، یک فناوری امیدوارکننده هستند، آن ها تحویل آنتی ژن به سلول ها را امکان پذیر کرده که یادگیری و تحریک موثر سیستم ایمنی را تضمین می کند.

در حال حاضر هیچ سیستم نانویی در بازار واکسن وجود ندارد که از فناوری پیوند کووالانسی یک یا چند اپی توپ به سطح ذره نانو استفاده کند، این مطالعه در حال انجام است و تیم پژوهشی آن به دنبال یک شریک صنعتی برای تولید واکسن هستند.

پروژه ساخت یک واکسن نانوذره ای براساس پروتئین های ویروس نوترکیب SARS-CoV-2 که به صورت کووالانسی به نانوذرات متصل شده اند در قالب برنامه Excellence Initiative تأمین مالی شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 26 خرداد 1400 بروزرسانی: 26 خرداد 1400 گردآورنده: droidgamers.ir شناسه مطلب: 1173

به "خبرنگاران طراحی نانو واکسن جدید کرونا که ایمنی قوی ایجاد می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران طراحی نانو واکسن جدید کرونا که ایمنی قوی ایجاد می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید