خبرنگاران عقب ماندگی شهرستان شوش در بخش بهداشت و درمان جبران می گردد

به گزارش بازی های اندروید، دزفول - خبرنگاران - رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز شرایط بیمارستان و امکانات بهداشتی و درمانی شوش را در شان مردم این شهرستان ندانست وگفت:کوشش می گردد تا قبل از انتها سالجاری بعضی عقب ماندگی های بهداشتی و درمانی این شهرستان رفع گردد.

خبرنگاران عقب ماندگی شهرستان شوش در بخش بهداشت و درمان جبران می گردد

فرهاد ابول نژادیان روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از بیمارستان نظام مافی در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران اضافه نمود:بیمارستان نظام مافی یک بیمارستان قدیمی است که بعضی زیرساخت ها را ندارد ضمن اینکه فاقد هتلینگ بیمارستانی است و بخش سی سی یو آن از نظر فضای فیزیکی ساختار مناسبی ندارد.

وی با بیان اینکه طرح توسعه اورژانس بیمارستان نظام مافی که از سال های گذشته شروع شده با 75 درصد پیشرفت فیزیکی رها شده است گفت: بیمارستان نظام مافی فاقد بخش جراحی است و مردم شهرستان شوش به ناچار برای عمل جراحی باید راهی شهرهای همجوار شوند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ضمن تاکید بر تامین پزشک متخصص با اولویت جراح مغز و اعصاب برای بیمارستان نظام مافی شوش از برطرف کمبودهای اتاق های عمل این بیمارستان در آینده نزدیک اطلاع داد و گفت: ساختار فیزیکی این بیمارستان به صورت بخش به بخش تکمیل و بهسازی می گردد.

وی همچنین ضمن بازدید از بیمارستان 164 تختخوابی نیمه کاره شهدای شوش گفت: به منظور از سرگیری فرایند ساخت بیمارستان نیمه کاره شهدای شوش پیگیری لازم انجام می گردد تا با تخصیص اعتبار لازم این پروژه بیمارستان که یکی از نیازهای ضروری شهرستان شوش می باشد تکمیل و به بهره برداری برسد.

ابول نژادیان در ادامه به افزایش تعداد داروخانه های شبانه روزی در شهرهای شوش و الوان با توجه به تراکم جمعیت این 2 شهر اشاره نمود و گفت: موضوع راه اندازی مراکز درمانی شبانه روزی در شهرهای الوان،حر،شاوور و فتح المبین به عنوان مطالبه اهالی این شهرها نیز آنالیز می گردد.

وی به مشکل مجوز ساخت یک بیمارستان خصوصی در شهر الوان شوش نیز اشاره نمود و گفت: ساخت این بیمارستان با وجود نداشتن مجوز سال گذشته شروع شد لذا کوشش می گردد مجوز ساخت این بیمارستان از وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و کمیسیون ماده 20 اخذ گردد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از پیگیری راه اندازی پایگاه امداد هوایی در شهرستان شوش نیز اطلاع داد.

عدنان غزی فرماندار شوش نیز در این ملاقات توجه به بهداشت و درمان پنج شهر تابعه این شهرستان را خواهان شد و گفت: تبدیل شرایط بیمارستان نظام مافی شوش به بیمارستان آموزشی لازم است.

نماینده مردم شوش درمجلس شورای اسلامی نیز به کمبودها و محرومیت های این شهرستان در حوزه بهداشت و درمان اشاره نمود و گفت:رسیدگی به مسائل بهداشتی و درمانی شهرستان شوش با اولویت تکمیل بیمارستان نیمه کاره شهدای این شهرستان لازم است.

محمدکعب عمیر اضافه نمود: در نشستی که با ریاست سازمان برنامه و بودجه و معاون رییس جمهوری در مورد مسایل و مسائل شهرستان شوش برگزار گردید با اختصاص حدود 100 میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل بیمارستان شهدای شوش موافقت شد.

نماینده مردم شوش در مجلس همچنین گفت: باتوجه به پراکندگی روستاها در بخش فتح المبین و بخش شاوور ایجاد پایگاه اورژانس هوایی در شهرستان شوش لازم است.

علی اصغر حسینی رییس شبکه بهداشت و درمان شوش نیز در این ملاقات گزارشی از شرایط امکانات بهداشتی و درمانی این شهرستان ارایه کرد.

شهرستان شوش با بیش از 200 هزار نفر جمعیت که زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی دزفول بود یکم آبان ماه از این دانشگاه منفک شده و زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز نهاده شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 23 آذر 1399 بروزرسانی: 23 آذر 1399 گردآورنده: droidgamers.ir شناسه مطلب: 833

به "خبرنگاران عقب ماندگی شهرستان شوش در بخش بهداشت و درمان جبران می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران عقب ماندگی شهرستان شوش در بخش بهداشت و درمان جبران می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید