راه های گسترش همکاری های پارلمانی ایران و چین آنالیز شد

به گزارش بازی های اندروید، سفیر ایران در ویدیو کنفرانسی با جانگ یه سویی رئیس کمیسیون روابط خارجی کنگره ملی خلق ⁧‫چین، ‬⁩ راه های گسترش همکاری های پارلمانی و ایجاد مکانیسم مشترک پارلمانی بین ⁧‫ایران‬⁩ و چین را آنالیز کرد.

راه های گسترش همکاری های پارلمانی ایران و چین آنالیز شد

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، محمد کشاورز زاده سفیر جمهوری اسلامی ایران روز شنبه در توئیتی نوشت: گنگره خلق چین و مجلس شورای اسلامی می توانند نقش بسزایی در توسعه روابط دو کشور داشته باشند.

سفیر ایران در چین در این ملاقات ضمن تبریک سال نو چینی ابراز امیدواری کرد سال جدید برای مردم چین و همه مردم دنیا سالی خوب وپر بار باشد.

وی گفت: مقامات مجلسی ایران آمادگی دارند با توجه به شرایط کرونا، به صورت وبینار با هم گفت و گو داشته باشند و کمیسیون سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی هم علاقه مند است با کنگره خلق چین همکاری کند.

کشاورز زاده با اشاره به حمایت ایران از تصویب قانون هنگ کنگ گفت: ایران و چین با تهدیدات مشترکی روبرو هستند و ما آماده هستیم روابط مجلس های دو کشور را ارتقا دهیم.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در چین با بیان اینکه تدوین یک برنامه همکاری مجلسی بین دو کشور از اهمیت زیادی برخوردار است گفت ایران آماده است تا با تشکیل مکانیسم مشترک بین دو کشور همکاری نزدیک بین کمیسیون های مختلف مجلسی از جمله مالی ،عمرانی ،بهداشتی و کشاورزی افزایش یابد.

رئیس کمیسیون سیاست خارجی کنگره خلق چین هم در این ملاقات با قدردانی از جمهوری اسلامی ایران گفت روابط راهبردی ایران و چین دستاورد بسیار خوب سفر شی جین پینگ رئیس جمهور چین به ایران بود.

به گزارش ایرنا، جانگ یه سویی گفت: مدت ها است که تحریم های آمریکا به همکاری ایران و چین ضربه سنگینی وارد نموده، اما چین این مسائل را کم اثر نموده است.

امسال میلادی پنجاهمین سالگرد تاسیس روابط دیپلماتیک بین ایران و چین است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 27 بهمن 1399 بروزرسانی: 27 بهمن 1399 گردآورنده: droidgamers.ir شناسه مطلب: 954

به "راه های گسترش همکاری های پارلمانی ایران و چین آنالیز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه های گسترش همکاری های پارلمانی ایران و چین آنالیز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید