روسیه: اطلاعات مربوط به پیمان آسمان باز نباید به دست آمریکا بیفتد

به گزارش بازی های اندروید، مقامات وزارت خارجه روسیه تأکید کردند که مفاد پیمان آسمان باز باید بطور کامل و نه انتخابی از سوی کشورهای باقی مانده در آن اجرا گردد و اطلاعات حاصله از پروازهای نظارتی کاملاً محرمانه است و نباید به دست آمریکا بیفتد.

روسیه: اطلاعات مربوط به پیمان آسمان باز نباید به دست آمریکا بیفتد

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، ماریا زاخارووا سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه اظهار داشت که مقامات مسکو بر ضرورت اجرای کامل تمامی مفاد توافقات در چارچوب پیمان آسمان باز اصرار دارند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

این دیپلمات شب گذشته در یک مصاحبه تلویزیونی یادآور شد: این توافقنامه بین المللی باید به طور کامل و جامع و نه بصورت انتخابی اجرا گردد، زیرا بسیاری از شرکای غربی ما این کار را آموخته اند که با مفاد توافقات انتخابی برخورد نمایند. ما بر این فرض پیش خواهیم رفت که هر آنچه که نوشته شده و ضبط شده است، و این توافقنامه حاصل از آنها می گردد، باید بطور دقیق و به وضوح اجرا گردد. و ما این موضوع را کاملاً شفاف به شرکای خود گفته ای م. علاوه بر این، ما همیشه این را، از جمله بصورت علنی تکرار می کنیم.

به همین دلیل، سخنگوی وزارت خارجه روسیه این واقعیت را مورد توجه قرار داد که علاوه بر اقدامات مستقیم سیاسی، به دلایلی، شرکای غربی لازم می دانند که هر عملی را به فعالیت های اطلاعاتی پیوند داده و رسوایی دیگری از این مسئله ایجاد نمایند و چیزی را که اصلاً وجود ندارد اختراع نموده و روسیه را مقصر آن جلوه دهند.

به گفته زاخارووا، در مورد پیمان آسمان باز، این شرایط برای چندین سال است که با اتهامات مداوم و بی پایه و اساس علیه روسیه افزایش یافته است.

در این برنامه تلویزیونی، کنستانتین گاوریلوف رئیس هیئت نمایندگی روسیه در مذاکرات وین در رابطه با امنیت نظامی و کنترل تسلیحات، نیز تأکید کرد که اگر کشورهای باقی مانده در پیمان آسمان باز، پس از خروج ایالات متحده از این توافقنامه، پروازهای روسیه بر فراز تأسیسات نظامی آمریکایی در اروپا را محدود نموده و داده های خود را به ایالات متحده منتقل نمایند، طرف روسی اقدامات سخت تلافی جویانه ای را در نظر خواهد گرفت.

این دیپلمات روس شرح داد: چندی پیش، متوجه شدیم که واشنگتن در حال اجرا یک بازی مخفی بی پرواست و از متحدان اروپایی خود خواسته تا اسنادی را امضاء نمایند که براساس آنها اطلاعات پروازهای نظارتی خود بر فراز خاک روسیه را به ایالات متحده منتقل نمایند. ایالات متحده همچنین خواهان آن شده که اروپایی ها از انجام پروازهای نظارتی هواپیماهای روسی بر روی تاسیسات نظامی آمریکا در خاک اروپا جلوگیری نمایند. این مسئله نقض فاحش پیمان آسمان باز است. اگر کشورهای به جامانده شرکت نماینده از ایالات متحده پیروی نمایند، پاسخ سخت ما دیری نخواهد کشید که تحقق خواهد یافت.

گاوریلوف تأکید کرد که اگر شرکای اروپایی روسیه بر اساس این توافقنامه می خواهند از تداوم آن اطمینان حاصل نمایند، باید تأیید نمایند که تصاویر هوایی گرفته شده از تأسیسات روسی به عنوان بخشی از پروازهای نظارتی، ماهیتی کاملاً محرمانه دارند و باید بین طرف های این پیمان باقی بمانند.

به گفته این دیپلمات، اگر ایالات متحده تصمیم به بازگشت به پیمان آسمان باز داشته باشد، این کار باید با موافقت و شرایط همه اعضای این توافقنامه انجام گردد.

رئیس هیئت روسی یادآور شد که کشورهای اروپایی علاقه مند به حفظ پیمان آسمان بازهستند و می توانند تعهدات خویش در چارچوب این معاهده را دوباره تأیید نمایند.

مایک پامپئو وزیر امور خارجه تأیید نموده است که از روز یکشنبه تصمیم خروج ایالات متحده از پیمان آسمان باز به اجرا درآمد. دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در اواخر ماه مه امسال از قصد واشنگتن برای خارج شدن از پیمان آسمان باز ظرف شش ماه آینده اطلاع داد. طرف آمریکایی دلیل اصلی آن را ادعای نقض مفاد این پیمان از سوی روسیه عنوان نمود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 3 دی 1399 بروزرسانی: 3 دی 1399 گردآورنده: droidgamers.ir شناسه مطلب: 856

به "روسیه: اطلاعات مربوط به پیمان آسمان باز نباید به دست آمریکا بیفتد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه: اطلاعات مربوط به پیمان آسمان باز نباید به دست آمریکا بیفتد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید