سخنگوی وزارت خارجه آمریکا: جهت دیپلماسی همچنان باز است

به گزارش بازی های اندروید، تهران (پانا) - سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با تکرار موضع این کشور درخصوص بازگشت ایران به اجرای کامل تعهدات هسته ای اش در برجام خاطر نشان کرد که راستا دیپلماسی همچنان باز است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا: جهت دیپلماسی همچنان باز است

به گزارش ایسنا، ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشست خبری هفتگی خود در پاسخ به سوالی درباره ضرب الاجل سوم اسفند برای توقف اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی در کشورمان به اقدامات اخیر ایران در راستای کاهش تعهدات برجامی اش اشاره نمود و گفت که خوشبختانه این گام ها قابل بازگشت هستند و راستا دیپلماسی همچنان باز است.

بنابر گزارش وب سایت وزارت امورخارجه آمریکا، ند پرایس در ادامه با تکرار موضع واشنگتن مبنی بر اینکه ایران باید از این گام ها عقب نشینی کند، گفت: ایران می بایست از اقداماتی که به اعتماد آژانس بین المللی انرژِ اتمی ضربه می زند، پرهیز کند، جایی که نه تنها آمریکا و متحدان و شرکای ما در منطقه، بلکه تمامی دنیا به آن اعتماد دارند.

پرایس اضافه کرد: ایران می بایست به همکاری کامل و به موقع با آژانس بین المللی انرژی اتمی ادامه دهد.

وی همچنین گفت: من نیز همان چیزی را می گویم که پیش از این رئیس جمهور و وزیر امورخارجه مان به روشنی تعیین نموده اند؛ اگر ایران به تعهدات کامل خود در برجام بازگردد ما نیز همان کار را انجام خواهیم داد. این توافق برای ما یه سکو است و می خواهیم فراتر از توافق هسته ای 2015 برویم، می خواهیم آن را تقویت و طولانی تر کنیم و بر اساس آن به دیگر موضوعات مورد نگرانی مان با ایران، همچون برنامه موشکی بالستیک این کشور بپردازیم.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی آمریکا در پاسخ به سوالی درباره اقدامات هسته ای اخیر ایران برای کاهش تعهدات برجامی خود مدعی شد که تهران در راستا اشتباهی واقع شده است و باید این گام ها را به عقب بازگرداند. به همین دلیل است که ما بر برجام اصرار می کنیم، (توافقی که) با راستی آزمایی هایش محدودیت هایی قابل توجه بر برنامه هسته ای ایران اعمال می نماید و با بازرسی های آن نه تنها به ایالات متحده بلکه به جامعه بین المللی اطمینان می دهد.

وی در بخش دیگری از این کنفرانس خبری خاطر نشان کرد که آنتونی بلینکن وزیر امورخارجه آمریکا روز پنج شنبه با همتایان خود از انگلیس، فرانسه و آلمان درخصوص ایران گفت وگو خواهد نمود.

مقامات آمریکایی در حالی بر موضع زیاده خواهانه خود پافشاری می نمایند که رهبر انقلاب اسلامی در سخنرانی روز چهارشنبه خود با اشاره به مسئله برجام تاکید کردند که حرف و وعده خوب زیاد شنیده ایم که ضد آن عمل شده است. این بار فقط عمل ملاک است و جمهوری اسلامی با حرف و وعده قانع نخواهد شد.

مقامات جمهوری اسلامی ایران تاکید دارند که آمریکا به عنوان طرفی که تعهدات خود را نقض نموده و از توافق هسته ای خارج شده است ابتدا باید به توافق بازگردد و با برطرف تحریم های وضع شده علیه کشورمان حسن نیت خود را ثابت کند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 26 اسفند 1399 بروزرسانی: 26 اسفند 1399 گردآورنده: droidgamers.ir شناسه مطلب: 1015

به "سخنگوی وزارت خارجه آمریکا: جهت دیپلماسی همچنان باز است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سخنگوی وزارت خارجه آمریکا: جهت دیپلماسی همچنان باز است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید