سرگردانی گیلانی ها برای ماندن یا نماندن در خانه

به گزارش بازی های اندروید، این روزها گیلان به یکی از کانون های اصلی کرونا تبدیل شده است. این مساله مسائل فراوانی برای مردم این استان به وجود آورده است که یکی از اینها سرگردانی درمیان ماندن یا نماندن در خانه است.

سرگردانی گیلانی ها برای ماندن یا نماندن در خانه

جهت دریافت خدمات طراحی محوطه باغ و ویلا ایرانی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین خدمات طراحی و اجرای محوطه سازی و حیاط سازی می‌باشد.

به گزارش خبرنگاران به نقل ازمهر، برای کمترل بیماری کرونا دانما از زبان مسئولان وزارت بهداشت و درمان، متخصصان علم پزشکی، مسئولان ارشد استان ها و مسئولان ذی ربط در گیلان می شنویم که درخانه بمانید!

استاندار گیلان در یکی از جلسات از مدیران کل دستگاه های اجرایی و سایر نهادها و سازمان ها خواست تا دورکاری و کاهش تعداد کارکنان دستگاه و همچنین جمع آوری دستگاه های حضور و غیاب الکترونیکی را در دستور کار قرار دهند.

هفته گذشته ارسلان زارع بار دیگر در جلسه ستاد مبارزه با کرونای این استان از کاهش ساعت کاری و تعداد کارمندان و دور کاری با اولویت بانوان و افراد دارای سن بالا و بیماری های زمینه ای اطلاع داد. موضوعی که با دستور العمل ابلاغی جدید ستاد ملی کرونا مبنی بر بازگشت ساعت کاری به روال عادی نقض شده و گلایه های مردم و خانواده های گیلانی را در پی داشت و بهانه ای برای افزایش ترددها در شهرها شد.

حضور در ادارات جان خانواده های ما را تهدید می نماید

کیوان ضیایی کارمند یکی از دستگاه های اجرایی رشت در این باره گفت: مردم هر روز شاهد تصمیمات ضد و نقض از مسئولان استان گیلان و ملی درباره ماندن یا نماندن در خانه هستند.

وی با بیان اینکه در سازمانی کار می کنم که هر روز باید پاسخ تعداد زیادی از شهروندان را بدهم، اضافه نمود: ما می شنویم مسئولان حوزه بهداشت و درمان می گویند بهترین راه چاره جلوگیری از این ویروس در خانه ماندن و عدم تردد غیر ضرور در سطح شهر است چیزی که با این تصمیمات ضد و نقیض همخوانی ندارد.

ضیایی گفت: همسرم همواره گلایه می نماید که اگر ما همه خانه را ضدعفونی و نکات بهداشتی توصیه شده را نیز رعایت کنیم تو با کار کردن بیرون از منزل و معاشرت با تعداد زیادی از مردم در طول روز و در محل کار تمام این زحمات را هدر می دهی.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه مسئولان باید برای این موضوع یک تصمیم جدی بگیرند، بیان نمود: ستاد ملی مبارزه با کرونا باید تصمیم گیری در این زمینه را به استان ها واگذار کند تا مسئولان هر استان با توجه به شرایط موجود در آن تصمیم نهایی را بگیرند.

مجبورم کار کنم

احمد آقا دستفروشی است که محصولات محلی را در بازار رشت می فروشد. اوهم دراین باره گفت: مسئولان می گویند در خانه بمانیم من اگر در خانه بمانم چه کسی احتیاجهای خانواده مرا تأمین می نماید.

وی با اشاره به شرایط سخت اقتصادی خود، اضافه نمود: من اگر کار نکنم هیچ چیز برای خوردن و گذران زندگی نخواهم داشت پس ناچارم با وجود هشدارهای داده شده برای تأمین احتیاج خانواده ام در این روزها خطر را به جان خریده و به بازار بیایم.

احمد آقا گفت: مسئولان اصلاً به فکر مردم نیستند، اگر بودند باید با حمایت اقتصادی و معنوی سبب می شدند تا این روزها من و امثال من دیگر دغدغه تأمین احتیاج خانواده را نداشته باشیم و در این اوضاع خطرناک با آمدن به بازار نه خود و خانواده ام را به خطر بیاندازم.

پیگیری تعطیلی ادارات

مجمع نمایندگان استان گیلان هم تا به امروز 2 بار با امتشار نامه هایی از رئیس مجلس، وزارت بهداشت و درمان، وزیر کشور، رئیس سازمان برنامه و بودجه خواسته اند تا اجازه قرنطینه، بستن مبادی ورودی و همچنین تعطیلی ادارات، دستگاه ها و نهادها و سازمان های دولتی و غیر دولتی را به مسئولان استان گیلان واگذار کند تا بتوان گام های مؤثری با توجه به شرایط حساس و خطرناک استان برای مبارزه و مقابله با ویروس کرونا بردارند.

اسدالله عباسی نماینده رودسر و املش و سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی هم از اضطراری نشدن شرایط گیلان و اظهار کرد: با توجه به شرایط موجود مجمع نمایندگان گیلان خواهان اعزام امکانات درمانی، بهداشتی و تجهیزات برای کنترل ویروس کرونا به گیلان از سوی وزارت شدند.

عباسی اضافه نمود: دکتر سعید نمکی وزیربهداشت، درمان وعلوم پزشکی طرح محدودیت در رفت و آمد همانند استان قم برای گیلان را پیشنهاد داد تا در این استان اجرایی گردد که مقرر شد در این خصوص هر چه سریع تر تصمیم گیری گردد.

وی گفت: گیلان در معرض خطر بسیار جدی است، به دلیل کمبود امکانات شرایط خدمات دهی درمانی به هم استانی ها وجود ندارد چه برسد برای مسافران، لذا باید تمهیدات خاصی در ورودی های استان برای جلوگیری از ورود مسافران اتخاذ گردد.

عباسی همچنین یکی از ایرادهای مهم را تعطیل نبودن یا محدود نکردن ساعات فعالیت ادارات برشمرد.

وی اضافه نمود: وزیر بهداشت و درمان در نامه به رئیس جمهور خواهان تعطیلی ادارات و یا محدودسازی ساعات فعالیت آن در گیلان شد، اما رئیس جمهوری با این درخواست مخالفت کرد لذا مقرر شد رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه سران 3 قوا تعطیلی ادارات گیلان را مطرح کند.

عباسی با اشاره به محدودیت عبور و مرورها، گفت: باید رفت و آمد در شهرستان های گیلان محدود شده و مردم خود را در منازل قرنطینه نمایند زیرا در غیر این صورت زنجیره انتقال ویروس کرونا قطع نمی گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 28 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: droidgamers.ir شناسه مطلب: 238

به "سرگردانی گیلانی ها برای ماندن یا نماندن در خانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرگردانی گیلانی ها برای ماندن یا نماندن در خانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید