فارسی نهمین زبان در دنیای اینترنت است

به گزارش بازی های اندروید، به گزارش خبرنگاران، سورنا ستاری امروز یکشنبه در مراسم رونمایی از سبد محصولات زندگی تبیان گفت: امروزه ما هزینه های بسیار زیادی برای آموزش در کشور صرف می کنیم و کمتر کشوری مانند ما این طور بودجه کشور را به امر آموزش اختصاص می دهد اما با این وجود مردم آن طور که باید تأثیر آموزش را در زندگی خود نمی بینند.

فارسی نهمین زبان در دنیای اینترنت است

وی گفت: حداقل باید تأثیر بودجه ای که صرف آموزش می گردد در GDP کشور دیده گردد اما این طور نیست.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به اینکه باید در حوزه های علوم انسانی به امر آموزش توجه گردد، گفت: اکنون از نظر تعداد مقالات در رتبه 15 جهان هستیم و در حوزه مهندسی از نظر رشد تعداد مقالات در میان 10 کشور اول هستیم اما موضوع آن است که تنها فراوری علم مهم نیست و باید از این علوم برای تربیت استفاده کرد.

وی با بیان اینکه قدرت علوم انسانی، ایجاد فرهنگ است، گفت: ما روش هایی را پیدا نموده ایم که فرهنگ غنی چند هزاره ساله ایرانی را در رفتار روزمره مردم و تجهیزاتی که فرزندانمان استفاده می نمایند، ببینیم. این روش راهی جز توسعه پلتفرم نیست.

ستاری توضیح داد: پلتفرم ها، ایجاد زیرساختی برای استفاده از نوآوری ها هستند و با توسعه آنها می توان علوم انسانی را با مهندسی تلفیق کرد.

وی با بیان اینکه زبان فارسی نهمین زبان در جهانی اینترنت است، گفت: تعداد صفحات فارسی در فضای مجازی چندین برابر عربی است و این در حالی است که از نظر جمعیتی، فارسی زبانان نسبت به عرب زبانان کمتر هستند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور اظهار داشت: هر چه بتوانیم پلتفرم ها را توسعه دهیم، قدرت نفوذ فرهنگی ما در جهان توسعه می یابد. این پلتفرم ها باید به توسعه محصول از جمله فیلم، انیمیشن، گیم و امثال اینها بینجامد.

ستاری گفت: نگاه سازمان تبلیغات اسلامی در این حوزه رو به جلو است و فرهنگی که در این سازمان در مورد توسعه پلتفرم های فضای مجازی ایجاد شده، ارزشمند است.

وی اضافه نمود: دانشجویان ما به ویژه در حوزه علوم انسانی می توانند نوآوری های خود را توسعه دهند و سازمان تبلیغات اسلامی می تواند زیرساخت جذب آنها باشد. ما نیروی انسانی فوق العاده ای داریم و باید به سمت اتصال آنها حرکت کنیم.

ستاری یکی از مسائل ساختاری کشور را مقابله با نوآوری عنوان نمود و گفت: سیستم دولتی ما هر نوآوری را در نطفه خفه می نماید و این تبعات اقتصاد نفتی است. این فرهنگ باید اصلاح گردد و ما وظیفه داریم برای اشتغال و ایجاد محیط کسب و کار، فرهنگ نوآوری پلتفرمی را توسعه دهیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 اسفند 1399 بروزرسانی: 29 اسفند 1399 گردآورنده: droidgamers.ir شناسه مطلب: 1021

به "فارسی نهمین زبان در دنیای اینترنت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فارسی نهمین زبان در دنیای اینترنت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید