فرهاد مجیدی در دربی 95 عصای دست نداشت؛ باز هم می گویم استقلال باید با سیستم قبلی بازی کند

به گزارش بازی های اندروید، تهران (پانا) - پیشکسوت استقلال معتقد است این تیم در دربی 95 پس از دریافت گل هیچ برنامه ای برای جبران و بازگشت به بازی نداشته است و تعویض های فرهاد مجیدی نتوانست کمکی به استقلال کند.

فرهاد مجیدی در دربی 95 عصای دست نداشت؛ باز هم می گویم استقلال باید با سیستم قبلی بازی کند

محمد مومنی در گفت وگو با پانا درباره عملکرد استقلال مقابل پرسپولیس در دربی 95 گفت: استقلال در نیمه اول با یک سیستم نو به میدان آمده بود هرویه میلیچ برای اولین بار در این پست حضور داشت که به نظرم خیلی به کار استقلال نیامد، البته اگر مقداری دقت بازیکنان بالا می رفت در همان نیمه اول استقلال می توانست به گل برسد. با این حال من بارها گفتم و معتقدم استقلال باید با همان سیستم قبلی بازی کند به این خاطر که تغییر نفرات در هیچ تیمی یک شبه اتفاق نمی افتد، با تغییر سیستم خواه ناخواه عملکرد بازیکنان افت پیدا می نماید و آنها دیر همدیگر را پیدا می نمایند و این می تواند به موقعیت تاکتیکی بازیکنان ضربه وارد نمایند. البته خوشبختانه با وجود تغییر سیستم در نیمه اول موقعیت تاکتیکی هیچ یک از بازیکنان به خطر نیافتد.

وی ادامه داد: پس از گل اول پرسپولیس ظرفیت روانی تیم استقلال پایین آمد. وریا غفوری در صحنه گل آفساید را کاملاً پر کرد، اگرچه زحمت زیادی برای استقلال می کشد اما یکی از وظایف غفوری رفع کردن نواقص است نه اینکه خودش نقیصه اضافه کند در آن صحنه آل کثیر در آفساید بود اما وریا با عملکردش آفساید را پر کرد بازیکن حریف از آفساید خارج شد، در نهایت پرسپولیس پیروز به گلزنی شد.

پیشکسوت استقلال نام کرد: به نظرم بازی آن چنان صحنه های حساس نداشت. کمربند میانی هر دو تیم به گونه ای بسته شده بود که از موقعیت خود دفاع نمایند. پرسپولیس محمد حسین کنعانی زادگان و کمال کامیابی نیا را در این موقعیت قرار داده بود البته استرس تیم هم بالا بود. من فکر می کنم استقلال در این بازی می توانست از آرش رضاوند یاری بگیرد. بازیکنان در نیمه دوم کمتر از حد خودشان ظاهر شدند و تعویض هایی که برای استقلال صورت گرفت هیچ کدام به کار تیم نیامد. شجاعیان هم اصلاً عملکرد فنی خوبی ارائه نداد و بازی بدون حادثه پیشرفت رفت. گل پرسپولیس هم بر اساس یک حادثه تاکتیکی صورت گرفت، بازیکنان ما تاکتیکی گل نخوردند. مهدی پور و ریگی نباید اجازه خلق چنین موقعیت هایی را می دادند.

مومنی تاکید نمود: با این حال پرسپولیس نسبت به استقلال عملکرد بهتری داشت و مدافعین این تیم اشتباه کمتری داشتند. استقلال بعد از گل هیچ برنامه ای برای جبران نداشت. فرشید ناماعیلی عملکردش با لیگ قهرمانان آسیا قابل مقایسه نبود. نمی دانم چرا بازیکنان استقلال در بازی های متمرکز عملکرد بهتری دارند، البته دلایل آن تا حدودی معین است، زیبنده بازیکنان استقلال نیست که انرژی خود را هدر بدهند و استراحت کمی داشته باشند. در این شرایط بازیکن آسیب نمی بیند بلکه به طرفداران که چشم انتظار قهرمانی تیمشان را در لیگ دارند لطمه وارد می گردد.

وی در خصوص عملکرد داور در این ملاقات نام کرد: در صحنه اول خطایی که روی مهدی قایدی صورت گرفت کاملاً پنالتی بود اما متأسفانه داور آن را ندید، اگر این صحنه را داور می دید سرنوشت بازی طور دیگری رقم می خورد، در موارد دیگر اتفاقی خاصی در جریان بازی رخ نداد که عملکرد داور را زیر سؤال ببرد.

مومنی در خصوص صحنه درگیری آخر بازی اظهار کرد: فوتبال سراسر هیجان و استرس است و باید در چنین مواقع حساسی ظرفیت و توان کادر فنی نشان داده گردد که برخوردهای فیزیکی را به درستی مدیریت نمایند. به نظرم فوتبال ایران از لحاظ برخورد فیزیکی هنوز حرفه ای نیست و تنها نام آن را یدک می کشیم چنین اتفاقاتی زیبنده هیچ یک از تیم ها نیست.

پیشکسوت استقلال در سرانجام گفت: به نظرم مجیدی در این بازی عصای دست نداشت و مهره های قابل اتکا نداشت، تنها تمرین کردن پیروزیت یک تیم را ضمانت نمی نماید، خلق ایده های نو و آن ها را به مرحله اجرا درآوردن، طراحی دفاع و حمله و راهنمایی کردن است که می تواند یک تیم را پیروز کند. به نظرم صالح مصطفوی چیز نوی نمی تواند به استقلال بدهد و از این بابت مجیدی تنها بود.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 3 مرداد 1400 بروزرسانی: 3 مرداد 1400 گردآورنده: droidgamers.ir شناسه مطلب: 1243

به "فرهاد مجیدی در دربی 95 عصای دست نداشت؛ باز هم می گویم استقلال باید با سیستم قبلی بازی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرهاد مجیدی در دربی 95 عصای دست نداشت؛ باز هم می گویم استقلال باید با سیستم قبلی بازی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید