منابع ترکیه از احتمال اعزام شبه نظامیان سوری به لیبی خبر دادند

به گزارش بازی های اندروید، منابع ارشد ترکیه اعلام کردند، آنکارا در نظر دارد اعزام شبه نظامیان متحد سوری به لیبی را به عنوان بخشی از پشتیبانی برنامه ریزی شده نظامی از دولت وفاق ملی لیبی آنالیز کند و این امر به طور بالقوه نفوذ خارجی بیشتری را وارد این درگیری پیچیده می نماید.

منابع ترکیه از احتمال اعزام شبه نظامیان سوری به لیبی خبر دادند

برای دیدن سواحل زیبای مدیترانه با تورهای زمستانی آنتالیا همراه باشید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری رویترز، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه هفته گذشته پس از آنکه دولت فائز السراج، نخست وزیر دولت وفاق ملی لیبی خواهان دریافت یاری برای مقابله با نیروهای خلیفه حفتر شد، گفت آنکارا نیروهایی را به لیبی اعزام می نماید.

آنکارا می گوید این اقدام به منظور محافظت از سرمایه گذاری خصوصی ترکیه در لیبی و تقویت ادعاهای انرژی این کشور در دریای مدیترانه است، اما همچنین می تواند ترکیه را مقابل سایر بازیگران خارجی در این جنگ قرار دهد.

دو مقام ارشد دولت ترکیه و دو مقام امنیتی ترکیه که به شرط ناشناس ماندن با رویترز صحبت کردند، گفتند که آنکارا هنوز هیچ شبه نظامی سوری را به لیبی اعزام ننموده است. با این حال یکی از مقامات گفت: اما ارزیابی ها انجام می گردد و جلساتی در این رابطه برگزار می گردد و تمایلی برای حرکت در این جهت وجود دارد.

شبه نظامیان سوری تحت حمایت ترکیه در ماه اکتبر سردمدار حمله نظامی ترکیه به شمال شرقی سوریه علیه نیروهای کرد بودند. آنکارا که با بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه مخالف است، همچنین از شورشیان سوری در استان ادلب در جنگ داخلی تقریباً نه ساله سوریه حمایت می نماید. تعیین نیست که آیا آنکارا میخواهد در اولین بخش از استقرار نیروها به لیبی، به سراغ شبه نظامیان سوری برود یا خیر.

نیروهای حفتر با حمایت روسیه، مصر، امارات متحده عربی و اردن نتوانستند به مرکز طرابلس برسند. دیپلمات ها می گویند که آن ها در هفته های اخیر با یاری چریک های روسی و سودانی و همچنین هواپیماهای بدون سرنشینی که امارات منتقل نموده است، دستاوردهای ناچیزی کسب نموده اند.

دیده بان حقوق بشر سوریه با استناد به منابع گفته است که 300 شبه نظامی سوری تحت حمایت ترکیه به لیبی فرستاده شده اند و سایرین در اردوگاه های ترکیه مشغول آموزش هستند. با این حال، یک سخنگوی ارتش آزاد سوریه تحت حمایت ترکیه دوشنبه تکذیب کرد که آنکار درخواستی مبنی بر اعزام شبه نظامیان این گروه به لیبی داشته است.

یک منبع نظامی در ارتش آزاد سوریه مدعی شد، این گروه در لیبی مستقر نشده است اما شبه نظامیان سوری در سوریه و ترکیه توافق نموده اند تا با دریافت مبلغی به عنوان محافظ برای یک شرکت امنیتی ترکیه و حفاظت از پایگاه ها و مقرهایی که نیروهای ترکیه در لیبی استفاده خواهند کرد، کار نمایند.

لایحه اعزام نیرو به لیبی دوشنبه به مجلس ترکیه فرستاده شد و اصلی ترین حزب اپوزیسیون این کشور با بیان اینکه چنین اقداماتی به درگیری ها دامن می زند، با آن مخالف است. متن این لایحه هشدار می دهد که نیروهای حفتر شرکت های ترکیه ای در لیبی و کشتی های ترکیه ای در مدیترانه را تهدید می نمایند. رئیس مجلس ترکیه از آنالیز لایحه اعزام نیرو به لیبی در جلسه پنجشنبه همین هفته مجلس اطلاع داد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: droidgamers.ir شناسه مطلب: 159

به "منابع ترکیه از احتمال اعزام شبه نظامیان سوری به لیبی خبر دادند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منابع ترکیه از احتمال اعزام شبه نظامیان سوری به لیبی خبر دادند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید