واگذاری صفر تا صد تنظیم بازار محصولات کشاورزی به وزارت جهاد

به گزارش بازی های اندروید، تهران (پانا) - قائم مقام وزیر صمت با بیان اینکه در چارت نو نقش بخش بازرگانی تقویت شد، می گوید یک جلسه تنظیم بازار ملی روزهای چهارشنبه و یک جلسه تنظیم بازار فراوزارتخانه ای روزهای دوشنبه برگزار می گردد.

واگذاری صفر تا صد تنظیم بازار محصولات کشاورزی به وزارت جهاد

به گزارش مهر، محمدصادق مفتح در خصوص انتقاداتی که به چارت نو وزارت صمت مبنی بر کمرنگ شدن نقش تجارت نسبت به صنعت، مطرح است، اظهار کرد: به نظرم نه تنها نقش تجارت در چارت نو کمرنگ نشده بلکه تقویت هم شده است؛ بعد از عملیاتی شدن قانون انتزاع، تنظیم بازار محصولات کشاورزی از وزارت صمت جدا و به وزارت جهاد کشاورزی ملحق شد. ما فقط مسئولیت تنظیم بازار محصولات صنعتی را بر عهده داریم.

قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی اضافه کرد: تنظیم بازار دو بخش عمده دارد که شامل تنظیم بازار و تنظیم نقش فعالان مالی در مدیریت بازار و دیگری بخش خدمات بازرگانی یعنی تسهیلات و سرویس ها و زیرساخت های فعل بازرگانی است.

مفتح گفت: در چارت نو بخش مدیریت تنظیم بازار به دفاتر تخصصی واگذار شد؛ یعنی همانطور که گفتیم چون وزارت جهاد کشاورزی فراورینماینده محصولات کشاورزی است خودش تنظیم بازار این بخش را بر عهده بگیرد، در این سو نیز تنظیم بازار محصولات صنعتی به دفاتر تخصصی واگذار و به عنوان مثال قرار شد دفتر تخصصی که بحث سیمان را پی گیری می نماید، تنظیم بازار نیز بر عهده همین دفتر باشد.

وی ادامه داد: بنابراین دفاتر تخصصی که تا قبل از این فقط به بحث فراوری می پرداختند از این به بعد به بحث فراوری، نظارت بر بازار و مدیریت بازار می پردازند. در واقع تنظیم بازار تخصصی تر شد و با توجه به اینکه کوچک تر شده است، راحت تر می توان به مسائل رسیدگی کرد.

فراوری در محور بازرگانی نهاده شد

مفتح با بیان اینکه بخش خدمات بازرگانی به منزله ارتباطات بین این حوزه ها همانند بحث حمل و نقل است، گفت: بخش خدمات بازرگانی تبدیل به یک معاونت شد؛ این تصور که ما معاونت بازرگانی داخلی نداریم به این معناست که بخش بازرگانی کوچک شده تصور غلطی است؛ اتفاقاً در حال حاضر نقش بخش بازرگانی تقویت شده چراکه فراوری در مبنای احتیاج بازار قرار می گیرد.

قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی با بیان اینکه نقش بازرگانی به شدت تقویت شد و بعضی فکر می نمایند به علت حضور من در جلسات این رخ داده است، اضافه کرد: چارت نو به معنای محور قرار داشتن فراوری برای بازرگانی است. بازرگانی دو بخش است یکی بازرگانی داخلی و دیگری تجارت. تمام مسائل تخصصی به دفاتر تخصصی واگذار شد.

وی در خصوص تنظیم بازار محصولات کشاورزی، گفت: قانون انتزاع کاملاً این مباحث را روشن نموده است؛ تمام مراحل مربوط به تنظیم بازار محصولات کشاورزی از صفر تا صد به وزارت جهاد کشاورزی واگذار شده است. محصولات غیرکشاورزی در وزارت صمت به جای مانده است.

برگزاری تنظیم بازار فراوزارتخانه ای روزهای دوشنبه

مفتح در خصوص برگزاری جلسات تنظیم بازار، اظهار کرد: یک تنظیم بازار ملی داریم که روزهای چهارشنبه به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار و یک تنظیم بازار فراوزارتخانه ای (مسائل مربوط به کشاورزی و صنعت) روزهای دوشنبه برگزار می گردد که در این جلسه تصمیمات در سطح مدیریت میانه ای گرفته و در سطح ملی روزهای چهارشنبه تصمیم گیری می گردد.

ایدرو و ایمیدرو تغییری نمی نمایند

قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی در خصوص شرایط سازمان های وابسته به وزارتخانه همانند ایدرو و ایمیدرو، اضافه کرد: به هیچ عنوان نقش این سازمان ها کوچک نخواهد شد. این سازمان ها توسعه ای هستند و سیاست گذاری توسعه ای دارند و مدیریت و تنظیم گری ندارند. وظیفه ذاتی این سازمان ها توسعه صنعت و معدن است. نقش این سازمان ها هیچ تغییری نمی نماید.

وی در خصوص جداسازی مرکز برنامه ریزی دخانیات از وزارت صمت، گفت: این مرکز زیرمجموعه وزارتخانه می ماند و مسائل مربوط به آن در یک دفتر تخصصی پیگیری می گردد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 10 بهمن 1400 بروزرسانی: 10 بهمن 1400 گردآورنده: droidgamers.ir شناسه مطلب: 1459

به "واگذاری صفر تا صد تنظیم بازار محصولات کشاورزی به وزارت جهاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واگذاری صفر تا صد تنظیم بازار محصولات کشاورزی به وزارت جهاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید