وزن دوقلوها در زمان تولد بر عملکرد تحصیلی آنان تأثیر دارد

به گزارش بازی های اندروید، خبرنگاران/خراسان رضوی نتایج تحقیقات نشان می دهد، بچه هایی که با وزن کم متولد می شوند، عملکرد تحصیلی ضعیف تری نسبت به همسالان خود با وزن بیشتر دارند.

وزن دوقلوها در زمان تولد بر عملکرد تحصیلی آنان تأثیر دارد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای دانشجویی استرالیا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

به گزارش مدیکال نیوز، تحقیق جدید، وزن دوقلوها در هنگام تولد و تأثیر آن بر پیامدهای شناختی، اجتماعی و حرکتی بچه ها در 4 سالگی را با در نظر دریافت شرایط مالی و اجتماعی خانواده موردبررسی قرارداد.

نتایج این تحقیق نشان داد که وزن بیشتر دوقلوها در زمان تولد موجب عملکرد تحصیلی بهتر خواهد شد. البته شرایط مالی و اجتماعی نیز بر وزن هنگام تولد و زایمان زودرس تأثیرگذار است.

کیتلین هینز، دانشجوی دکتری از دانشگاه جورج تاون امریکا و محقق ارشد این تحقیق، گفت: تحقیقات ما نشان می دهد که وزن بیشتر هنگام تولد آمادگی بیشتری در مدرسه ایجاد می نماید و مداخله زودهنگام برای افزایش وزن از پیامدهای طولانی مدت وزن کم هنگام تولد پیشگیری خواهد نمود.

محققان در این تحقیق 1400 دوقلو را در زمان تولد و سپس در 9 ماهگی و 4 سالگی مورد ارزیابی قراردادند.

در این تحقیق، محققان با مراقب اصلی بچه ها در سن 4 سالگی نیز مصاحبه کردند و نمرات ریاضی و خواندن بچه ها را مورد ارزیابی قراردادند. محققان از والدین و پرستاران کودک در خصوص رفتارهای بیرونی بچه ها (مانند پرخاشگری) و رفتارهای اجتماعی (مانند یاری به دیگران) سؤوالاتی پرسیدند.

نتایج این تحقیق نشان داد که وزن بالاتر هنگام تولد، با نمرات ریاضی و خواندن بالاتر در 4 سالگی همراه است.

علاوه براین ، وزن بالاتر هنگام تولد به میزان قابل توجهی در کاهش رفتارهای بیرونی (رفتاری تهاجمی، تکانشی یا مخرب) و افزایش رفتارهای اجتماعی (رفتار محبت آمیز و همدلی) تأثیر دارد.

گزارش والدین در خصوص رفتارهای بچه ها نیز معنادار بود. نتایج حاکی از آن است که وزن بیشتر با کاهش جزئی در رفتار بیرونی و افزایش کمی در رفتارهای اجتماعی قبل از ورود به مدرسه همراه است.

بر اساس این مطالعه، نوزادانی که وزن کمتری دارند و در خانواده هایی با شرایط مالی و اجتماعی پایین تری متولد می شوند، ممکن است با دو برابر مسائل بیولوژیکی و زیست محیطی روبرو شوند که موجب موفقیت یا عدم موفقیت آنان در مدرسه گردد.

ربکا رایان، استاد برجسته روانشناسی دانشگاه جرج تاون گفت: وزن تولد تا حدودی بر پیشرفت تحصیلی تأثیر می گذارد، زیرا شرایط نامساعد سلامتی در نوزادان که منجر به کاهش وزن هنگام تولد می گردد، تحت تأثیر رشد عصبی است و رشد عصبی نیز بر رشد شناختی تأثیرگذار است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: droidgamers.ir شناسه مطلب: 237

به "وزن دوقلوها در زمان تولد بر عملکرد تحصیلی آنان تأثیر دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزن دوقلوها در زمان تولد بر عملکرد تحصیلی آنان تأثیر دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید