چگونه ریزش مو را متوقف کنیم

به گزارش بازی های اندروید، ریزش مو می تواند یک شرایط موقت یا دائمی باشد. برخی از افراد برای درمان این بیماری از دارو یا جراحی استفاده می کنند. برخی افراد ممکن است از مو های مصنوعی استفاده کنند. این مقاله اطلاعاتی در مورد

چگونه ریزش مو را متوقف کنیم

مترجم: مهناز مزارعی

منبع:راسخون

ریزش مو می تواند یک شرایط موقت یا دائمی باشد. بعضی از افراد برای درمان این بیماری از دارو یا جراحی استفاده می کنند. بعضی افراد ممکن است از مو های مصنوعی استفاده کنند. این مقاله اطلاعاتی در مورد داروهای خانگی مختلف برای جلوگیری از ریزش مو ارائه می دهد.

ریزش مو پدیده ای شایع در مردم سراسر جهان است و مسئله ای است که بیشتر در مردان دیده می شود، ریزش مو در زنان و مردان بسیار ناراحت کننده است. دلیل این شرایط به یک عامل تعلق ندارد عوامل متعددی وجود دارد که می تواند به این شرایط منجر شود. عوامل ارثی یکی از رایج ترین دلایل این بیماری است و این اغلب از پدر به پسر منتقل می شود. یکی دیگر از دلایل ریزش مو که در سال های اخیر بسیار رایج است زندگی پر از استرس است.

به غیر از این عوامل، بیماری های مختلفی مانند هیپوفیز / هیپرتیروئیدیسم، درماتیت سبورئیک و غیره، باعث ریزش مو می شوند. افرادی که دارو مصرف می کنند یا تحت درمان بیماری هایی مانند آرتریت، سرطان، مسائل قلب و غیره هستند ریزش مو را به عنوان یک عارضه جانبی تجربه می کنند. در زنان، ریزش مو چند ماه پس از زایمان شایع است. به غیر از این، ریزش مو ممکن است یک عارضه جانبی از قرص های کنترل قندخون باشد. بنابراین این مشکل را باید سریع حل کرد زیرا هنگامی که فرایند طاس شدن شروع می شود، رشد مو سخت است. نگاهی به روش های جلوگیری از ریزش مو در زنان و مردان.

توقف ریزش مو و رشد مو های نو

بیشتر مردم از محصولات مختلف موجود در بازار برای جلوگیری از ریزش مو و ایجاد موهای نو استفاده می کنند. اگرچه بعضی از این محصولات ممکن است در بیشتر مواقع باعث آسیب بیشتر به مو شوند. بنابراین، بهتر است ریزش مو را با استفاده از روش های طبیعی متوقف کنید. استفاده از روش های طبیعی، نه تنها می تواند ریزش مو را کنترل کند بلکه از آسیب به مو هم در امان هستید.

نخل اره ای(بادبزنی)

گیاهی است که در پیشگیری از ریزش مو موثر است. این گیاه به توقف تولید هورمون دی هیدروتستوسترون که گفته می شود مسئول ریزش مو است کمک می کند. انواع شامپو و محصولات مراقبت از مو وجود دارد که حاوی عصاره نخل اره ای هستند و استفاده از آنها ممکن است در متوقف کردن آلوپسی کمک کند.

روغن زیتون

راه دیگر برای جلوگیری از ریزش مو استفاده از روغن زیتون است. برای دریافت بهترین نتایج، عسل و یک قاشق چای خوری دارچین را در روغن زیتون داغ مخلوط کنید و روی موهایتان بمالید. اجازه دهید که خمیر تولید شده به مدت 15 دقیقه روی موهایتان بماند و پس از آن موها را با آب گرم بشویید.

آلوئه ورا

جدا از روغن نارگیل و روغن زیتون، استفاده از آلوئه ورا هم مفید است. شما می توانید از اعمال مستقیم الوئه ورا بر روی موهای خود استفاده کنید یا از محصولات تجاری الوئه ورا استفاده کنید . شما باید ژل آلوئه ورا را روی موهای خود بمالید و سپس آن را با آب سرد شستشو دهید.

رژیم غذایی متعادل

موهای ما درست مثل بدن، نیاز به مواد مغذی ضروری دارند. بنابراین، داشتن رژیم متعادل غذایی، بهترین راه برای از بین بردن مشکل ریزش مو است. بعضی از مواد غذایی ضروری که باید در رژیم غذایی باشند شامل: سیب زمینی، لوبیا، کشمش، تخم مرغ، غذاهای دریایی، جوانه های لوبیا و غیره. همچنین افراد باید مواظب باشند که رژیم غذایی آنها ویتامین ها و مواد معدنی لازم را که شامل سبزیجات، غلات، میوه ها، آجیل ها و غیره را دارا باشد. اگر فکر می کنید رژیم غذایی شما مواد مغذی مورد نیاز شما را فراهم نمی کند. مکمل های مولتی ویتامین اضافی هم مفید هستند.

نکاتی درباره پیشگیری از ریزش مو در زنان و مردان

به غیر از درمان های طبیعی، نکات دیگری برای جلوگیری از ریزش مو در اینجا بیان می شود

اجتناب از استفاده رنگ مو و دیگر محصولات مربوط به مو، که باعث آسیب رساندن به مو می شوند. اگر می خواهید از رنگ مو استفاده کنید باید بین دو جلسه 6-8 هفته فاصله باشد

اجتناب از استفاده شامپوهایی که از مواد شیمیایی خشن ساخته شده است، چون باعث آسیب به موهای شما می شوند از این رو، بهتر است از شامپو هایی که از مواد گیاهی و دیگر محصولات طبیعی ساخته شده اند استفاده کرد.

اگر ریزش مو ناشی از مصرف انواع خاصی از داروها باشد، بلافاصله به پزشک مراجعه کنید. که ممکن است داروهای دیگری را برای درمان مشکل شما توصیه کند.

منبع: راسخون
انتشار: 11 آبان 1400 بروزرسانی: 11 آبان 1400 گردآورنده: droidgamers.ir شناسه مطلب: 1365

به "چگونه ریزش مو را متوقف کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه ریزش مو را متوقف کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید