کمالوندی: 10 دوربین آژانس در نطنز فعال شد

به گزارش بازی های اندروید، سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: 29 دوربین و دستگاه آژانس جمع آوری شده بود که با توافق صورت گرفته حدود 10 دوربین در نطنز فعال شد. اطلاعات ذخیره شده در دوربین ها نزد ایران خواهد ماند تا رسیدن به توافق برای آژانس قابل دسترسی نیست.

کمالوندی: 10 دوربین آژانس در نطنز فعال شد

به گزارش ایرنا، بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی در گفتگویی گفت: نیروی انسانی مهم ترین نقطه قوت صنعت هسته ای ایران است و به یاری همین نیروی متخصص زیرساخت های هسته ای ایران مانند حوزه های غنی سازی، آب سنگین، راکتورها، گداخت و غیره بسیار پیشرفت نموده است.

وی گفت: غرب بدنبال جمع کردن توانایی هسته ای کشورمان بود، آنها می خواهند ایران این توانایی ها را نداشته باشد.

کمالوندی اضافه کرد: رهبری در حوزه هسته ای تذکرات به موقعی می دهند که همیشه نصب العین ما قرار می گیرد و باعث می گردد از خسارات جلوگیری گردد.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی ادامه داد: غربی ها و آمریکایی ها در رسانه ها اعلام می نمایند مذاکرات هسته ای برای آنها اولویت ندارد ولی این موضوع دروغ است.

وی اضافه کرد: رویای آمریکا این است که صنعت هسته ای ایران را از بین ببرند البته این مطلب را حالا دیگر بیان نمی نمایند اما همیشه دنبال آن هستند.

کمالوندی در پاسخ به این سوال که آیا ایران توانایی ساخت سلاح هسته ای را دارد یا خیر گفت: باید بگوییم که ایران به دلایل اعتقادی و انسانی دنبال سلاح هسته ای نیست.

وی اعلام کرد: امروز صحبت در این مورد هست که از انرژی هسته ای برای سلطه از فضا استفاده گردد و اینها در فکر جوانان با انگیزه و متخصص ما هست.

بهروز کمالوندی در مورد توافقات ایران و آژانش تاکید نمود: دوربین های که طبق توافق با آژانس بین الملل انرژی اتمی دوباره فعال شدند در مرکز فراوری سانتریفیوژ اصفهان است.

وی توضیح داد: این مرکز فعلی ساخت سانترفیوژ در اصفهان همان خط فراوری سانتریفیوژ کرج است که بعد از خرابکاری به جای امنی منتقل شد چون هر جا که دشمن علیه تاسیسات هسته ای ایران خرابکاری انجام داد، تاسیسات کشورمان به مکان امن تری انتقال یافت و کیفیت فراوریات هسته ای هم بیشتر شد.

کمالوندی گفت: 29 دوربین و دستگاه آژانس جمع آوری شده بود که با توافق اجرا شده حدود 10 دوربین در نطنز فعال شد.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی یادآور شد: اطلاعات ذخیره شده در دوربین ها نزد ایران خواهد ماند تا رسیدن به توافق برای آژانس قابل دسترسی نیست.

کمالوندی در مورد نوع نظارت آژانس در فردو گفت: نظارت ها در فردو پادمانی است و هیچ دوربین فراپادمانی در آنجا نصب نشده است .

وی بعلاوه تاکید نمود: آژانس دیگر سوالی درخصوص دو مکان ادعایی آباده و جابر بن حیان ندارد.

بهروز کمالوندی ادامه داد: فراهم شدن فضای سیاسی لازم برای سرانجام یافتن موضوع دو مکان تورقوزآباد و ورامین کافی است و مذاکرات با آژانس درباره این دو موضوع در حال اجرا است.

وی توضیح داد: هیچ بازرسی آنلاین در تاسیسات هسته ای ایران وجود ندارد و با انتصاب بازرسان با تابعیت آمریکایی و کانادایی و بعضی کشورهای دیگر موافقت نمی کنیم.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی ادامه داد: هیچ بازرسی آنلاین در تاسیسات هسته ای ایران وجود ندارد فقط بر روی خروجی غنی سازی 60 درصد فردو و نطنز دستگاه غنا سنج قرار گرفته است که پادمانی است.

کمالوندی گفت: سوابق همه بازرس ها به وسیله دستگاهای امنیتی مورد آنالیز قرار می گیرد. سوابق بازرس های هسته ای را آنالیز می نماید و اگر با فردی موافق نباشیم اجازه بازرسی به او نمی دهیم و حتی اگر بعد از صدور مجوز ملاحظات امنیتی ایجاب کند مجوز او می تواند لغو گردد.

منبع: فرارو
انتشار: 27 خرداد 1402 بروزرسانی: 27 خرداد 1402 گردآورنده: droidgamers.ir شناسه مطلب: 1777

به "کمالوندی: 10 دوربین آژانس در نطنز فعال شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمالوندی: 10 دوربین آژانس در نطنز فعال شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید