10 قانون پولی که به شما یاری می نماید زندگی راحتی داشته باشید

به گزارش بازی های اندروید، رپرتاژ آگهی- ترفند های پیچیده و کارآمد زیادی در خصوص نحوه سرمایه گذاری پول و کسب عایدی بیشتر وجود دارد. اما بیشتر اوقات، این ترفند ها فقط برای افرادی مؤثرند که در تجارت استعداد دارند. اما این بدان معنا نیست که همه افرادی که می خواهند ثروتمند شوند فرصتی ندارند. آن ها فقط باید در خصوص بعضی از ترفند ها و رویکرد های دیگر بیاموزند. ما در مجله خبری-سبک زندگی نگار بعضی از ترفند ها و رویکرد های ساده، اما موثری را به همین منظور آنالیز می کنیم!

10 قانون پولی که به شما یاری می نماید زندگی راحتی داشته باشید

1** روی خود سرمایه گذاری کنید.

برترین سرمایه گذاری برای آینده، سرمایه گذاری روی خودتان است و هرچه زودتر به این موضوع پی ببرید، بهتر است، زیرا تا آنجا که می توانید در جوانی باید کار های مختلف انجام دهید.

البته این در مورد یادگیری و تجربه موضوعات تازه است. منظور این نیست که شما لزوماً باید مدرک دانشگاهی کلاسیک بگیرید، به جای آن سعی کنید درباره کار هایی که واقعاً به آن علاقه دارید بیاموزید: مانند خواندن کتاب، گذراندن دوره آنلاین، گرفتن گواهینامه یا ثبت نام در برنامه های رشد شخصی …؛ و هرچه بیشتر روی خود سرمایه گذاری کنید، ارزشمندتر می شوید. در جهانی مدرن، هرکسی به بسیاری از درس ها و کلاس های رایگان دسترسی دارد: آن ها را امتحان کنید تا ببینید در آینده به کدام سمت باید بروید.

2** قانون 3 تا 8 ساعت را به خاطر بسپارید.

همه ما می دانیم به طور میانه 8 ساعت در روز کار می کنیم، 8 ساعت در شب می خوابیم و حدود 8 ساعت وقت آزاد داریم. ما ساعات کاری را در اختیار دیگران هستیم و ساعات خواب را به جسم خود اختصاص می دهیم. بنابراین، تنها راه پیروزیت این است که 8 ساعت به جای مانده را عاقلانه سپری کنید. بجای اینکه وقت خود برای تماشای فیلم های آنلاین سپری کنید، کاری را انجام دهید که ممکن است در بلند مدت مفید باشد، مانند تسلط بر مهارت هایی که در حال حاضر دارید یا مهارت های تازه کسب کنید.

3** در مورد قرض و وام دادن به دوستان و اقوام بیشتر دقت کنید.

با وجود اینکه ما اقوام و دوستان خود را دوست داریم و نگران آن ها هستیم، اما همچنان امیدواریم که پولی را که به آن ها وام می دهیم پس بگیریم، درست است؟ اما مشکل این است که آن ها ممکن است طرز فکر متفاوتی داشته باشند. ممکن است افرادی که از شما پول قرض می گیرند امیدوار باشند که شما این بدهی را فراموش کنید؛ و حقیقت این است که شما مجبور نیستید اینقدر سخاوتمند باشید.

به علت این سوء تفاهم هاست که یک رابطه خوب می تواند به خاتمه برسد؛ بنابراین یا اصلاً وام ندهید، یا توافق کنید که در بازه زمانی معینی بازگردانده گردد.

4** کمتر هزینه کنید و تا آزادتر و منعطف تر باشید.

مقالات مربوط به ثروت اغلب هزینه کردن کمتر را توصیه می نمایند؛ و در واقع این نکته بیشتر از آنچه که به نظر می رسد منطقی است. فقط تصور کنید شغلی دارید که از آن متنفر هستید یا در مکانی زندگی می کنید که دوست ندارید لذا می توانید هر زمان که بخواهید همه چیز را تغییر دهید. وقتی پول بیشتری پس انداز می کنید، انعطاف پذیرتر می شوید و به نوبه خود، می توانید کار هایی را انجام دهید که واقعاً برای شما مهم هستند.

5** از قانون 24 ساعت پیروی کنید.

وقتی چیزی می خریم، ممکن است تحت تأثیر احساسات خود قرار بگیریم. هنگامی که قصد خریدچیز بزرگی را داریم، ممکن است عقل خود را از دست بدهیم؛ و هنگامی که ما کالای کوچکی را خریداری می کنیم، به راحتی آن را می پذیریم، زیرا پولی که صرف می کنیم مهم نیست و غالبا حالت تفریح دارد. اما وقتی همه این موارد را جمع بندی می کنید و به چیز هایی که در نهایت به دست می آورید نگاه می کنید، متوجه می شوید که این خرید ها چندان منطقی نبودند.

بنابراین برای کاهش هزینه هایی که واقعاً به آن احتیاج ندارید باید از قانون 24 ساعته پیروی کنید. برای خرید فقط 1 روز صبر کنید. احساسات شما آرام می گردد و در نهایت می توانید بفهمید که واقعاً چه احساسی دارید. شما از تعداد چیز هایی که تصمیم می گیرید نخرید شگفت زده خواهید شد.

6** هر روز 1 دقیقه را صرف آنالیز هزینه های خود کنید.

این ترفند بسیار ساده به شما این امکان را می دهد که هر روز هزینه های خود را کنترل کنید. در اواسط هر روز، 1 دقیقه را صرف آنالیز و فکر کردن در مورد هر خریدی که در آن مدت انجام داده اید، کنید. این ترفند شما را قادر می سازد بخش های مشکل دار را شناسایی کنید، هزینه های خود را کاهش دهید و میزان نرمال پولی را که برای هر روز احتیاج دارید معین کنید.

7** قبل از هر خرید، مقایسه کنید.

یک راه دیگر برای کاهش زمان تأمل و فکر کردن به آنچه که می خرید و به منظور جلوگیری از ناامیدی در آینده این است که یک ایده ساده در فکر خود داشته باشید. به عنوان مثال، وقتی یک ژاکت کشمیری فوق العاده را در یک فروشگاه می بینید، ولی یا به آن احتیاج ندارید یا قیمت آن خیلی بالاست، تصمیم سخت بگیرید. به این فکر کنید: آیا این ژاکت مهمتر از یک تعطیلات عالی در ماه آینده است؟

8** در دام ترفند های بازاریابی نیفتید.

شرکت های بزرگ از ترفند های مختلفی استفاده می نمایند تا ما را به خرید چیز هایی وادار نمایند که واقعاً به آن ها احتیاج نداریم. شگفت انگیزتر این که بیشتر ترفند های بازاریابی برای ما شناخته شده اند، اما هنوز اثربخش هستند و ما همچنان به تخفیف ها و فروش های جعلی اعتقاد داریم.

برای اینکه دیگر دچار این ترفند ها نشوید، باید یک ایده بسیار ساده را در فکر خود داشته باشید: هر بار که تخفیفی وجود دارد، فقط برای محصولاتی است که در وهله اول قیمت بالاتری دارند یا اینکه کیفیت خوبی ندارند در نتیجه تنها فراوری نماینده ست که از این خرید سود می برد.

9** وقتی تنها هستید به خرید بروید.

وقتی با دوستانمان به خرید می رویم، به دلایل مختلفی پول بیشتری خرج می کنیم و بیشتر از زمانی که تنها هستیم و زمانی که فقط خودمان لباسی را امتحان می کنیم، به مکان های مختلف سر می زنیم و آن ها ما را تشویق و ترغیب می نمایند که چیز هایی بخریم. وقتی با دوستانمان خرید می کنیم، روحیه کلی ما همواره بهتر است، بنابراین می خواهیم بیشتر خرج کنیم.

ترفند ساده است: وقتی می خواهید دوستان خود را دیدار کنید، با هم در پارک قدم بزنید. خرید هرگز نباید به عنوان تفریح باشد، بلکه باید یک کار جدی مدنظر باشد.

10** هر گونه افکار سمی مرتبط با پول را از خود دور کنید.

علیرغم آنچه بسیاری از مردم معتقدند، ایده های خود ما قدرت زیادی دارند؛ و این یک امر شگفت آوری نیست بلکه موضوعی روانشناسی است. وقتی خودتان طوری برنامه ریزی می کنید که فکر کنید کسب عایدی زیاد غیرممکن است و همه ثروتمندان جهان افراد بدی هستند در آن صورت نمی توانید دستاورد های زیادی داشته باشید.

اگر باور ندارید که می توانید پیروز شوید، به سرعت از کاری که انجام می دهید خسته می شوید و فکر می کنید هر کاری که انجام می دهید بی فایده است، بنابراین به هیچ چیز نمی رسید و ثابت می نماید که حق با شما بود. فقط به عنوان یک آزمایش، سعی کنید ایده های منفی خود را در مورد پول تغییر دهید و به مدت یک ماه اینگونه زندگی کنید، از نتیجه شگفت زده خواهید شد.

نکته خاتمهی: استقلال اقتصادی فقط بعضی از مسائل شما را حل می نماید.

آیا می دانید چه چیزی سطح شادی و لذت شما را معین می نماید؟ اگر لحظه ای به آن فکر کنید، متوجه می شوید که این پول نیست، بلکه توانایی لذت بردن از چیز هایی است که قبلاً و در حال حاضر دارید.

درک این موضوع که پول فقط بی اهمیت ترین مسائل را حل می نماید مانند سازماندهی یک عروسی بزرگ یا رفتن به یک استراحتگاه زیبا، به نوعی به شما امکان می دهد عایدی بیشتر داشته باشید. زیرا زمانی که این اصل را به درستی درک کنید، از دنبال کردن پول به عنوان یک هدف نهایی در زندگی خود منصرف می شوید و دقیقاً همان کاری که واقعاً می خواهید را انجام خواهید داد؛ و باقی موارد همه در جای خود قرار خواهند گرفت.

منبع: شفقنا اقتصادی
انتشار: 14 آذر 1400 بروزرسانی: 14 آذر 1400 گردآورنده: droidgamers.ir شناسه مطلب: 1400

به "10 قانون پولی که به شما یاری می نماید زندگی راحتی داشته باشید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 قانون پولی که به شما یاری می نماید زندگی راحتی داشته باشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید