150 متخصص آمریکایی خواستار تعطیلی این کشور شدند

به گزارش بازی های اندروید، بیش از 150 نفر از دانشمندان و متخصصان آمریکایی خواستار تعطیلی این کشور به منظور کنترل بحران شیوع ویروس کرونا شدند.

150 متخصص آمریکایی خواستار تعطیلی این کشور شدند

به گزارش به نقل از شبکه خبری سی ان ان، با افزایش همه گیری کرونا در آمریکا گروهی از متخصصان، دانشمندان و معلمان این کشور خواستار تعطیلی کشور به منظور جلوگیری از شیوع بیشتر این بیماری شدند.

بنابر آمار منتشر از سوی دانشگاه جانز هاپکینز، در 4 روز گذشته به طور روزانه بیش از هزار نفر در آمریکا قربانی همه گیری ویروس کرونا شدند. کرونا هر روز رکورد تازه ای در آمریکا بر جا می گذارد. آمار منتشره تا صبح روز سه شنبه نشان می دهد مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا مرز 160 هزار تن را در آمریکا رد کرده است.

بنابر اعلام شبکه سی ان ان، بیش از 150 متخصص برجسته، دانشمند، معلم، پرستار و متخصصان دیگر حوزه ها طی نامه ای خواستار تعطیلی هر چه سریعتر کشور و کنترل این بیماری شدند. در بخشی از این نامه که خطاب به رئیس جمهور آمریکا، اعضای کنگره و فرمانداران ایالتی نوشته شده، آمده است: در حال حاضر ما در مسیری قرار داریم که تا اول نوامبر بیش از 200 هزار آمریکایی جان خود را از دست می دهند. با این حال در بسیاری از ایالت ها مردم همچنان در کافه ها نوشیدنی سرو می کنند، به رستوران و آرایشگاه می فرایند. بیشمار فعالیت های عادی، دلپذیر، اما غیر ضروری در حال انجام است.

این نامه در حالی نوشته شده است که طی هفته های اخیر موضوع بازگشایی مدارس آمریکا در پائیز به یکی از مباحث داغ محافل سیاسی این کشور بدل شده و درگیری زیادی میان رئیس جمهور این کشور و مخالفان بازگشایی بوجود آورده است. از سوی دیگر پیش بینی گروهی از متخصصان مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آمریکا نشان می دهد تا 15 ماه آگوست کرونا دست کم 175 هزار فوتی در این کشور داشته باشد.

تا به امروز سیر صعودی نگران کننده ابتلا به ویروس کرونا، از اواخر هفته گذشته به این سو در چندین ایالت آمریکا گزارش شده است.

بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت بر اثر شیوع کرونا در جهان تا به امروز 16 میلیون و 644 هزار و 69 نفر به این ویروس مبتلا شده اند. سهم آمریکا از این آمار بیش از 4 میلیون و 400 هزار تن است. بیش از 160 هزار آمریکایی تا به امروز بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 28 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: droidgamers.ir شناسه مطلب: 657

به "150 متخصص آمریکایی خواستار تعطیلی این کشور شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "150 متخصص آمریکایی خواستار تعطیلی این کشور شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید